Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er altså spørsmålet. Ville du valgt å beholde venner som er morsomme å være sammen med, men stadig skuffer deg? Eller ville du kuttet dem ut, selv om det ville gjøre deg mer ensom?

Anonymkode: 08e8f...616

Videoannonse
Annonse
Gjest studentmammaen
Skrevet

Finn nye også kutt de ut ??

Skrevet

Heller alene...

• Liker 1
Skrevet

For meg ville det vært ingen venner, men hvorfor spør du oss i grunnen? Du er den beste dommeren her.

Gjest Stella Rose
Skrevet

Lett, ingen venner.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er altså spørsmålet. Ville du valgt å beholde venner som er morsomme å være sammen med, men stadig skuffer deg? Eller ville du kuttet dem ut, selv om det ville gjøre deg mer ensom?

Jeg har alltid vært i en trio.. Men så har de bare støtt meg mer og mer ut. Så vanskelig å kutte de ut siden jeg da blir veldig ensom (har noen få andre venner jeg møter nå og da). Skulle ønske jeg sto mer opp for meg selv og turte være helt venneløs. Ekstra lei meg idag... 

K29. 

Anonymkode: 3a5b5...a38

• Liker 2
Skrevet

Venner som stadig skuffer deg er ingen ekte venner.  Få deg heller nye venner. Trenger ikke være så svart /hvitt som dårlige venner eller venneløs.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Turin skrev:

For meg ville det vært ingen venner, men hvorfor spør du oss i grunnen? Du er den beste dommeren her.

Jeg spør fordi jeg er usikker. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært i en trio.. Men så har de bare støtt meg mer og mer ut. Så vanskelig å kutte de ut siden jeg da blir veldig ensom (har noen få andre venner jeg møter nå og da). Skulle ønske jeg sto mer opp for meg selv og turte være helt venneløs. Ekstra lei meg idag... 

K29. 

Det er akkurat slik jeg har det! Jeg har det alltid gøy sammen med dem, men de gjør også mye som jeg aldri blir invitert med på. Jeg tror "unnskyldningen" er at de er single, mens jeg fremdeles er gift. Jeg har ikke "fri" annenhver uke. Jeg sitter ikke ensom hjemme, slik de gjør annenhver helg. Men det hadde vært hyggelig å bli invitert. Jeg er også på et annet sted økonomisk og sitter ofte med en følelse av å bli utnyttet. Men så skyver jeg følelsen unna fordi jeg synes det er så flaut å ikke ha venner.

Hvorfor er du ekstra trist i dag?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er jo ikke venner, så det er ikke et tap å gå videre uten dem. 

Håper du finner noen som løfter deg opp og ser deg for den du er 💜

Anonymkode: 392d0...a07

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også i en trio. Barndomsvenner. Ettersom jeg ikke hadde noen andre,  godtok jeg i overkant mye mer enn jeg burde. Én dag fikk jeg bare nok etter eks antall skuffelser og å ha blitt behandlet som dritt. Så da kuttet jeg kontakten med den ene av dem. Da lever jeg heller resten av livet med én venn, enn å føle at jeg ikke var verdt noe som helst.

Anonymkode: e20dc...371

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også i en trio. Barndomsvenner. Ettersom jeg ikke hadde noen andre,  godtok jeg i overkant mye mer enn jeg burde. Én dag fikk jeg bare nok etter eks antall skuffelser og å ha blitt behandlet som dritt. Så da kuttet jeg kontakten med den ene av dem. Da lever jeg heller resten av livet med én venn, enn å føle at jeg ikke var verdt noe som helst.

Men hvordan ble dynamikken etter at du kuttet ut kun èn? Føler du at hun du har igjen har valgt side? Hvis du og hun du ikke er venner med har lyst til å finne på noe likt, hvem velger hun da? Tror du de to snakker om deg når du ikke er der?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet utrolig tøft det er å være ensom, det spør hvor ille de er, men jeg  hadde valg noen å være sammen med enn å være alene. Til en viss grad.

Anonymkode: 256f8...ec4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Vinnerloddet skrev:

Venner som stadig skuffer deg er ingen ekte venner.  Få deg heller nye venner. Trenger ikke være så svart /hvitt som dårlige venner eller venneløs.

Jo, det kan være det jo.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvordan ble dynamikken etter at du kuttet ut kun èn? Føler du at hun du har igjen har valgt side? Hvis du og hun du ikke er venner med har lyst til å finne på noe likt, hvem velger hun da? Tror du de to snakker om deg når du ikke er der?

Hun jeg fortsatt er venn har sakte, men sikkert sklidd vekk fra hun jeg kuttet kontakten med. Etter at jeg brøt ut av vennskapet har de enda ikke funnet på noe sammen, og det er nesten ett år siden. Dessuten er jeg såpass voksen at om jeg møter på henne i en bursdag eller lignende, så forholder jeg meg helt normal. Jeg bare orker ikke å ha et vennskap med henne lenger.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat slik jeg har det! Jeg har det alltid gøy sammen med dem, men de gjør også mye som jeg aldri blir invitert med på. Jeg tror "unnskyldningen" er at de er single, mens jeg fremdeles er gift. Jeg har ikke "fri" annenhver uke. Jeg sitter ikke ensom hjemme, slik de gjør annenhver helg. Men det hadde vært hyggelig å bli invitert. Jeg er også på et annet sted økonomisk og sitter ofte med en følelse av å bli utnyttet. Men så skyver jeg følelsen unna fordi jeg synes det er så flaut å ikke ha venner.

Må man være sammen hele tiden?

For man ikke lov å være sammen andre venner uten deg?

For meg så virker ikke dette som dårlige venner, det er ikke alt man blir bedt på og det er okay.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må man være sammen hele tiden?

For man ikke lov å være sammen andre venner uten deg?

For meg så virker ikke dette som dårlige venner, det er ikke alt man blir bedt på og det er okay.

"du sier at du blir invitert, det er ikke slik at du blir helt eksludert.-

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun jeg fortsatt er venn har sakte, men sikkert sklidd vekk fra hun jeg kuttet kontakten med. Etter at jeg brøt ut av vennskapet har de enda ikke funnet på noe sammen, og det er nesten ett år siden. Dessuten er jeg såpass voksen at om jeg møter på henne i en bursdag eller lignende, så forholder jeg meg helt normal. Jeg bare orker ikke å ha et vennskap med henne lenger.

Da er du heldig! Jeg er ikke i tvil om hvem hun siste velger. De er jo allerede mye mer sammen uten meg.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idag ble jeg ikke engang invitert og de hadde møttes uten meg da hun ene hadde bursdag. Hadde jo sagt til henne at jeg gjerne ville møtes for kake etc da jeg ikke får deltatt på festen hennes til helgen. Fikk til svar "ja får se hva vi får til" Men invitasjon glapp i posten som alltid.. Og sånn er det alltid.

Vet ikke om de gjør det med vilje eller ikke. Lar meg skuffe gang på gang. Følelsen av å bli ekskludert er forferdelig. Dette er barndomsvenner. 

AnonymBruker
Skrevet

Da er du heldig! Jeg er ikke i tvil om hvem hun siste velger. De er jo allerede mye mer sammen uten meg.

Det er ikke okay?

Hvorfor ikke?

Du blir jo inkuldert til tider.

AnonymBruker
Skrevet

"du sier at du blir invitert, det er ikke slik at du blir helt eksludert.-

Det har du rett i, hadde jeg vært helt ekskludert hadde det ikke vært en problemstilling for da hadde jeg ikke hatt venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...