AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Lurer på om noen kan svare på dette: Jeg og familien fikk influensa da vi skulle på vinterferie i februar 2018. Vi var så dårlige alle sammen at jeg glemte helt å tenke på å avbestille flybilletter. Jeg fikk sykemelding som gikk til arbeidsgiver, men tenkte som sagt ikke på kostnadene ved flybilletter. Det er jo nå mange måneder siden. Er det noen som helst mulighet for å få tilbake disse pengene, på reiseforsikring eller hos norwegian? På nettsidene til norwegian står at man må avbestille reisen før man drar, men det gjorde vi altså ikke, vi var helt utslåtte og brukte lang til på å komme oss. Tapte penger? Anonymkode: 5ffeb...1af
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om noen kan svare på dette: Jeg og familien fikk influensa da vi skulle på vinterferie i februar 2018. Vi var så dårlige alle sammen at jeg glemte helt å tenke på å avbestille flybilletter. Jeg fikk sykemelding som gikk til arbeidsgiver, men tenkte som sagt ikke på kostnadene ved flybilletter. Det er jo nå mange måneder siden. Er det noen som helst mulighet for å få tilbake disse pengene, på reiseforsikring eller hos norwegian? På nettsidene til norwegian står at man må avbestille reisen før man drar, men det gjorde vi altså ikke, vi var helt utslåtte og brukte lang til på å komme oss. Tapte penger? Anonymkode: 5ffeb...1af Du må ha lege erklæring og sende til forsikringsselskapet der du har reiseforsikring. Da trenger ikke billetter være avbestilt før avreise. Men usikker på om du får det etter så lang tid. Du får ikke pengene tilbake hos flyselskapet, men må via forsikringselskapet. Anonymkode: b5b78...407
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 Det er tapte penger. Man kan ikke komme nesten et halvt år i ettertid å kreve penger for sånt. Anonymkode: fabf9...b27 3
Daria Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Kontakt forsikringsselskapet ditt og spør. Det er de som vet hva slags vilkår som gjelder, og det verste som kan skje er at du får et nei. Uansett gir de deg sikrere svar enn det vi kan. 2
altflyter Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 Det skader ikke å ringe forsikringsselskapet og spørre. Det verste som kan skje er at du får nei Men det jeg stusser litt over er: Det er forståelig at du ikke tenkte på det da du var syk, som du begrunner det hele med, men du har vel ikke hatt influensa i et halvt år? Hvorfor tenkte du ikke på det da du ble frisk? Da hadde det vært snakk om 1-2 uker og ikke et halvt år. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 12 minutter siden, altflyter skrev: Det skader ikke å ringe forsikringsselskapet og spørre. Det verste som kan skje er at du får nei Men det jeg stusser litt over er: Det er forståelig at du ikke tenkte på det da du var syk, som du begrunner det hele med, men du har vel ikke hatt influensa i et halvt år? Hvorfor tenkte du ikke på det da du ble frisk? Da hadde det vært snakk om 1-2 uker og ikke et halvt år. Hei, ja det kan du si, det er ganske utrolig. Jeg oppdaget det i forbindelse med at jeg skulle skrive en reiseregning på jobb, logget meg inn på min side på norwegian og da så jeg det/husket jeg det. Har ingen annen forklaring enn at hverdagen med barn, hund, hus, jobb 120% , følge opp barnas aktiviteter - hodet er hele tiden sprengfullt og jeg klarer ikke holde oversikt --- TS Anonymkode: 5ffeb...1af
altflyter Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, ja det kan du si, det er ganske utrolig. Jeg oppdaget det i forbindelse med at jeg skulle skrive en reiseregning på jobb, logget meg inn på min side på norwegian og da så jeg det/husket jeg det. Har ingen annen forklaring enn at hverdagen med barn, hund, hus, jobb 120% , følge opp barnas aktiviteter - hodet er hele tiden sprengfullt og jeg klarer ikke holde oversikt --- TS Anonymkode: 5ffeb...1af Fair enough. Har nok av svimete øyeblikk selv. Bare lurte litt siden du sa du ikke hadde gjort det før fordi du hadde influensa Ring forsikringselskapet i morgen og spør du!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #9 Skrevet 2. juli 2018 10 minutter siden, altflyter skrev: Fair enough. Har nok av svimete øyeblikk selv. Bare lurte litt siden du sa du ikke hadde gjort det før fordi du hadde influensa Ring forsikringselskapet i morgen og spør du! Har sendt de en epost nå - regner med det er tapte penger, og heldigvis var ikke billettene de dyreste TS Anonymkode: 5ffeb...1af
altflyter Skrevet 2. juli 2018 #10 Skrevet 2. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har sendt de en epost nå - regner med det er tapte penger, og heldigvis var ikke billettene de dyreste TS Anonymkode: 5ffeb...1af Kjekt om du vil oppdatere om hvordan det går! Greit for oss andre å vite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå