AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 På fredag ettermiddag sto jeg å tok oppvasken. Plutselig sier sønnen min. Mamma Anna (pedleder) tok meg. Jeg: Tok Anne deg? Hva mener du med at Anne tok deg? Barnet: ja, Anne tok meg sånn. ( så viser han hvordan han har blitt tatt i armen. Jeg spørre han om Anne tok han i armen, hvor jeg viser jeg å og spørr: tok hun deg sånn hardt. Barnet sa jaaaa a, det var vondt, det var ikke gøy. Hvordan tar jeg dette opp med ped leder. Eller skal jeg ta det opp i det hele tatt. Han sende meg et lurt smil på slutten av hele samtalen som ga meg ett inntrykk av at han ikke synes at det var så veldig ille. Eller.....jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta det. Men jeg tenker at siden han satt der og tenkte og pluttselig sier dette så må dette ha plaget han på noe vis. Synes det blir drøyt å beskylde ped leder for noe. Hva skal jeg gjøre ? Anonymkode: 323d1...99c
Duff Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 Det hadde jeg tatt med styrer. Kanskje en bagatell men det kan være noe som gjentar seg, det kan ikke styrer vite sikkert før foreldre sier ifra. 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 2. juli 2018 Han har vel oppført seg dårlig og så har hun fjernet han fra situasjonen, helt på din plass tenker jeg. Anonymkode: 600d1...f91 72
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Hadde ikke tatt det opp. Det var nok situasjonsbetinget, unger overdriver. Jeg kan finne på å gjøre det selv med mine barn -om de er helt umulig(ikke hardt såklart).Om det ikke er merke, hadde jeg latt det passere. Anonymkode: f1004...7f8 21
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 Til en senere anledning så kan det være lurt å ikke komme med et ledende spørsmål, men la barnet fortelle det med sine egne ord. Jeg ville latt det ligge og tatt det opp igjen hvis det gjentar seg. Anonymkode: 25918...50e 44
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 Spurte du han hvorfor hun gjorde det? Var det i en konflikt der han i konflikt med andre barn forsøkte å stikke av fra konsekvenser f.eks? Jeg har selv jobbet mange år som pedleder, og har holdt barn i armen flere ganger. Veldig ofte pga at barnet vil stikke fra en situasjon det synes er ubehagelig. Selvsagt ikke over tid, men akkurat i det barnet stikker av liksom... uansett hva dette er så tviler jeg på at du kommer noen vei med å ta det opp. Har han blåmerker på armen etter at noen har holdt hardt, er det derimot noe annet... Anonymkode: 6df43...826 25
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 TS, hvorfor i alle dager spurte du ikke om hvorfor han ble holdt i armen og hva som var situasjonen? Mener du at det er uakseptabelt at noen blir tatt i armen uansett hva de har gjort? Anonymkode: a14ed...aa6 28
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #9 Skrevet 2. juli 2018 Vet du hva, jeg hadde snakket med ord leder og spurt om hun kunne forklare situasjonen som du har fått høre fra barnet ditt om da han fortalte at hun hadde tatt han i armen. Jeg hadde spurt om det for å få et bredere perspektiv og samtidig vise at du tar barnet ditt på alvor. Barnehagen plikter å melde til bvtj om de er bekymret for om barnet utsettes for uhensiktsmessige grensesettingsmetoder i hjemmet og det foregår også i barnehager. Jeg har ikke noe mot verken BHG, bvtj eller foreldre, men er for å vite mer omkring en situasjon og der kreves dialog med de voksne som er rundt barnet i hverdagen. Anonymkode: de2f1...340 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #10 Skrevet 2. juli 2018 Mente ped og ikke ord! Anonymkode: de2f1...340
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #11 Skrevet 2. juli 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, hvorfor i alle dager spurte du ikke om hvorfor han ble holdt i armen og hva som var situasjonen? Mener du at det er uakseptabelt at noen blir tatt i armen uansett hva de har gjort? Anonymkode: a14ed...aa6 Dette. Anonymkode: 23a5c...94e 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #12 Skrevet 2. juli 2018 Kjenner til et tilfelle hvor en unge ble tatt i armen hvor vikar fikk sparken. Dette var ritkignok SFO. Ungen var vanskelig og krevde ekstra oppfølging.. enkelte ganger kunne han være voldelig og vikaren tok han i armen og sa nei. Dette var kanskje ikke den eneste grunnen, men det ble nevnt av styret i skolen under oppsigelsen. Så det er tydelig at det ikke er lov å "ta noen i armen" enten det er barnehage eller skole. Anonymkode: 3b995...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #13 Skrevet 2. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner til et tilfelle hvor en unge ble tatt i armen hvor vikar fikk sparken. Dette var ritkignok SFO. Ungen var vanskelig og krevde ekstra oppfølging.. enkelte ganger kunne han være voldelig og vikaren tok han i armen og sa nei. Dette var kanskje ikke den eneste grunnen, men det ble nevnt av styret i skolen under oppsigelsen. Så det er tydelig at det ikke er lov å "ta noen i armen" enten det er barnehage eller skole. Anonymkode: 3b995...6ed Hysteri. Iallfall i dette tilfellet. Anonymkode: 23a5c...94e 38
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #14 Skrevet 2. juli 2018 Hvis unger i bhg og på småskoletrinnet blir tatt i armen er det som regel en veldig god grunn til det. F. eks. at skole/bhg blir nødt til å ta store deler av oppdragelsen da det ikke har blitt gjort hjemme.. Anonymkode: 4c51e...c70 28
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #15 Skrevet 2. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis unger i bhg og på småskoletrinnet blir tatt i armen er det som regel en veldig god grunn til det. F. eks. at skole/bhg blir nødt til å ta store deler av oppdragelsen da det ikke har blitt gjort hjemme.. Anonymkode: 4c51e...c70 Ja, for god barneoppdragelse er så idiotsikker at barnet ALDRI glemmer seg, klikker eller tester grenser utenfor hjemmet. Dårlig skjult forsøk på å gi Ts et stikk. Patetisk. Anonymkode: 58a8f...970 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #16 Skrevet 2. juli 2018 Har barnet fått blåmerke, da? Om ikke så blir det vanskelig å ta det videre uansett. Anonymkode: ac04e...31e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #17 Skrevet 2. juli 2018 At barnet sa at « det ikke var gøy» er liksom ikke noe argument, synes jeg. Anonymkode: ac04e...31e 13
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #18 Skrevet 2. juli 2018 'Du, Kåre nevnte her om dagen at du hadde tatt ham i armen? Jeg fikk ikke helt fatt i hva som hadde skjedd?' En av de ansatte huket meg da jeg hentet vesla en gang: 'Du, hvis hun sier at jeg har kløpet henne, så var det sånn at jeg måtte holde henne igjen da hun prøvde å stikke av i dag. Hun sa til meg at jeg kløp henne, men hun hadde ikke fått vondt, og vi hadde en samtale om at av og til må voksne holde i armen for eksempel hvis barn prøver å rømme fra barnehagen, for det er ikke trygt å rømme.' Og når vi kom hjem sa vesla ganske riktig at 'Kari kløp meg i armen i dag.' Anonymkode: 7273a...53e 23
MissPierce Skrevet 2. juli 2018 #19 Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 'Du, Kåre nevnte her om dagen at du hadde tatt ham i armen? Jeg fikk ikke helt fatt i hva som hadde skjedd?' En av de ansatte huket meg da jeg hentet vesla en gang: 'Du, hvis hun sier at jeg har kløpet henne, så var det sånn at jeg måtte holde henne igjen da hun prøvde å stikke av i dag. Hun sa til meg at jeg kløp henne, men hun hadde ikke fått vondt, og vi hadde en samtale om at av og til må voksne holde i armen for eksempel hvis barn prøver å rømme fra barnehagen, for det er ikke trygt å rømme.' Og når vi kom hjem sa vesla ganske riktig at 'Kari kløp meg i armen i dag.' Anonymkode: 7273a...53e Har hatt noen sånne episoder i løpet av 8+ år i barnehage. Å hver eneste gang har foreldrene forstått at sånt kan hende. De har aldri fått meg til å føle at jeg har gjort noe feil. For de ser at barnet stortrives rundt meg, snakker masses om meg hjemme, og tyr til meg for trøst og trygghet. Så hvordan forhold har barnet til denne voksne ellers? 6
Drakan Skrevet 2. juli 2018 #20 Skrevet 2. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner til et tilfelle hvor en unge ble tatt i armen hvor vikar fikk sparken. Dette var ritkignok SFO. Ungen var vanskelig og krevde ekstra oppfølging.. enkelte ganger kunne han være voldelig og vikaren tok han i armen og sa nei. Dette var kanskje ikke den eneste grunnen, men det ble nevnt av styret i skolen under oppsigelsen. Så det er tydelig at det ikke er lov å "ta noen i armen" enten det er barnehage eller skole. Anonymkode: 3b995...6ed Tror folk hadde fått sjokk om de så hva som skjedde på min barneskole. 4 voksne lærere som hopet på en liten gutt som hadde ADHD, og han teagerte jo fordi alle lærerne kom mot han etter han sa noe. o_O En lærer eller to ville vært mer en nok. En kunne prøvd å snakket med han før noe, men nei... de hoppet på han alle som en. Kom ut fra klasserom for å hjelpe den "løse djevelungen" … Jupp… 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå