Gå til innhold

Blir det mye dyrere med to barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det økonomisk med et vs to barn? Jeg prøver å forberede meg litt.

Anonymkode: b34fa...9e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dyrere blir det jo, men ikke mer enn du gjør det til. Hvis begge ungene får nye ticket dresser og ecco vintersko koster det jo, men handler du smart, på tilbud og gjerne brukt blir du ikke ruinert av å ha to barn, 

Anonymkode: 61b9b...6d2

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt klart dyrere å ha 2 barn, enn 1 barn. Dobbel barnehageavgift, SFO, så blir de tenåringer, og begge spiser for 2 voksne, vokser ut av alt av klær, og nå er klær dyrt, så skal begge ha lommepenger, holde på med idrett. 

Anonymkode: 9e75f...253

AnonymBruker
Skrevet

Det første året koster det nesten ingenting hvis du i vår situasjon får en til av samme kjønn.. Det vi må betale nå fremover er en barnehage plass ekstra. Denne ungen arver alt av klær, leker, dresser og jakker av storebror. Vi har så sinnsvakt mye rart til nummer èn, som også aldri er brukt en gang så nummer to er heldig hvis han får nytt tøy innen han er 5 😄

Anonymkode: d2f09...870

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier, de første årene er det lite ekstrautgifter, så lenge barnet arver utstyr og mye klær.

Senere, derimot....... Barnehage, SFO er kjempedyrt (over 3000 kr per mnd per barn) og i min kommune har de sluttet med søskenmoderasjon. Samme med fritidsaktiviteter. Jeg gleder meg til barna er ferdige med barnehage/SFO-alderen, kan nesten ikke skjønne hvor vi skal gjøre av pengene når vi får mange tusen ekstra å rutte med! Endelig kan vi vurdere pensjonssparing osv. :)

Anonymkode: 09517...5bf

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som andre sier, de første årene er det lite ekstrautgifter, så lenge barnet arver utstyr og mye klær.

Senere, derimot....... Barnehage, SFO er kjempedyrt (over 3000 kr per mnd per barn) og i min kommune har de sluttet med søskenmoderasjon. Samme med fritidsaktiviteter. Jeg gleder meg til barna er ferdige med barnehage/SFO-alderen, kan nesten ikke skjønne hvor vi skal gjøre av pengene når vi får mange tusen ekstra å rutte med! Endelig kan vi vurdere pensjonssparing osv. :)

Anonymkode: 09517...5bf

Barna blir betydelig dyrere i drift når de blir eldre, så de ekstra tusenlappene tror jeg du kan se langt etter. De går i det store sluket.

Anonymkode: d72e3...e17

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mye kan jo arves, men en del dyrere blir det jo.

Anonymkode: 2728d...08b

AnonymBruker
Skrevet

Det blir dyrere, ja, i og med at barnehage/SFO og fritidsaktiviteter er dyrt. Sko skal jo gjerne heller ikke arves pga. forstillingen, og et par vintersko koster jo flesk. Ellers kan jo mye arves, men dersom du får en av hvert kjønn så blir det jo gjerne slik at mye kjøpes nytt... (jenta vil ha kjoler, gutten vil ha skjorter osv) 

Anonymkode: 526cb...4a4

AnonymBruker
Skrevet

Enig, det første året koster det ikke så mye ekstra, men så baller det på seg med bhg, SFO, klær og utstyr, aktiviteter... jo eldre de blir, jo mindre kan arves. 

Anonymkode: 2abca...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...