Gå til innhold

Banan sunt?

Julie

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er litt på slankern for tida. Prøver å kutte yoghurt og div andre ting og heller ta f.eks. en banan som mellommåltid. Er det sunt? Og hva med kokt egg?

OG! Noen som har en oppskrift på et sunt og saftig brød??

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Greit nok at banan inneholder "en del" kalorier, men blir det ikek vel hysterisk å ikke kunne spise en banan i ny og ne, og spesielt i stedet for yoghurt?

Jeg vil si nyt en banan, men kanskje ikke fem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte ut Yoghurt? Da jeg slanket meg spise jeg yoghurt daglig, vel å merke med 0.1 % fett. Det anbefales. Banan er sunt, men det er mye kcal. i den, så hvis du vil gå ned noen kilo ville jeg holdt meg til eple, appelsin eller pære for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

banan er ikke bra under slanking, men man BURDE helst spise det etter trening (pga høy GI). bananer er ikke en slankefrukt for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise yoghurt hver dag jeg. Kun de 0,1% til yoplait.

Er ikke så glad i melk og det er viktig å få i seg litt melkeprodukter ved slanking.

Banan spiser jeg stort sett aldri. Det er den mest kaloririke frukten. Eple, pære går det mye i. Og så hender det jeg heller handler litt frukt i en av innvandrerbutikkene for å få litt forandring. Litt andre smaker. Melon er også fint.

Spiser forøvrig et kokt eller stekt egg(stekt uten fett) hver dag til frokost (sammen med brød). Egg er en fin proteinkilde, noe kroppen trenger.

Ellers går det i mye grovt brød og fiber. og jeg går ned i vekt om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Banan er sunt i små menger. Altså det er mya kalorier i dem, men hvis du bytter ut snop og andre sukkerholdige kilder er det greit med en banan nå og dag. Men som de har sagt før her ikke for mye!

Jeg spiser Ingers Rugbrød, og det er kjempegodt, grovt og saftig! Til og med søsteren min som nekter og spise noe grovere en middelhavsbrød :ler: liker dette!

Her finner du oppskriften:

http://www.slankenett.no/oppskrifter/oppsk...r=6&ret=default

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meya84

mye kalorier i banan? Digger banan jeg, spiser 2-3 om dagen :-) Men så er jeg ikke på slankern heller da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er bedre å spise banan og yoghurt enn kjeks og sjokolade. Man må jo se på kostholdet i sin helhet, hva man spiste før og hva man erstatter det med.. Med andre ord, banan og yoghurt er ikke nødvendigvis så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! Trodde yoghurt inneholdt en del sukker, men 0,1% er kanskje ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Youghurt inneholder masse sukker, ja. 0,1 er fettinnholdet...

Banan er ikke usunt, men inneholder endel raske karbohydrater. Ypperlig etter trening, men velg heller noe mer proteinrikt som mellommåltid, evnt langsomme karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoplait sine 0,1% yoghurter inneholder fruktose istede for vanlig sukker. 1 yoghurt har da 67,5 kcal og det er ikke mye til mellommåltid. TA litt musli/kli oppi og det metter bra og lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Det er en myte at bananer skal være fetende. Bananer er rike på magnesium, hjelper på humøret, og dersom du fortærer en banan før leggetid så kan jeg garantere at du kommer til å drømme mye rart, i sterke farger, og du husker også drømmen når du våkner. Kjempemorro! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Det er en myte at bananer skal være fetende. Bananer er rike på magnesium, hjelper på humøret, og dersom du fortærer en banan før leggetid så kan jeg garantere at du kommer til å drømme mye rart, i sterke farger, og du husker også drømmen når du våkner. Kjempemorro! :-)

:ler:

Generelt: Erstatt gjerne potetgull og sjokolade med en banan eller to, men ikke spis bananer som erstatning for agruk (eller for den saks skyld et eple).

Variasjon og alt med måte er kluet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ofte en banan etter trening. Det får energien opp litt sånn at spaserturen hjem fra treningssenteret ikke virker så altfor demotiverende. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise banan etter trening, er en fin ting derimot. Den inneholder raske karbohydrater, noe som er gunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...