Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #1 Skrevet 5. mars 2005 Noen som kan anbefale meg en god og relativt billig fotoskriver? Jeg leser og leser,men det står så mye det samme... Jeg trenger en grei og enkel "hobbyskriver". Den vil bli brukt ca 5-6 ganger i mnd. Kanskje 20-30 bilder i mnd... Noen tips? På forhånd takk!
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #3 Skrevet 30. mars 2005 Hvorfor kjøpe egen skriver når du kan få printet ut bildene i butikk (eller nettbutikk) for 2,50 pr stk? I tillegg til skriver trenger du også farge og fotopapir som er veldig dyrt. Og uansett hva slagt skriver du kjøper kommer kvaliteten aldri til å bli så bra som i en fotobutikk. nero
Bertha Skrevet 31. mars 2005 #4 Skrevet 31. mars 2005 Du vil kunne få en grei fotoskriver til mellom 1000 og 2000 kroner. Både Canon, Epson og HP er anbefalte merker i så måte. Her er link til en grei veiledning i Dagbladet. Jeg er forøvrig enig med siste taler (nero) angående dette med bildekvaliteten. Har selv benyttet fotoskriver i flere år, både Canon og Epson. Det er kjempeartig å gjøre ferdig bildene sine selv, men vær svært obs på at bildene falmer - selv om du benytter både originalt fotopapir og skriverblekk. Det er spesielt når bildene utsettes for lys over lengre tid, at man ser forskjellen. Eksempelvis dersom du henger et bilde på veggen. I løpet av et års tid vil bildet du selv har skrevet ut være svært falmet. Er bildene klistret inn i album derimot, så holder de adskillig lengre siden de stort sett ligger mørkt lagret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå