Gå til innhold

Men hvorfor skal man måtte kle seg omtrent naken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på muslim- diskusjonene her inne, og det er jo mye rett. Tvangsekteskap, omskjæring og alt dette tullet er ikke rett. Men jeg kjenner også muslimer som er fra familier hvor mor bruker hijab, 2 av søstrene gjør det ikke mens 1 søster gjør det. Er de dårlige mennesker av den grunn? De avstår også fra alkohol og spiser ikke svin, men det er det. 
Da nevner noen alltid at "men kvinner i Norge er likestilt" bla bla bla. Det er lov og kle seg i kort shorts og vise mye kropp, men er det liksom er greie at en skal MÅTTE vise mye kropp fordi man er norsk? 

Anonymkode: 3f41e...a16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ca 3 dager med sommer der det er varmt, selvfølgelig kler vi av oss å nyter sola. 

Anonymkode: b2dec...5fc

• Liker 2
Skrevet

I noen tilfeller virker det som om en ønsker å vise en viss avstand til sine norske "søstre" og det som er relativt vanlig adferd blant disse, og hijaben er jo et veldig tydelig signal der. Kontrasten er jo ganske stor mellom hun som bruker hijab, og hun i den ekstremt korte shortsen og gjennomsiktige/korte toppen. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da nevner noen alltid at "men kvinner i Norge er likestilt" bla bla bla. Det er lov og kle seg i kort shorts og vise mye kropp, men er det liksom er greie at en skal MÅTTE vise mye kropp fordi man er norsk? 

Jeg antar du ikke forstår disse distinksjonene fordi du er ung? Forskjellen er at i norske miljøer så kan jenter og kvinner gjøre det, mens i muslimdominerte områder kan ikke jenter og kvinner gjøre det. Og vet du hva? Heller ikke norske jenter og kvinner kan gjøre det i hva vi kan kalle Norges tapte territorier - altså sterkt innvandrerdominerte områder hvor nordmenn er en forsvinnende liten minoritet. Disse territoriene blir sjokkerende rask stadig større og flere om dagen. 

Er du forresten en av disse norske som bor i et innvandrertett/innvandrertett område? Det er ganske vanlig at norske jenter som bor der utvikler svært konservative og unorske tanker i forhold til lettkleddhet, og det er ikke fordi de kommer fra en kristen familie.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ca 3 dager med sommer der det er varmt, selvfølgelig kler vi av oss å nyter sola. 

Anonymkode: b2dec...5fc

3 dager? Har du ikke lært å telle? 

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser på muslim- diskusjonene her inne, og det er jo mye rett. Tvangsekteskap, omskjæring og alt dette tullet er ikke rett. Men jeg kjenner også muslimer som er fra familier hvor mor bruker hijab, 2 av søstrene gjør det ikke mens 1 søster gjør det. Er de dårlige mennesker av den grunn? De avstår også fra alkohol og spiser ikke svin, men det er det. 

Man skal MÅTTE kunne velge helt selv, av fri vilje, for å være norsk. Man skal også MÅTTE la andre få velge selv, av fri vilje, for å være norsk. Man skal KUNNE ta selvstendige valg i livet uten å bli pålagt lover, regler og krav fra religion, religiøse ledere eller eller religiøse tekster for å være norsk. Ergo MÅ man ikke vise mye kropp, men man MÅ kunne velge det dersom man selv vil det, for å være norsk.

Endret av Overrasket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...