AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Jeg glemte å ta dagsoppgjøret før jeg gikk fra jobb i dag. Hvilke følger har det? Er ny i jobben og har skikkelig vondt i magen nå. Hjelp! Anonymkode: 9f7f7...f77
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Du tar kontakt med sjefen med en gang. Anonymkode: 79c71...498 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 Det er ikke kris informer sjefen så får han fikset det i morgen. Han må bare gjøre det litt annerledes☺ Anonymkode: 8caec...eee 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg glemte å ta dagsoppgjøret før jeg gikk fra jobb i dag. Hvilke følger har det? Er ny i jobben og har skikkelig vondt i magen nå. Hjelp! Anonymkode: 9f7f7...f77 Send melding til sjefen din. Det skaper endel merarbeid, men er ikke krise. Men det kan skape problem om vekselkassa er full av penger og ikke låst inn, dersom noe skjer så kan det gi mindre forsikringsutbetaling for eksempel. Spørs hva slags butikk og om det er på senter osv. Men gi sjefen en sjans til å evt reise for å ordne opp. Anonymkode: eb9c2...5b7 1
altflyter Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Ring sjefen. Alle kan gjøre feil og du er att på til ny i jobben. Pust med magen! Dette går fint 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Send melding til sjefen din. Det skaper endel merarbeid, men er ikke krise. Men det kan skape problem om vekselkassa er full av penger og ikke låst inn, dersom noe skjer så kan det gi mindre forsikringsutbetaling for eksempel. Spørs hva slags butikk og om det er på senter osv. Men gi sjefen en sjans til å evt reise for å ordne opp. Anonymkode: eb9c2...5b7 Lite sannsynlig at akkurat den butikken blir ranet akkurat i dag. Det blir bare å skremme TS. Anonymkode: 8caec...eee
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Send melding til sjefen din. Det skaper endel merarbeid, men er ikke krise. Men det kan skape problem om vekselkassa er full av penger og ikke låst inn, dersom noe skjer så kan det gi mindre forsikringsutbetaling for eksempel. Spørs hva slags butikk og om det er på senter osv. Men gi sjefen en sjans til å evt reise for å ordne opp. Anonymkode: eb9c2...5b7 Det er ikke kontantkasse, kun kort. Er ikke en butikk, men et veldig lite sted som tilbyr tjenester. Vi hadde kanskje 8-9 kunder i dag Har sendt melding til sjefen. Jeg vet at jeg krisemaksimerer nå og det er kanskje en dum tanke, men det er ikke sånn at dagens inntekter faller bort eller noe slikt på grunn av det? Anonymkode: 9f7f7...f77
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke kontantkasse, kun kort. Er ikke en butikk, men et veldig lite sted som tilbyr tjenester. Vi hadde kanskje 8-9 kunder i dag Har sendt melding til sjefen. Jeg vet at jeg krisemaksimerer nå og det er kanskje en dum tanke, men det er ikke sånn at dagens inntekter faller bort eller noe slikt på grunn av det? Anonymkode: 9f7f7...f77 Nei, det gjør de ikke. Det lover jeg deg. Dagsoppgjør er kun en intern kontrollrutine for å avstemme cash inn mot det man har slått inn på kassa. Og når det kun er kortsalg og integrerte systemer er det nærmest umuilig med avvik. Daglig er preferert, da man har løpende kontroll. Men mange tar dagsoppgjør kun 1-3 ganger i uka når de har så lavt volum som dere, og særlig om det kun er snakk om kortsalg. Supert at du sa fra til sjefen, da har du gjort det du kan. Anonymkode: 7cd80...f68 2
altflyter Skrevet 2. juli 2018 #9 Skrevet 2. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke kontantkasse, kun kort. Er ikke en butikk, men et veldig lite sted som tilbyr tjenester. Vi hadde kanskje 8-9 kunder i dag Har sendt melding til sjefen. Jeg vet at jeg krisemaksimerer nå og det er kanskje en dum tanke, men det er ikke sånn at dagens inntekter faller bort eller noe slikt på grunn av det? Anonymkode: 9f7f7...f77 Ingen inntekter faller bort bare fordi du glemte å ta oppgjør. Slapp helt av. Nå kan jeg ingenting om kassesystemet dere bruker, men jeg husker at da jeg jobbet i butikk, så var det viktig å få tatt oppgjøret på kortbetalingene før midnatt. Ble det tatt etter midnatt, så ble oppgjøret registrert på feil dato og det skapte litt rare tall i regnskapet, men det var ingen krise. Da vi hadde nattåpent, måtte bare sjefen registrere kjøpene på en annen måte så vi ikke fikk 0 i salg en dag og det dobbelte av det vi pleide den neste. Dette går garantert helt fint. I og med at det bare er kortbetalinger så er det ingen kontanter å bekymre seg for. Dette går fint!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #10 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør de ikke. Det lover jeg deg. Dagsoppgjør er kun en intern kontrollrutine for å avstemme cash inn mot det man har slått inn på kassa. Og når det kun er kortsalg og integrerte systemer er det nærmest umuilig med avvik. Daglig er preferert, da man har løpende kontroll. Men mange tar dagsoppgjør kun 1-3 ganger i uka når de har så lavt volum som dere, og særlig om det kun er snakk om kortsalg. Supert at du sa fra til sjefen, da har du gjort det du kan. Anonymkode: 7cd80...f68 1 minutt siden, altflyter skrev: Ingen inntekter faller bort bare fordi du glemte å ta oppgjør. Slapp helt av. Nå kan jeg ingenting om kassesystemet dere bruker, men jeg husker at da jeg jobbet i butikk, så var det viktig å få tatt oppgjøret på kortbetalingene før midnatt. Ble det tatt etter midnatt, så ble oppgjøret registrert på feil dato og det skapte litt rare tall i regnskapet, men det var ingen krise. Da vi hadde nattåpent, måtte bare sjefen registrere kjøpene på en annen måte så vi ikke fikk 0 i salg en dag og det dobbelte av det vi pleide den neste. Dette går garantert helt fint. I og med at det bare er kortbetalinger så er det ingen kontanter å bekymre seg for. Dette går fint! Herregud, tusen takk for beroligende svar! Nå får jeg sove i natt 😊 Tviler på at jeg glemmer det igjen etter dette. Anonymkode: 9f7f7...f77
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #11 Skrevet 2. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lite sannsynlig at akkurat den butikken blir ranet akkurat i dag. Det blir bare å skremme TS. Anonymkode: 8caec...eee Det er ikke for å skremme TS, men det er fakta. Ja, det er lite sannsynlig, men det er likevel viktig og riktig å huske, samme som at hus uten riktig brannvarsling og utstyr kan få forkorting i forsikring, selv om man skrur av alt og det er vanvittig liten sjanse for at noe skal skje. OM noe skjer så har ts alt sitt på det tørre ved å si fra til sjefen, for alle kan gjøre feil og dette er en ærlig feil som ny. Som nevnt i innlegget du siterer, sier jeg at der ikke er noen krise. Men at sjefen må få info. Ser at det står nå at det kun er bank. Da. Er det veldig lite merarbeid, men kan være greit å gi beskjed tidlig så de som starter i morgen kan ta avstemming før de åpner kassen på ny. Anonymkode: eb9c2...5b7
MarianneE Skrevet 2. juli 2018 #12 Skrevet 2. juli 2018 Det har hendt at kassa har hengt seg opp ved oppgjøret på kvelden, da har vi slått kassa av og på også står den og jobber en stund. Siden det tar litt tid så blir i disse tilfellene oppgjøret tatt neste morgen uten problemer.
altflyter Skrevet 2. juli 2018 #13 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud, tusen takk for beroligende svar! Nå får jeg sove i natt 😊 Tviler på at jeg glemmer det igjen etter dette. Anonymkode: 9f7f7...f77 Bare hyggelig. Husk at de aller fleste husker hvordan det var å være ny. Da gjør man lett småfeil. Dette er ikke noe å miste nattesøvn av. Du glemte å ta oppgjøret, men du sa ifra til sjefen så snart du kom på det. Du har gjort alt rett, og ingen kommer til å kjefte over dette. Stort sett husker kua at hun har vært kalv Det som HADDE vært krise, er om du ikke hadde sagt ifra om at du gjorde feilen. Da hadde det vært et faktisk problem. Jeg skjønner godt at du blir stresset. Jeg ble slik selv da jeg var litt yngre, men har lært meg med årene at ingen er feilfri. Hvordan kan jeg da forvente at jeg selv aldri skal gjøre feil? Du skal bare være glad feilen din er en bagatell Husker en gang jeg fikk julejobb i en veldig dyr nips-butikk. Det første jeg gjorde var å miste et pyntefat til 6000 i gulvet. Sjefen bare lo og sa "Du har ikke jobbet i xxx butikk før du har knust noe dyrt".
Christiane_W Skrevet 2. juli 2018 #14 Skrevet 2. juli 2018 20 minutter siden, altflyter skrev: Bare hyggelig. Husk at de aller fleste husker hvordan det var å være ny. Da gjør man lett småfeil. Dette er ikke noe å miste nattesøvn av. Du glemte å ta oppgjøret, men du sa ifra til sjefen så snart du kom på det. Du har gjort alt rett, og ingen kommer til å kjefte over dette. Stort sett husker kua at hun har vært kalv Det som HADDE vært krise, er om du ikke hadde sagt ifra om at du gjorde feilen. Da hadde det vært et faktisk problem. Jeg skjønner godt at du blir stresset. Jeg ble slik selv da jeg var litt yngre, men har lært meg med årene at ingen er feilfri. Hvordan kan jeg da forvente at jeg selv aldri skal gjøre feil? Du skal bare være glad feilen din er en bagatell Husker en gang jeg fikk julejobb i en veldig dyr nips-butikk. Det første jeg gjorde var å miste et pyntefat til 6000 i gulvet. Sjefen bare lo og sa "Du har ikke jobbet i xxx butikk før du har knust noe dyrt". Minner meg om første dagen min som julehjelp hos Christiania GlasMagasin for snart 20 år siden. Presterte å knuse ikke mindre enn fem tekopper til 500 kr stykket. Sjefen bare flirte og sa noe sånt som "prøv å gjøre det billigere fremover da" når hun så hvor fortvilt og flau jeg var. Slapp av TS, dette går helt fint. Du har sagt fra til sjefen og det ordner seg garantert. Når man er ny kan man fort glemme ting og så lenge man lærer av sine feil går det greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå