AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Del Skrevet 2. juli 2018 Jeg er vitne til ting og jeg har vokst opp i et ungehus selv. Vi er en søskeflokk på 4. Men det jeg legger merke til er at foreldre ofte er slitne, sure og kveldene etter de er hjemme fra jobb går det ofte i småkjefting. Det er lekser, ryddemas, leggemas og feriemas. Klaging over at ting er dyrt. Men hvorfor få (flere) barn når økonomien føles håpløs? Det virker da som at familie bare er stress. En annen grunn til at jeg ikke orker tanken på og bli forelder, etter jobb kommer de ofte hjem til rot. Så det er ikke avslapningstid før dette evt er ryddet. Anonymkode: 230cb...46c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinnerloddet Skrevet 2. juli 2018 #2 Del Skrevet 2. juli 2018 Fordi alt det positive med å ha barn veier mer en de negative sidene som du lister opp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regn Skrevet 2. juli 2018 #3 Del Skrevet 2. juli 2018 Vi var seks. Nå har vi enormt glede av hinnannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Del Skrevet 2. juli 2018 Det er slitsomt å ha barn, og noen dager er man drittlei av alt. Det er ikke normalt å alltid være sliten, alltid føle at alt er et mas og ork.. Da er det noe galt... Anonymkode: 03c52...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. juli 2018 #5 Del Skrevet 2. juli 2018 Vi har bra logistikk og faste rutiner i heimen, god økonomi og mange barn Her hjelper de eldste de yngste, og oss voksne med alt fra at vi kan ta oss en kjøretur sammen uten barn til kjøring av de minste (yngste er 2 og eldste nærmer seg 24) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #6 Del Skrevet 2. juli 2018 2 minutter siden, Vinnerloddet skrev: Fordi alt det positive med å ha barn veier mer en de negative sidene som du lister opp. Hva er det positive? Det har jeg alltid lurt på. Jeg ser liksom ikke hva man skal med barn, hva skal man bruke de til? Litt det samme som at jeg skulle kjøpt meg et surfebrett, jeg har ikke bruk for det. Sier det ikke for å være frekk, jeg bare skjønner ikke hva man skal med barn generelt. Og hvertfall ikke med mer enn 2! Anonymkode: 13b99...d99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 2. juli 2018 #7 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det positive? Det har jeg alltid lurt på. Jeg ser liksom ikke hva man skal med barn, hva skal man bruke de til? Litt det samme som at jeg skulle kjøpt meg et surfebrett, jeg har ikke bruk for det. Sier det ikke for å være frekk, jeg bare skjønner ikke hva man skal med barn generelt. Og hvertfall ikke med mer enn 2! Anonymkode: 13b99...d99 Har du spurt dine foreldre hvorfor de fikk deg? Er du til nytte for noen? Endret 2. juli 2018 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #8 Del Skrevet 2. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det positive? Det har jeg alltid lurt på. Jeg ser liksom ikke hva man skal med barn, hva skal man bruke de til? Litt det samme som at jeg skulle kjøpt meg et surfebrett, jeg har ikke bruk for det. Sier det ikke for å være frekk, jeg bare skjønner ikke hva man skal med barn generelt. Og hvertfall ikke med mer enn 2! Anonymkode: 13b99...d99 Forurense jordkloden litt mer Nei, de er vel kanskje bare familiemennesker, eller redd for den dagen de blir gamle. Da kan det nok være fint og ha flere enn 1 barn til og ta seg av seg. Jo flere barn jo større sannsynlighet for i det minste noen er der for deg i dine eldre dager. Anonymkode: 230cb...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #9 Del Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, Arabella skrev: Har du spurt dine foreldre hvorfor de fikk de deg? Er du til nytte for noen? Nei det vil jeg ikke si jeg er. Jeg er sur på moren min fordi hun ikke tok abort. Har hatt et ræva liv, og ikke blir det bedre. Anonymkode: 13b99...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #10 Del Skrevet 2. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det positive? Det har jeg alltid lurt på. Jeg ser liksom ikke hva man skal med barn, hva skal man bruke de til? Litt det samme som at jeg skulle kjøpt meg et surfebrett, jeg har ikke bruk for det. Sier det ikke for å være frekk, jeg bare skjønner ikke hva man skal med barn generelt. Og hvertfall ikke med mer enn 2! Anonymkode: 13b99...d99 Nei, men da er det jo greit at du holder deg til 0-2 barn da. Problem solved. Selv har jeg 5 og trives godt med det. Noen dager er mer slitsomme enn andre, men vi har det heldigvis ikke slik du beskriver i HI. Faktisk kan jeg ikke fordra småkjefting, munnbruk og sur stemning, det vokste jeg opp med selv (som enebarn) og bestemte meg for lenge siden at sånn vil jeg aldri ha det i eget hus. Anonymkode: a0a94...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #11 Del Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forurense jordkloden litt mer Nei, de er vel kanskje bare familiemennesker, eller redd for den dagen de blir gamle. Da kan det nok være fint og ha flere enn 1 barn til og ta seg av seg. Jo flere barn jo større sannsynlighet for i det minste noen er der for deg i dine eldre dager. Anonymkode: 230cb...46c Ta seg av? Vi har jo et bra helsesystem i Norge? Det er vel ikke vanlig at norske folk tar seg av sine foreldre når de er gamle? Hadde det vært i Italia eller noe så hadde jeg skjønt det. I Sør-Amerika er det ikke vanlig med eldrehjem heller, så der bor man hos familien når man blir gammel. Men det er vel ytterst sjelden folk gjør det i Norge? Anonymkode: 13b99...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #12 Del Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det vil jeg ikke si jeg er. Jeg er sur på moren min fordi hun ikke tok abort. Har hatt et ræva liv, og ikke blir det bedre. Anonymkode: 13b99...d99 Noe og tenke på for dere som ikke har økonomi, jobb eller ting i orden før dere blir foreldre. Særlig trist er det for barn som vokser opp med alenemødre fordi hun ble uplanlagt gravid med en mann som enten ikke vet det eller ville ha barnet. Ikke stygt ment mot mødre, kjenner alenemødre som tar ansvar , har jobb i orden og tar tak altså. Anonymkode: 230cb...46c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #13 Del Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men da er det jo greit at du holder deg til 0-2 barn da. Problem solved. Selv har jeg 5 og trives godt med det. Noen dager er mer slitsomme enn andre, men vi har det heldigvis ikke slik du beskriver i HI. Faktisk kan jeg ikke fordra småkjefting, munnbruk og sur stemning, det vokste jeg opp med selv (som enebarn) og bestemte meg for lenge siden at sånn vil jeg aldri ha det i eget hus. Anonymkode: a0a94...f0f Skal ikke ha barn, så den saken er grei. Men hvordan kom du på at du skal ha 5 barn? Altså, hva er behovet? Bare at du ville de skulle ha mange søsken? Jeg kjenner flere i Irland som har 9 søsken og sånn. Tenk dere det da! De fikk aldri reist på noen sydentur, for å si det sånn, og vokste opp i enkle kår.. Men har man penger til å ta vare på så mange barn så får folk få så mange barn de vil for min del Jeg blir bare fascinert. Anonymkode: 13b99...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #14 Del Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta seg av? Vi har jo et bra helsesystem i Norge? Det er vel ikke vanlig at norske folk tar seg av sine foreldre når de er gamle? Hadde det vært i Italia eller noe så hadde jeg skjønt det. I Sør-Amerika er det ikke vanlig med eldrehjem heller, så der bor man hos familien når man blir gammel. Men det er vel ytterst sjelden folk gjør det i Norge? Anonymkode: 13b99...d99 Det jo vanlig å ta seg av sine eldre her også, bare ikke på samme måte kanskje. Og vi besøkte bestemor på eldrehjem da hun måtte dit. Alle sier jo hvor trist det er med de som ikke får besøk av sine barn. Jeg vet jo om et eldre par som bare fikk 1 barn, men dette barnet flyttet til utlandet, så nettverket ellers er da andre eldre venner som enten dør, må på eldrehjem eller begynner og røre. Anonymkode: 230cb...46c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #15 Del Skrevet 2. juli 2018 Det er utrolig forskjell på barn!! Et kan være som ti og 6 kan være harmoniske. Jeg er en av de "heldige" som har kun et barn med add som er enormt krevende. Hun er 6. Er det noe mannen og jeg krangler om så er det oppdragelse, struktur osv. I dag hadde de tydeligvis motsatt dagen siden ferien har startet og det var ting over alt, ungen hadde fått is før maten og han begynte med legging kl 22 og da kom hun ned å sutrer at hun er sulten! Holdt på å klikke i dag. Skikkelig fin start på ferien med en mann som blir sirkus pappa i ferien og ungen blir så klart fullstendig vrang både i forhold til legging og dagen etter blir blæææ. Hilsen en som har en dårlig dag. Anonymkode: edd63...d12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #16 Del Skrevet 2. juli 2018 På feriesteder er det jo utrolig masse foreldre som kjefter på ungene sine. "ikke løp" "hold deg der" "vi har brukt nok penger i dag" osv osv. Foreldre som kommer hjem til rot, søsken som krangler i bilen. En hverdag med hyl og skrik. Frustrasjon under leksetiden. Og barn som ikke vil legge seg. Evig klesvask.... Anonymkode: 230cb...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #17 Del Skrevet 2. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jo vanlig å ta seg av sine eldre her også, bare ikke på samme måte kanskje. Og vi besøkte bestemor på eldrehjem da hun måtte dit. Alle sier jo hvor trist det er med de som ikke får besøk av sine barn. Jeg vet jo om et eldre par som bare fikk 1 barn, men dette barnet flyttet til utlandet, så nettverket ellers er da andre eldre venner som enten dør, må på eldrehjem eller begynner og røre. Anonymkode: 230cb...46c Å ja, sånn å forstå Men det tenker jeg ikke på å ta seg av, det går jo ut på å ha kontakt. Og det har man jo stort sett med familie, dersom det er god tone. Vet om flere som har mange barn men ikke får besøk på eldrehjemmet likevel. Det er ingen garanti. Anonymkode: 13b99...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 2. juli 2018 #18 Del Skrevet 2. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe og tenke på for dere som ikke har økonomi, jobb eller ting i orden før dere blir foreldre. Særlig trist er det for barn som vokser opp med alenemødre fordi hun ble uplanlagt gravid med en mann som enten ikke vet det eller ville ha barnet. Ikke stygt ment mot mødre, kjenner alenemødre som tar ansvar , har jobb i orden og tar tak altså. Anonymkode: 230cb...46c Du tenker ikke så langt at en far kan dø og at moren derfor blir alene med barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #19 Del Skrevet 2. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ikke ha barn, så den saken er grei. Men hvordan kom du på at du skal ha 5 barn? Altså, hva er behovet? Bare at du ville de skulle ha mange søsken? Jeg kjenner flere i Irland som har 9 søsken og sånn. Tenk dere det da! De fikk aldri reist på noen sydentur, for å si det sånn, og vokste opp i enkle kår.. Men har man penger til å ta vare på så mange barn så får folk få så mange barn de vil for min del Jeg blir bare fascinert. Anonymkode: 13b99...d99 Hehe, jeg hadde ingen plan om stor familie, men tro det eller ei- jeg syntes det var så moro og hyggelig med barn at vi fikk et par ekstra Så forskjellige kan vi altså være, vi mennesker. Noen trives sånn og noen trives slik (men ingen trives i kjeftete, kaotiske, sure hjem... det er jeg ganske sikker på. Samme hvor mange eller få som bor der) Anonymkode: a0a94...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå