AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Og vi har en liten baby. Vi tenkte at jeg og babyen skulle være med, siden det er 2 timer unna og det blir hotell. Men arbeidsgiver sier at det ikke går greit, selvom vi sier at vi kan betale "mellomlegget" om det blir dyrere. Vi trenger bare 1 dobbeltseng.. hvorfor skal ikke dette være greit? Hvis de tenker at det forstyrrer læring, så må vel han få betalt for tiden han er på hotellet også.. Anonymkode: c16b6...b1b
Gjest HanenIFlokken Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 (endret) Hvorfor skal/vil du være med? Tenker at han har nok å tenke på når han er på kurs, og arbeidsgiver ønsker antagelig at han har fokuset sitt der Endret 4. juli 2018 av HanenIFlokken
solmåneogstjerner Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 Hvis han skal være borte på dagen, og gjerne også på middag/sosiale ting på kvelden (som er vanlig), så er det ikke mye tid dere får sammen uansett. Og han kommer vel hjem i helgen? Jeg tror det er mye lettere for deg å være hjemme i kjente omgivelser, med vaskemaskin, alt av utstyr og mulighet til å lage mat enn å være på et hotellrom med en baby. Skjønner ikke helt hvorfor arbeidsgiver skal nekte når dere vil betale mellomlegget da. Hvis han mener f eks at babyen forstyrrer mannen på natten så skjer jo det hjemme når han jobber også. Kanskje han er redd for at mannen kommer til å droppe en del sosiale ting på kvelden hvis dere er med? En annen mulighet er jo at det er mannen din som ikke vil ha dere med... Kanskje han gleder seg til å få sove i fred? 😉 Uansett, det er nok best for deg og babyen å bli hjemme. Hvis du trenger hjelp med babyen kan du kanskje spørre om noen kan hjelpe deg litt? 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 3. juli 2018 Hvorfor skal du og babyen være med på dette? Må da være utrolig kjedelig for samboeren din å ha dere med, og kan ikke fatte at du og babyen skal ha det gøy på hotellrom i 2 uker. Og ikke minst så flaut for samboeren din, som må ha dere med. Anonymkode: 16551...4eb 69
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #5 Skrevet 5. juli 2018 Syns det høres rart ut. Mye mulig han vil dra alene, for å kanskje få litt pause, og føle at han kan gjøre sosiale ting på kvelden uten dårlig samvittighet og kanskje tilogmed bli fortalt at han ikke får gjøre ting hver kveld Anonymkode: fcba5...5d6 3
Måbarefåsiat... Skrevet 5. juli 2018 #6 Skrevet 5. juli 2018 Jeg forstår ikke hvorfor du vil være med? Men synes også at det er rart at du ikke får lov av sjefen. Tenker samboeren din vil ha litt fri og være for seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #7 Skrevet 5. juli 2018 Det kommer vel an på type kurs om det er hensiktsmessig å ha med seg partner og barn, eller ikke. Mannen min har vært på mange kurs med en til to ukers varighet, og på flere av dem har det ikke vært noe opplegg etter klokken 16 på ettermiddagen. Da blir det bare å sitte på hotellrommet og vente på at neste kursdag skal starte. I slike tilfeller ser jeg ikke noe problem at familien er med. Anonymkode: b7de6...a38 7
Gjest COSL Innovator Skrevet 5. juli 2018 #8 Skrevet 5. juli 2018 Du får holde deg hjemme. Han skal ikke på ferie, men kurs i forbindelse med jobb. Jeg hadde følt meg som det femte hjulet på vogna om jeg hadde vært med mannen på kurs/jobb. Han hadde sikkert vært flau han også. Tenket kollegene får noe å snakke om hvis dere blir med
Gjest Stella Rose Skrevet 5. juli 2018 #9 Skrevet 5. juli 2018 Stoler du så lite på ham at du må være med for å passe på ham ?
Mousj Skrevet 5. juli 2018 #10 Skrevet 5. juli 2018 Jeg forstår at du synes det er lenge å være alene i 2 uker, men det er virkelig ikke lurt av deg å ta med en baby på to ukers hotellopphold når han skal være borte hele dagen. Og jeg kan godt forstå arbeidsgiver. Når bedriften sender noen på kurs er det for at de skal tilegne seg en kompetanse, det foregår sikkert noe refleksjonsarbeid på kveldstid, og å ta med familien er ikke vanlig i slike sammenhenger. Vær hjemme i vante omgivelser der du har alt du trenger til stell og andre ting, så kan du glede deg til å skype med ham om kveldene. Hvis arbeidsgiver har sagt at de ønsker det slik, så ville jeg respektert det. 19
Gjest Kritt Skrevet 5. juli 2018 #11 Skrevet 5. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: . Mannen min har vært på mange kurs med en til to ukers varighet, og på flere av dem har det ikke vært noe opplegg etter klokken 16 på ettermiddagen. Da blir det bare å sitte på hotellrommet og vente på at neste kursdag skal starte. Det får da være måte på tiltaksløshet ;). Om man har fri etter kl. 16 er det da masse annet man kan gjøre enn å sitte på hotellrommet og se i veggen. Uten at det har noe med konklusjonen å gjøre.
Kontorotta Skrevet 5. juli 2018 #12 Skrevet 5. juli 2018 Min mann reiste på kurs/seminar på Mallorca. Han var eneste fra sin arbeidsplass. Vi snakket litt om jeg og datter skulle hive oss med, men jeg takket nei. Selv om forelesninger var ferdig klokka 16.00, så var det jo middag etterpå. Det viser seg ofte at de viktigste relasjoner og samtaler skjer mange ganger etter middagen. Datter må jo legge seg litt tidligere enn oss voksne. Selv om jeg er en selvstendig person, som koser meg alene, så hadde det blitt kjedelig å sitte på rommet, mens han satt i baren. På samme måte som det ville gi ham en bismak å sosialisere med de andre, mens han visste at jeg satt på rommet. Hadde det bare vært snakk om ham og meg, kunne jeg kanskje blitt med, da jeg fint kunne fylt både dag og kveld på egenhånd og bare truffet ham ved leggetid. La ham reise på kurs alene. Finn på noe annet mens han er borte. 11
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #13 Skrevet 5. juli 2018 På 3.7.2018 den 5.43, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du og babyen være med på dette? Må da være utrolig kjedelig for samboeren din å ha dere med, og kan ikke fatte at du og babyen skal ha det gøy på hotellrom i 2 uker. Og ikke minst så flaut for samboeren din, som må ha dere med. Anonymkode: 16551...4eb Kjedelig og flaut å ha med samboer og liten baby? Alvorlig talt. I seriøse forhold er det da ikke flaut å bry seg om sine nærmeste. Når det er sagt — jeg hadde ikke giddet å bo to uker på hotell med baby mens samboer var på kurs. Men avhengig av hvor liten baby var, så hadde jeg kanskje krevd at sambo fikk ta kurset senere. TS skriver liten baby, så jeg ser for meg en baby på etpar måneder. Det er tungt å være alene med baby så lenge, så jeg hadde faktisk sagt nei til at sambo dro på dette kurset. Anonymkode: 8c863...b3c 12
WCKD Skrevet 5. juli 2018 #14 Skrevet 5. juli 2018 På 3.7.2018 den 1.44, AnonymBruker skrev: Og vi har en liten baby. Vi tenkte at jeg og babyen skulle være med, siden det er 2 timer unna og det blir hotell. Men arbeidsgiver sier at det ikke går greit, selvom vi sier at vi kan betale "mellomlegget" om det blir dyrere. Vi trenger bare 1 dobbeltseng.. hvorfor skal ikke dette være greit? Hvis de tenker at det forstyrrer læring, så må vel han få betalt for tiden han er på hotellet også.. Anonymkode: c16b6...b1b Hvorfor i all verden skal du være med? For det første er det meget flaut for ham, det ødelegger alt av sosialt liv på kurset. For det andre er det veldig lite hensiktsmessig å ha en liten baby med seg på et hotellrom i to uker... 14
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #15 Skrevet 5. juli 2018 forstår ikke hvorfor du absolutt skal være med på dette. om alle de ansatte skulle hatt med seg kone/mann og barn og betale mellomlegget så blir dette en del merarbeid. helt forståelig at dette ikke lar seg gjøre Anonymkode: 0f594...dd2 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #16 Skrevet 5. juli 2018 36 minutter siden, WCKD skrev: Hvorfor i all verden skal du være med? For det første er det meget flaut for ham, det ødelegger alt av sosialt liv på kurset. For det andre er det veldig lite hensiktsmessig å ha en liten baby med seg på et hotellrom i to uker... Regner med at Ts og samboer er voksne mennesker. Da er dette naturligvis ikke flaut. Anonymkode: 8c863...b3c 10
WCKD Skrevet 5. juli 2018 #17 Skrevet 5. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Regner med at Ts og samboer er voksne mennesker. Da er dette naturligvis ikke flaut. Anonymkode: 8c863...b3c Hvorfor er det ikke flaut fordi man er voksne mennesker egentlig?! Det er som å være den eneste å julebordet som har med seg kona fordi hun ikke vil la deg ha en kveld alene med jobben. Det er flaut. Innrøm det. 26
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #18 Skrevet 5. juli 2018 Han får ikke dette dekket fordi det skaper problemer i forhold til skatt- og momsbehandling. Det er ikke mulig å skille klart mellom private kostnader og jobbens kostnader. Og om man klarer det er det fortsatt et "syns skyld" element, at andre kan tru at jobben dekker private kostnader. Derfor er dette en klar policy hos de fleste selskap, at jobbreiser skjer uten følge. Utover det. Å sitte på et hotellrom med en baby i to uker høres ut som et mareritt. Og hva slags jobber har kurs som varer i hele to uker? Er det opplæring til en ny stilling? Om ikke hørtes dette utrolig merkelig ut. Anonymkode: 3be60...722 22
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #19 Skrevet 5. juli 2018 4 minutter siden, WCKD said: Hvorfor er det ikke flaut fordi man er voksne mennesker egentlig?! Det er som å være den eneste å julebordet som har med seg kona fordi hun ikke vil la deg ha en kveld alene med jobben. Det er flaut. Innrøm det. Ikke sammenlignbart. Som nybakt mor kan det rett og slett hende man har behov for avlastning, og at det kan bli for tøft å være alene hjemme i 2 uker. Anonymkode: 03af4...8c0 5
Trikken Skrevet 5. juli 2018 #20 Skrevet 5. juli 2018 Jeg tar ikke med familie på mine jobb reiser, og om jeg som arbeidsgiver skulle på kurs med mine ansatte hadde jeg syns det hadde vært veldig rart om alle skulle ha med familiene sine. Det er kurs ikke ferietur, og om bedriften betaler for 2 uker kurs til ansatte er det en jobbtur, ikke familietur. Blir noe annet om det er med partner og det er normen. Men om leder sier nei må man respektere det. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå