Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne skulle kanskje vært på skråblikk, men det handler jo om det sosiale og.
Det har jo blitt gjort forskning på psykopat-hjernen, og diverse andre hjerner med diagnose. Men hva med folk som er så lett og manipulere? Hva er det med deres hjerne, og hvordan vet du om du er lett og manipulere?

Anonymkode: dd30c...955

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jo mye med alder, selvtillit og livserfaring å gjøre.

Anonymkode: 9b2d9...608

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette har jo mye med alder, selvtillit og livserfaring å gjøre.

Anonymkode: 9b2d9...608

Jammen det er jo folk som gang på gang går i samme fellene. De er lette og manipulere, rett og slett. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen det er jo folk som gang på gang går i samme fellene. De er lette og manipulere, rett og slett. 

De er kanskje ekstremt godtroende.. Det kan skyldes alder eller manglende kritisk sans, kanskje på grunn av lav eller ingen høyere utdanning. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

De er ofte sårbare, følsomme og selvoppofrende. De finner det gode i folk, og gir ofte folk mange sjanser. De har problemer med å sette grenser for seg selv, og kan ofte han lav selvfølelse 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Unika skrev:

De er kanskje ekstremt godtroende.. Det kan skyldes alder eller manglende kritisk sans, kanskje på grunn av lav eller ingen høyere utdanning. 

Øøøh, ser ikke helt sammenhengen mellom utdanningsnivå og å bli manipulert. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lett å manipulere, til et visst punkt.

Det er sikkert en kombinasjon at jeg har et ønske om å tro det beste om andre, og at jeg lett glemmer ting, som gjør at jeg blir lurt gang på gang, selv om både alder og livserfaring tilsier at jeg skulle ha blitt klokere.

Anonymkode: dcc55...522

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å bli manipulert henger sammen med kritisk sans. Kritisk sans henger sammen med utdanningsnivå.

Selvfølgelig, helt sikkert mange andre grunner til at man blir manipulert, f.eks. frykt. Men sånn litt generelt har jeg tro på jo mer tilbøyelig man er for manipulasjon, jo lavere utdanningsnivå har man. Aner ikke om jeg har rett, men hadde vært artig å vite.

Endret av Unika
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Unika skrev:

Det å bli manipulert henger sammen med kritisk sans. Kritisk sans henger sammen med utdanningsnivå.

Jeg har høy utdanning, er kritisk på jobb, men er naiv på privaten.

Anonymkode: dcc55...522

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

*å manipulere

Anonymkode: a8025...37c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Unika skrev:

Jeg er kjempe kritisk og avviser til og med menn som jeg synes virker snille, har felles kjente med og som ikke blir advart mot. jeg har bare studiekompetanse.
Kritisk sans har ingenting med utd og gjøre?! Kritisk sans har med evnen til og vurdere for og imot :S 
Førerkortet tok jeg på første forsøk som 18 åring, og i trafikken er kritisk sans veldig viktig. I utdannelse trengs det bare og være teoretisk flink, ha god hukommelse.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kjempe kritisk og avviser til og med menn som jeg synes virker snille, har felles kjente med og som ikke blir advart mot. jeg har bare studiekompetanse.
Kritisk sans har ingenting med utd og gjøre?! Kritisk sans har med evnen til og vurdere for og imot :S 
Førerkortet tok jeg på første forsøk som 18 åring, og i trafikken er kritisk sans veldig viktig. I utdannelse trengs det bare og være teoretisk flink, ha god hukommelse.

Man er ikke er blankt ark uten kritisk sans overhode bare fordi man ikke har utdanning nei, det er ikke det jeg sier. Det du har utvist i eksempelet ditt vil jeg kalle "sunt vett".. Jeg snakker heller ikke om enkeltpersoner, men mennesker som er gruppe. Det er da "opplest og vedtatt" at man trener kritisk sans og analytiske ferdigheter gjennom utdanning. Det vil si: har du 200 mennesker uten utdanning overhode, og 200 mennesker med høyere utdanning, vil jeg tro det er flere mennesker i den første bolken som lar seg manipulere. 

Igjen, jeg sitter ikke på sannheten, men tror ikke det at noen lar seg enklere manipulere enn andre er helt tilfeldig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den amerikanske befolkningen er et esempel

Anonymkode: 2afcc...c24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror og at de med en traumatisk barndom, har lettere for å bli manipulert. De er ekstremt sårbare, og alt de ønsker, er at noen skal elske de, og ta vare på de. Og en smart psykopat, er jo en reddende engel i starten, som gir de alt de trenger. 

Anonymkode: dc396...3b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar meg i hvert fall ikke manipulere av noen som ikke kan og/å-regelen. 

Anonymkode: 4dbb7...b37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lar meg i hvert fall ikke manipulere av noen som ikke kan og/å-regelen. 

Anonymkode: 4dbb7...b37

Jeg er klar over skrivefeil, men orker ikke ta det så høytidelig med mindre jeg skriver en jobbsøknad, eller innlegg under navn. 
"Wow, jeg kan "og/å" regelen" 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker er jo ekstremt gode på og manipulere da, så jeg tror nok at mange som blir utsatt for en "flink" manipulator lett kan bli manipulert uansett utdanningsnivå, selvtillit eller sosiale ferdigheter.

Anonymkode: 858d8...e33

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er klar over skrivefeil, men orker ikke ta det så høytidelig med mindre jeg skriver en jobbsøknad, eller innlegg under navn. 
"Wow, jeg kan "og/å" regelen" 

Mon tro om man ikke ble manipulert til å svare. 

Anonymkode: 1caa0...c24

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Enkelte har nok svært lavt intellekt. 

Gjest Stella Rose
Skrevet

Folk som er lette å manipulere, har gjerne dårlig selvtillit, ser på seg selv som svake, dårlig dømmekraft osv, har ingenting med alder å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...