Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger å vite litt om dette og og mulighetene for å få barn.

Jeg vil ikke si om personen jeg snakker om er en venninne, en bekjent, familiemedlem eller kjæreste. Tolk det som dere vil, men jeg trenger bare noen svar angående det.

Personen det handler om har endometriose og ble rådet til å få barn så snart som mulig, relativt tidlig i 20-åra. Vedkommende prøvde og feilet, men etter noen spontanaborter ble det et velskapt barn av det.

Videre lurer jeg på; hva er sjansene for å flere barn? Vedkommende sier selv at hun mest sannsynlig ikke kan få flere barn, men at det er muligheter for å bli gravid, men at sjansene for å bære det frem er små. Hun ville hatt flere barn om hun kunne velge.

Så hvor ligger mulighetene i å få flere barn? Hvordan er mulighetene for prøverør i en slik situasjon, er det større sjans for å bære frem barnet ved prøverør eller er det bare selve befruktningen som prøverør hjelper for?

Noen sier at det å først ha fått et barn bedrer mulighetene for å bli gravid igjen. Stemmer det?

Jeg søker gjerne svar fra de som har erfaringer med endometriose og ufrivillig barnløshet.

Anonymkode: bedc5...3b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye endometriose, har operert to ganger. Har to barn :) Var 22 år når jeg fikk første.
Ofte kan operasjon være løsningen om man sliter med å få barn, eventuelt ivf.
Vet om mange som har det og som har barn. Noen har slitt litt med å bli gravide, andre har det tatt lang tid med første og kort tid med andre. Jeg ville nok valgt operasjon først tror jeg. 

Vi skal prøve på nr 3 nå og håper det går fint og greit. 

Anonymkode: 7d113...f74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...