Gå til innhold

Så utrolig skuffet over leid hytte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med dårlig økonomi samt dårlig helse for tiden. Hadde ikke rå eller krefter til skikkelig ferie i år, danmark, badeland, fornøyelsesparker...

Leide et hus ved sjøen 5 t hjemmefra for 8000. Huset så flott ut og lå rett ved vannet. Det var en båt og kano ungene kunne bruke og jeg så frem til at de ville kose seg med bading, båt og lek rundt huset mens jeg koste meg i hagestolen. At vi skulle slappe av rundt huset hver dag, uten å farte rundt, spise ute, leke...

Srod i annonsen at det var idyllisk uteplass, hagemøbler, stor hage med trampoline så ungene kunne leke.

Så kom vi her da, og uteområdet så ikke ut. Masse grus og stein, ved som lå slengt, matrialer, høyt ugress over alt. Og hagemøblene var nesten råtne. Der var riktignok rett ved sjøen, men ikke noe plass å bade, kun brygge. Den stranda det stod om var så gjengrodd og atygg av tang og tare at de ville ikke duppe tærne engang. Det var så langt fra idyllisk som det kunne få blitt. Og absolutt ingen sted der ungene kunne leke og kose seg ute. Itillegg har jeg brukt 2 timer på å vaske, da det var skittent inne. Så skuffa at jeg sitter og griner nå og lurer på å reise hjem igjen imorgen.

Måtte bare få blåst ut litt...

Anonymkode: 217e1...ed9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, så ille :( har du leid av privatperson eller via et firma? Jeg ville definitivt klaget og bedt om refusjon av penger. Ta bilder av alt slik at du kan vise til at ting ikke stemmer mer annonsen. Noen folk eier bare ikke skam..

hvis ungene heller vil hjem, ville jeg kanskje reist hjem ja, virker jo ikke som dere vil få noe særlig ut av oppholdet der. Håper dere klarer å få en bra sommer likevel! 

Anonymkode: fead2...1a6

• Liker 17
Skrevet

Klag og krev pengene tilbake! Dere har ikke fått det som var lovet, og da skal dere selvsagt ikke betale for det! 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Sånn skal det ikke være! Dette må du klage på! Håper du tok bilder før du vasket!

8000 er ikke så mye for en uke på f.eks. Sørlandet, men jeg er så drita lei av at folk med dårlig råd skal måtte finne seg i allslags crap!! Ikke finn deg i det! KLAG! Og legg igjen elendige omtaler slik at andre vet om ståa!

Åhr, kjenner jeg ble kraftig irritert på dine vegne! I stedet for at dette ble en friuke for deg der det er tusen ting for ungene å gjøre på eget initiativ (slik planen sikkert var), må du gjøre større innsats enn hjemme! Dét er jo ikke ferie!

Håper du får godtgjørelse i tillegg til pengene igjen!

Anonymkode: d8c7d...86e

• Liker 22
Skrevet

Ååå nå håper jeg ikke du er konfliktsky som meg! Jeg er så at jeg ikke tør å klage og kreve ting. Tror noe av det kommer av dårlig selvtillit og mindreverdighetsfølelse grunnet dårlig økonomi og helse. Første jeg tenkte når jeg leste dette var at du måå klage og få igjen pengene dine ! 

Villedende annonsering til tusen det der!!!🙄

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn skal det ikke være! Dette må du klage på! Håper du tok bilder før du vasket!

8000 er ikke så mye for en uke på f.eks. Sørlandet, men jeg er så drita lei av at folk med dårlig råd skal måtte finne seg i allslags crap!! Ikke finn deg i det! KLAG! Og legg igjen elendige omtaler slik at andre vet om ståa!

Åhr, kjenner jeg ble kraftig irritert på dine vegne! I stedet for at dette ble en friuke for deg der det er tusen ting for ungene å gjøre på eget initiativ (slik planen sikkert var), må du gjøre større innsats enn hjemme! Dét er jo ikke ferie!

Håper du får godtgjørelse i tillegg til pengene igjen!

Anonymkode: d8c7d...86e

Er i Hordaland dette, sørlandet hadde vi ikke råd til. Var akkuratt det som var planen at de skulle kose seg og jeg slappe av litt. For jeg er så sliten for tiden at hodet ikke henger helt med, så deilig å liksom få fri fra å måtte sysselsette ungene.

19 minutter siden, TeamWP skrev:

Ååå nå håper jeg ikke du er konfliktsky som meg! Jeg er så at jeg ikke tør å klage og kreve ting. Tror noe av det kommer av dårlig selvtillit og mindreverdighetsfølelse grunnet dårlig økonomi og helse. Første jeg tenkte når jeg leste dette var at du måå klage og få igjen pengene dine ! 

Villedende annonsering til tusen det der!!!🙄

Åjo, jeg er konfliktsky 😂😱

Og mye av samme grunnene som deg, vil ikke at andre skal vite at det står dårlig til med økonomien og orker ikke klage og krangle pga helsa, er så sliten at jeg har nok med de vanlige gjøremålene.

Er privat utleier (dessverre) Sendte ei meld om at det ikke var mye greit her verken for de små eller store barna og at vi var skuffa alle sammen. Og at det var veldig dårlig vaska overalt.

Fikk meld tilbake at hans barnebarn alltid koste seg når de var innom og at byunger var så kresne at de klarte ikke finne på noe selv. Og at han hadde vaska som han alltid gjorde og det var godt nok for han så da burde det jammen være godt nok for meg også..

Gjest Overrasket
Skrevet

Neste gang du skal ha deg billig ferie så bør du leie ut eget hjem midlertidig på AirBnB og bo gratis på et reisemål mot å ta vare på noens hund/katt/ol. Inntekter hjemme, gratis opphold på feriestedet ... smart ...

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i Hordaland dette, sørlandet hadde vi ikke råd til. Var akkuratt det som var planen at de skulle kose seg og jeg slappe av litt. For jeg er så sliten for tiden at hodet ikke henger helt med, så deilig å liksom få fri fra å måtte sysselsette ungene.

Og mye av samme grunnene som deg, vil ikke at andre skal vite at det står dårlig til med økonomien og orker ikke klage og krangle pga helsa, er så sliten at jeg har nok med de vanlige gjøremålene.

Er privat utleier (dessverre) Sendte ei meld om at det ikke var mye greit her verken for de små eller store barna og at vi var skuffa alle sammen. Og at det var veldig dårlig vaska overalt.

Fikk meld tilbake at hans barnebarn alltid koste seg når de var innom og at byunger var så kresne at de klarte ikke finne på noe selv. Og at han hadde vaska som han alltid gjorde og det var godt nok for han så da burde det jammen være godt nok for meg også..

For et frekt svar! Han høres ikke seriøs ut, jeg hadde kontakta Forbrukerrådet. 

Anonymkode: 96ed3...dac

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig frekt svar! Men problemet er vel ikke at barna dine ikke klarer å finne på noe, men at han har markedsført noe som ikke svarer til annonsen. Det er da et brudd okke som. For en forferdelig kjedelig opplevelse for dere! 

Anonymkode: b0d6a...c7f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig frekt svar! Men problemet er vel ikke at barna dine ikke klarer å finne på noe, men at han har markedsført noe som ikke svarer til annonsen. Det er da et brudd okke som. For en forferdelig kjedelig opplevelse for dere! 

Anonymkode: b0d6a...c7f

Joda, det er jo et problem innimellom at de ikke er de beste til å aktivisere seg selv... 😂 Neida, de er somregel flinke.

Jeg har 5 barn med på 3, 4, 8, 10 og 12 og ettersom jeg hadde sett for meg ut fra annonsen så kunne de bruke dagene her på mye forskjellig. 

Liten båt med 5 hk motor og kano ville jo vært perfekt for de store. Spille fotball i hagen, bade og fiske fra brygga. Mens de små kunne lekt i hagen ( de er gode på å leke selv) og badet å fisket krabber på den lille stranda. Men hagen er ikke brukende til lek og spill, stranda og brygga kan ikke bades fra og RETT utenfor døra (2 m) går en bilvei. Så spesielt de 2 små som må passes på og aktiviseres HELE tiden.

Itillegg var det knapt ikke mobdekning her 😂 Vet ikke om vi bare reiser hjem, eller om vi holder ut. Det blir ihvertfall ikke mye avslapping i gode hagemøbler i en idyllisk hage ...

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk ikke relevant om du har dårlig råd eller ikke. Du har kjøpt noe som ikke tilsvarer det det skulle være. Ikke gi deg, klag, få pengene tilbake. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville reist hjem og reversert overføringen av penger, om mulig, og satt igang klage. 

Håper dere får en fin sommer til tross for dette! Klem fra meg. 

Anonymkode: ef1d1...0f5

• Liker 5
Skrevet

Virker som om du hadde litt høye forventinger også da.. 5 barn og du skal sitte i en stol og slappe av??

en strand kan brukes selvom den ikke bare er sand..  Bilveien får du snakke med barna om og fortelle at de får oppholde seg på den siden du er, eller de større barna. Du kan jo uansett ikke la de leke alene rett ved vannet?! 

spør eieren om han kan komme å klippe plenen og hvor båten som var annonsert er.

mobildekningen kan vel ikke han noe for? 

• Liker 5
Gjest mimoe
Skrevet (endret)

😱

Endret av mimoe
AnonymBruker
Skrevet

Djez...... Er du så veik at du ikke klarer å stå opp opp for deg selv å ungene dine? Hadde ringt og forlangt å få tilbake pengene mine asap, ellers hadde han blitt anmeldt for svindel. 

Anonymkode: 0cdcd...2ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Ak90 said:

Virker som om du hadde litt høye forventinger også da.. 5 barn og du skal sitte i en stol og slappe av??

en strand kan brukes selvom den ikke bare er sand..  Bilveien får du snakke med barna om og fortelle at de får oppholde seg på den siden du er, eller de større barna. Du kan jo uansett ikke la de leke alene rett ved vannet?! 

spør eieren om han kan komme å klippe plenen og hvor båten som var annonsert er.

mobildekningen kan vel ikke han noe for? 

Burde stå i annonsen faktisk. Driver du å leier ut en ubrukelig hytte i Hordaland? 😉

Anonymkode: 736da...269

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kom du i kontakt med han som leide ut hytta? Hvis det var gjennom Finn.no, kanskje du kan kontakte dem og se om de har noen råd, ev. få svartelistet utleieren?

Anonymkode: 466dc...0cf

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde stå i annonsen faktisk. Driver du å leier ut en ubrukelig hytte i Hordaland? 😉

Anonymkode: 736da...269

Ja😅

Skrevet

Spiller ingen rolle om hans barnebsrn liker seg der, eller om han synes det er rent nok. Poenget er om det er stort avvik mellom det han forespeilte (bilder, tekst) og produktet du faktisk fikk. Hvis det er det, så kan du klage, og vise til at du er misfornøyd fordi det du kjøpte ikke er hva han påsto det var.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...