AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #1 Skrevet 3. juli 2018 Jeg hentet hjem en nydelig liten pus i dag på 12 uker. Har kjøpt inn kvalitetsfor og sand fra dyrebutikk og prøvd å vise henne hvor doen og maten står, men hun har verken spist eller drukket, ikke vært på do siden vi kom hjem rundt 18:30, og hun har heller ikke gjort fra seg andre steder enn på doen så vidt jeg kan se (og lukte). Hva gjør jeg? Anonymkode: a6927...a36
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #2 Skrevet 3. juli 2018 Du må la hun få tid til å roe seg... kanskje ha hun på badet der det er varmt første tiden? Har ikke opplevd samme situasjon som deg, men jeg har alltid hatt kattunger på badet der det er varmt de første 2-3 dagene. Selfølgelig har jeg tatt de med litt rundt i huset, men det tar tid å vende seg til nye omgivelser. Husk isåfall å bruke mye tid til å være med henne hvis du har henne på badet! Husk å ikke slepp henne ut før om 7 måneder, slik hun får stedsansen sin og ikke går se bort:) Anonymkode: 6f368...615
solmåneogstjerner Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 Hvis du koser/stryker på magen så kan det være at hun går på do. Når det gjelder maten så kan du ha henne i fanget og kose med henne og ha mat i hånden som du tilbyr henne. Er uansett ikke noen krise om hun ikke har spist i denne tiden. Hun trenger sikkert bare litt tid for å føle seg trygg. Men hvis hun ikke går på do i morgen så ville jeg ringt dyrlegen, bare for å høre.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Gratulerer med ny søt pus i huset forresten! Anonymkode: 6f368...615
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 Katter går ikke så ofte på do, og når hun ikke har spist eller drukket har hun ikke et så akutt behov heller. Også litt vanskelig hvis du henger over henne hele tiden. Hun er på et nytt sted, borte fra moren og søsknene for første gang, så hun er stresset. Gi henne tid. Anonymkode: 78b38...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 Har hun ikke spist er det ikke rart om hun ikke går på do heller. Katter kan holde seg leeeenge. Du må gi den tid. Den har akkurat mistet alt den kjenner til. Anonymkode: 2f41e...7c7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 Tusen takk for råd, nå har hun spist litt og ligger og døser ved siden av meg på sofaen❤️ Anonymkode: a6927...a36
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #8 Skrevet 3. juli 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for råd, nå har hun spist litt og ligger og døser ved siden av meg på sofaen❤️ Anonymkode: a6927...a36 Går seg som oftest fort til med de små ☺️ Vi skal selv hente kattunge i august 😍 gleder meg!! Anonymkode: 2f41e...7c7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #9 Skrevet 3. juli 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for råd, nå har hun spist litt og ligger og døser ved siden av meg på sofaen❤️ Anonymkode: a6927...a36 Så bra Skulle akkurat til å gi litt råd, med hovedbudskapet at det går seg til. Jeg har hentet hjem to kattunger de siste årene, og hadde tusen spørsmål hver gang. Særlig da nr to ikke var klin lik nummer en i atferd 🙃 Bare spør om det er noe mer. Anonymkode: ba4fa...494 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå