AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Først, jeg har aldri prøvd aubergine tidligere. Nå er den skåret i skiver og saltet. Jeg kutter av deler av skinnet litt senere. Men det jeg lurer på er om jeg kan ha den rett oppi gryta og surre den først, før jeg har oppi kikerter, hakkede tomater og andre grønnsaker? Jeg har bare funnet oppskrifter der alt er så flott og de steker den i ovnen før de har den oppi gryta.. Anonymkode: 0b2b8...39d
T-Rex Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Auberginer kan ha en bittersmak. Tåler du den, kan du droppe saltingen.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 2 minutter siden, T-Rex skrev: Auberginer kan ha en bittersmak. Tåler du den, kan du droppe saltingen. Som jeg sa, jeg har aldri prøvd den før, derfor er den saltet. Men spørsmålet var om jeg må ha den forstekt for å bruke den i gryterett? Anonymkode: 0b2b8...39d
Heisann1234 Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først, jeg har aldri prøvd aubergine tidligere. Nå er den skåret i skiver og saltet. Jeg kutter av deler av skinnet litt senere. Men det jeg lurer på er om jeg kan ha den rett oppi gryta og surre den først, før jeg har oppi kikerter, hakkede tomater og andre grønnsaker? Jeg har bare funnet oppskrifter der alt er så flott og de steker den i ovnen før de har den oppi gryta.. Anonymkode: 0b2b8...39d Ja, det går ann å gjøre det og smaker godt, men jeg foretrekker å steke den i litt olje først for da får den bedre tekstur og smak 😊
T-Rex Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Just now, AnonymBruker said: Som jeg sa, jeg har aldri prøvd den før, derfor er den saltet. Men spørsmålet var om jeg må ha den forstekt for å bruke den i gryterett? Anonymkode: 0b2b8...39d Det blir litt som om du vil steke kjøttdeig før du har den oppi en gryte. Stekeskorpen gjør det til noe litt annet, selv om det ikke er noe i veien for å bare la det koke.
T-Rex Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Som jeg sa, jeg har aldri prøvd den før, derfor er den saltet. Anonymkode: 0b2b8...39d Jeg er litt åndsfraværende. Ikke noe å bry seg om. Men obs, obs. Pass på at ikke retten blir for salt. Endret 2. juli 2018 av T-Rex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå