Gå til innhold

Bekjent som hater Islam, muslimer , men har mange muslimske venner....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun hater Islam og religion generelt. Men hun har nesten mer muslimske venner enn norske. Har vært med henne en del, og alle jeg møter gjennom henne er muslimske. Hvor er logikken?

Anonymkode: 35af0...b24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen logikk, men kanskje vennskap går over religion? Ikke vet jeg...

Anonymkode: 42fd0...90c

Skrevet

Spørsmålet er vel heller hvor muslimske disse vennene er, og om "hatet" kommer derfra.

Hat er et sterkt ord. Mange misliker islam, meg selv innkludert. Det betyr ikke at man ikke kan ha venner som  er muslimer. Jeg mistenker at venninnen din er oppegående nok til å skille mellom mennesker og ideologi/religion.

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hater Islam og religion generelt. Men hun har nesten mer muslimske venner enn norske. Har vært med henne en del, og alle jeg møter gjennom henne er muslimske. Hvor er logikken?

Anonymkode: 35af0...b24

Fordi hun er venn med menneskene og ikke religionen ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i afghanistan. kjenner mange der. Og folk er trivelige og greie. Men kulturen og religionen er rimelig fucked. At det finnes trivelige folk som lever etter tankegods helt hinsides er desverre slik det er.

Og helt oppriktig mener jeg at kulturen de representerer vil han negative innvirkning på Norge i fremtiden, selv om noen av dem er hyggelig å drikke te med.  . Desverre....

Det er absolutt mulig å like et menneske men slite med verdisynet.

Anonymkode: 5838a...d36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Har jobbet i afghanistan. kjenner mange der. Og folk er trivelige og greie. Men kulturen og religionen er rimelig fucked. At det finnes trivelige folk som lever etter tankegods helt hinsides er desverre slik det er.

Og helt oppriktig mener jeg at kulturen de representerer vil han negative innvirkning på Norge i fremtiden, selv om noen av dem er hyggelig å drikke te med.  . Desverre....

Det er absolutt mulig å like et menneske men slite med verdisynet.

Anonymkode: 5838a...d36

Enig i dette. Jeg misliker religion generelt, inkludert kristendom, men jeg dropper ikke å være venn med noen fordi de er kristne heller.

Anonymkode: 2eae8...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...