AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Når man bytter sparekonto mellom banker for å få best mulig rente - er det noen spesiell måte man sier opp kontoen på - eller holder det å bare overføre sparebeløpet til nyopprettet konto i en annen bank? Koster det noe å åpne sparekonto, ha sparekonto og avslutte sparekonto? Anonymkode: 16584...12f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Du trenger ikke si opp kontoen. Du bare flytter pengene. Anonymkode: ad12f...faf 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 Ofte er det de samme bankene som ligger i topp på sparekonto. Velg en av de, så slipper du å flytte pengene hele tidene. F eks har monobank og komplettbank stort sett god rente. Anonymkode: e8b34...6b8
Gjest Anonym Bruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke si opp kontoen. Du bare flytter pengene. Anonymkode: ad12f...faf Bør vel opprette en konto og Kid.nr før man flytter pengene over i annen bank,
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #5 Skrevet 3. juli 2018 9 timer siden, Anonym Bruker skrev: Bør vel opprette en konto og Kid.nr før man flytter pengene over i annen bank, TS spør om man bare kan flytte pengene til en nyopprettet konto. Da er kontoen jo allerede opprettet. Kidnr er det bare noen ytterst få banker som bruker for private sparekonti. Med de fleste konti kan man bare overføre direkte til kontonr. Anonymkode: ad12f...faf 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #6 Skrevet 3. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS spør om man bare kan flytte pengene til en nyopprettet konto. Da er kontoen jo allerede opprettet. Kidnr er det bare noen ytterst få banker som bruker for private sparekonti. Med de fleste konti kan man bare overføre direkte til kontonr. Anonymkode: ad12f...faf Komplett bank har kid nr. Må man ikke gjøre noe for å avslutte en konto, vil man ha kontonr der til evig tid, selv om man forlengst har tatt ut alle pengene? Anonymkode: 16584...12f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Komplett bank har kid nr. Må man ikke gjøre noe for å avslutte en konto, vil man ha kontonr der til evig tid, selv om man forlengst har tatt ut alle pengene? Anonymkode: 16584...12f Selvfølgelig må man avslutte en konto for at den skal bli borte, men det er da ikke noe problem å ha konto i en bank. Jeg har kontoer på flere ulike steder hvor de har god rente og flytter så pengene mine dit de har best til en hver tid. Et par tastetrykk er jo alt som skal til. Anonymkode: ad12f...faf
Gjest Anonym Bruker Skrevet 3. juli 2018 #8 Skrevet 3. juli 2018 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig må man avslutte en konto for at den skal bli borte, men det er da ikke noe problem å ha konto i en bank. Jeg har kontoer på flere ulike steder hvor de har god rente og flytter så pengene mine dit de har best til en hver tid. Et par tastetrykk er jo alt som skal til. Anonymkode: ad12f...faf Og det skal ikkje mer en eit par tastetrykk og pengene kan havne på feil konto, og slettes ikkje uvanleg. Kid.nr. er er sikkerhetsventil for å ungå slike uhell. Endret 3. juli 2018 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #9 Skrevet 3. juli 2018 44 minutter siden, Anonym Bruker said: Og det skal ikkje mer en eit par tastetrykk og pengene kan havne på feil konto, og slettes ikkje uvanleg. Kid.nr. er er sikkerhetsventil for å ungå slike uhell. Derfor skal ein m.a. ikkje godta / betale en fartsbot før det forligger et kid.nr. Det er de sparekontoene som bruker samme kontonummer for alle kundene som bruker kid. Det er ikke for sikkerhet, men for at de skal kunne vite hvilken kunde pengene skal settes på. Ang. TS sitt spørsmål koster det ofte noe å si opp en bankkonto, men det er ikke noen vits i å gjøre det så lenge ikke man må ha utbetalt oppspart rente umiddelbart. Anonymkode: 76a29...b18
Gjest Anonym Bruker Skrevet 3. juli 2018 #10 Skrevet 3. juli 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er de sparekontoene som bruker samme kontonummer for alle kundene som bruker kid. Det er ikke for sikkerhet, men for at de skal kunne vite hvilken kunde pengene skal settes på. Ang. TS sitt spørsmål koster det ofte noe å si opp en bankkonto, men det er ikke noen vits i å gjøre det så lenge ikke man må ha utbetalt oppspart rente umiddelbart. Anonymkode: 76a29...b18 Så det er noen banker som bruker samme kontonr. for alle kundene ?. De bankene vil eg oppmode folk om å holde seg langt unna !
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #11 Skrevet 4. juli 2018 8 timer siden, Anonym Bruker skrev: Så det er noen banker som bruker samme kontonr. for alle kundene ?. De bankene vil eg oppmode folk om å holde seg langt unna ! Hvorfor det? Anonymkode: 57cfa...c23
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12 Skrevet 4. juli 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er de sparekontoene som bruker samme kontonummer for alle kundene som bruker kid. Det er ikke for sikkerhet, men for at de skal kunne vite hvilken kunde pengene skal settes på. Ang. TS sitt spørsmål koster det ofte noe å si opp en bankkonto, men det er ikke noen vits i å gjøre det så lenge ikke man må ha utbetalt oppspart rente umiddelbart. Anonymkode: 76a29...b18 Hvilke banker tar betalt for å avslutte en konto? Det har i hvert fall jeg aldri noensinne opplevd. Anonymkode: ad12f...faf
Hanne67 Skrevet 4. juli 2018 #13 Skrevet 4. juli 2018 Man kan fint overføre alle pengene fra en konto til en annen, men ofte er det praktisk å avslutte kontoen og få rentene utbetalt. Unødvendig å ha mange kontoer med småbeløp/renter stående. Hos flere banker kan man avslutte kontoen i nettbanken, om det er en konto man har tilgang til der.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #14 Skrevet 4. juli 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke banker tar betalt for å avslutte en konto? Det har i hvert fall jeg aldri noensinne opplevd. Anonymkode: ad12f...faf Burde det ikke stå på prislista deres i såfall? i nettbanken? Anonymkode: 16584...12f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå