Gå til innhold

Kan jeg kreve 50kr fra venninnene mine, eller MÅ jeg gjøre det gratis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aaaner virkelig ikke hvilket emne jeg skulle skrive dette i, Hehe.

Jeg er 15 snart 16 år og liker å farge bryn, noe jeg har gjort en stund på meg selv nå. Synes selv slik jeg gjør det er bedre enn slik de har fikset bryna mine på salonger jeg har vært på tidligere(de var selfølgelig flinke, men synes selv jeg gjør det minst like bra). Det er også mye rimeligere enn å betale 300kr på salong.

Har noen få venninner som vil få brynene farget men som synes salong er dyrt. Er det greit og rimelig om jeg tar 50kr hver for å farge bryna deres? Det er 1/6 av prisen som de krever i salong! Eller er det dumt av meg? Jeg er 15 snart 16 år og vil tjene litt penger.

Anonymkode: 01f09...807

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt greit så lenge du er tydelig på forhånd. Ikke la de tro det er en tjeneste, men legg ut på sosiale medier at du gjør det for kr 50. 

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rotemor skrev:

Jeg synes det er helt greit så lenge du er tydelig på forhånd. Ikke la de tro det er en tjeneste, men legg ut på sosiale medier at du gjør det for kr 50. 

Jeg kommer ikke til å legge det ut noe plass, hehe. Gjør det bare på det aller nærmeste vennene mine som sier de vil farge brynene sine, men som synes salong er dyrt. Da sa jeg at jeg gjerne kunne gjøre det istede for 50kr, fordi det er mye billigere.

Samtidig får jeg dårlig samvittighet over at jeg som god venn skal kreve 50kr. Men det er jo mye mindre penger enn i salong og de sparer jo penger på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tydelig på at de må betale 50kr.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt betalt av gode venner. Syns det blir feil, man gir og tar i et vennskap 😊

Anonymkode: a579e...a13

• Liker 17
Skrevet

Enig i AB over her. Så lenge de kjøper farge selv synes jeg du er litt frekk om du spør om betaling - med mindre dere ikke er så nære? 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Pmaxqueen skrev:

Enig i AB over her. Så lenge de kjøper farge selv synes jeg du er litt frekk om du spør om betaling - med mindre dere ikke er så nære? 

Neinei det er min farge som jeg selv har kjøpt og brukt penger på.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har betalt 170kr til sammens for fargen jeg har, men den holder i en god stund til flere ganger. Det er også den fargen jeg har sett frisører jeg har gått til tidligere bruke.

Kjøper man vanlig farge på feks Cubus til en gang (tror det er en gang) så koster det ca 70-80kr. 

Så jeg vil ikke si 50kr er så veldig mye å betale for noe som egentlig koster 300kr. Samtidig så vet jeg ikke.

Det er da spesielt en i gjengen som jeg skal farge brynene til. Vi er jo i samme gjeng og er gode venner, men hun er liskom ikke den aller nærmeste om dere skjønner...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg trenger ikke å ha dårlig samvittighet??

Skrevet

Nei, absolutt ikke.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Syns absolutt du kan ta betalt. Hvis de blir fornøyde så vil de komme tilbake igjen flere ganger for farging av bryn. Det er ikke riktig at du til stadig skal gjøre en jobb gratis for de som de ellers måtte betale mye mer for. 

Anonymkode: 9114b...191

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tatt betalt av venninner. Man gir og tar i forhold, og det å ta betalt for tjenester passer seg rett og slett ikke. Men det er klart at du ikke skal ha ekstra utgifter for dette.  Dvs at de må selv kjøpe fargen.

Anonymkode: 0384a...911

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke tatt betalt av venninner. Man gir og tar i forhold, og det å ta betalt for tjenester passer seg rett og slett ikke. Men det er klart at du ikke skal ha ekstra utgifter for dette.  Dvs at de må selv kjøpe fargen.

Anonymkode: 0384a...911

Engangsfarge koster mer enn 50kr som jeg velger å ta. Men jeg har kjøpt en dyrere en som varer til flere ganger, som egt da blir billigere med tanke på alle gangene jeg får bruke den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hvor god venn du er med personen. Er du bestevenn så er du kjip, er det en venn litt lengre uti der, så er det klart man kan ta betalt.

Anonymkode: 5f734...068

Skrevet

Synes godt du kan ta betalt,  uansett om det er dine venner. Klart man kan ta betalt selv om det er venner! Hvis de ikke ønsker å betale, får de bare gjøre det selv. 

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da spesielt en i gjengen som jeg skal farge brynene til. Vi er jo i samme gjeng og er gode venner, men hun er liskom ikke den aller nærmeste om dere skjønner...

Hvis du gjør det gratis på alle, bortsett fra denne ene venninna, blir det kanskje litt feil å kreve 50 kr av bare henne. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har betalt 170kr til sammens for fargen jeg har, men den holder i en god stund til flere ganger. Det er også den fargen jeg har sett frisører jeg har gått til tidligere bruke.

Kjøper man vanlig farge på feks Cubus til en gang (tror det er en gang) så koster det ca 70-80kr. 

Så jeg vil ikke si 50kr er så veldig mye å betale for noe som egentlig koster 300kr. Samtidig så vet jeg ikke.

Om det er «spesielt en i gjengen» du skal ta betaling for blir det veldig feil og kan minne om en form for utfrysning. «Alle andre i gjengen skal få, men du må betale» Not cool. Enten tar du betalt av alle eller ingen.

Personlig synes jeg ikke du skal forsøke å tjene penger fra vennene dine.

Det er en uting å melke vennskap for penger. Idag er jeg godt voksen, og misliker sterkt de gangene  jeg har opplevd at venner skal begynne å forsøke selge meg ting. 

Anonymkode: 1d61f...e44

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg trenger ikke å ha dårlig samvittighet??

Nå nei.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er «spesielt en i gjengen» du skal ta betaling for blir det veldig feil og kan minne om en form for utfrysning. «Alle andre i gjengen skal få, men du må betale» Not cool. Enten tar du betalt av alle eller ingen.

Personlig synes jeg ikke du skal forsøke å tjene penger fra vennene dine.

Det er en uting å melke vennskap for penger. Idag er jeg godt voksen, og misliker sterkt de gangene  jeg har opplevd at venner skal begynne å forsøke selge meg ting. 

Anonymkode: 1d61f...e44

TS gjør dem en tjeneste som koster adskillig i salong. Da skal hun naturlig ha betalt, særlig når hun holder fargen selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...