AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Jeg vet ikke helt hva jeg vil med og skrive dette innlegget, men jeg trenger og få ut litt frustrasjon. Vi er i en lei situasjon. Jeg er ei dame på 25 år og er sammen med en mann på 40 år. Vi har fått 3 barn sammen. Jeg ble først gravid med tvillinger, og en måned etter at jeg fødte de så ble jeg gravid igjen. Så har gått gravid og ammet konstant nå de siste årene. Jeg har en grei/god økonomi. Jeg tjener ikke fett, jeg har null utdanning, men jeg tjener nok. Jeg er flink/smart med økonomi som gjør at jeg kan spare flere tusen kroner i måneden. Samboer har utdanning, jobb med god inntekt. Han har høyere inntekt enn meg, men han er ikke flink med økonomien sin. Han kjøper lunsj hver eneste dag ute, han røyker 1,5 pakke(r) med røyk hver eneste dag, det lille han klarer å spare tar han ut igjen å bruker på masse annet tull. Vi eier bolig sammen 50/50 og har betalt like mye ned på lånet begge to. Da vi har en avtale på at vi skal eie 50/50 uansett om en betaler ned mere på lånet (ingen av oss betaler ned ekstra). Vi ferierer en gang i året. Ellers er vi mye på familiehytta vår som mine foreldre eier. Vi drar innimellom på kino, lekeland osv. Men vi spiser sammen som familie hjemme. Det er stort sett jeg som betaler når vi skal på kino/lekeland da han ikke har råd (siden han bruker opp penger på tull). Han forventer at jeg skal betale ekstra på familie opplevelser istedenfor å spare penger. Og ja, jeg er enig i at jeg ikke skal spare alt, for vi skal kose oss som en familie også, men jeg er lei av at det er alltid jeg som må betale om vi skal noe ekstra. Så nå er han piss sur på meg. Han vil ikke ha sex, nærhet eller noe og slikt har det vært i 5 måneder. Jeg har spurt om vi kan gå i parterapi, men det vil han ikke.. Nå ønsker jeg bare å bli ferdig med hele forholdet da jeg innser at jeg fortjener så mye bedre enn dette. Han ødelegger bare stemningen rundt oss som en familie, pga at jeg velger å spare noen tusen lapper hver måned... Jeg har sagt at hvis han hadde sluttet å røyke, bruke penger på tull så kunne han også ha spart penger. Har også tilbudt meg å hjelpe han med å planlegge økonomien hans, slik at han også kan spare. Men det har ikke blitt tatt godt i mot akkurat. Jeg ønsker å spare penger og syns at det er gøy! Jeg blir bare så lei av den dårlige stemningen rundt oss, men med tanke på hvordan han reagerer så er jeg usikker på om jeg gjør noe feil. Er jeg virkelig slem fordi jeg vil spare? vi deler alle andre utgifter likt. Han betaler ikke mer enn meg. Vi eier en bil sammen også. Jeg får dårlig samvittighet. Hva gjør jeg i denne situasjonen? Hilsen ei oppgitt og frustrert ei. Anonymkode: 496d7...a77 4
Tøytigern Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 (endret) Han føler seg truet av deg fordi du mestrer noe han ikke kan og han er redd for å få flere barn. Dette slipper ikke taket når du driver å påpeker at han "tuller bort" penger og får 3 barn på rappen. Å umyndiggjøre han ved å si du vil planlegge hans økonomi hjelper heller ikke. Endret 2. juli 2018 av Tøytigern 13
Gjest O.G. Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 Ved å spandere på ham når det er familieutflukter så finansierer du hans idiotiske forbruk.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, Tøytigern skrev: Han føler seg truet av deg fordi du mestrer noe han ikke kan og han er redd for å få flere barn. Dette slipper ikke taket når du driver å påpeker at han "tuller bort" penger og får 3 barn på rappen. Jeg har jo tilbudt meg å hjelpe han? Vi skal ikke ha flere barn. Han har kutta strengen. Selvom jeg skriver at han tuller bort penger, så er dette noe jeg aldri sier til han. Jeg sier ikke så mye om det, da jeg vet at det kan såre han. Så han har egentlig ingen grunn til å bli sur på meg.. Vi var faktisk 2 om og få barna våres. -TS Anonymkode: 496d7...a77 27
Tøytigern Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har jo tilbudt meg å hjelpe han? Vi skal ikke ha flere barn. Han har kutta strengen. Selvom jeg skriver at han tuller bort penger, så er dette noe jeg aldri sier til han. Jeg sier ikke så mye om det, da jeg vet at det kan såre han. Så han har egentlig ingen grunn til å bli sur på meg.. Vi var faktisk 2 om og få barna våres. -TS Anonymkode: 496d7...a77 Han vil ikke ha hjelp. Han vil styre sin egen økonomi. Det er svært få menn, om noen, som vil at kona skal prioritere hva han skal bruke inntekten sin på... 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 2 minutter siden, O.G. skrev: Ved å spandere på ham når det er familieutflukter så finansierer du hans idiotiske forbruk. Jeg har prøvd å ikke spandere noe på han også, men jeg merker at barna syns det er veldig sårt og leit.. De spør hvorfor ikke pappaen dems er med.. Dessuten ønsker jeg at vi som en familie skal gjøre noe sammen, jeg ønsker at barna skal ha pappaen sin på opplevelser også. - TS Anonymkode: 496d7...a77 3
Tøytigern Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 Når en mann går så langt som til å sterilisere seg, forteller det at de virkelig ikke, under noen omstendigheter, vil ha flere barn... At han har tre små barn som krever alt og en kone som vil styre økonomien kan gjøre enhver mann gruffen i humøret. 3
Tøytigern Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd å ikke spandere noe på han også, men jeg merker at barna syns det er veldig sårt og leit.. De spør hvorfor ikke pappaen dems er med.. Dessuten ønsker jeg at vi som en familie skal gjøre noe sammen, jeg ønsker at barna skal ha pappaen sin på opplevelser også. - TS Anonymkode: 496d7...a77 Det høres ut som dere trenger en felles konto til felles utgifter. Kanskje du ikke skal spørre om du skal "hjelpe han" (en mann på 40 år) men si du vil ha en felles konto til familien, så kan han gjøre som han vil med det som ikke står på den. Og det samme med deg. Endret 2. juli 2018 av Tøytigern 9
Populært innlegg Rucula Skrevet 2. juli 2018 Populært innlegg #9 Skrevet 2. juli 2018 3 minutter siden, Tøytigern skrev: Han vil ikke ha hjelp. Han vil styre sin egen økonomi. Det er svært få menn, om noen, som vil at kona skal prioritere hva han skal bruke inntekten sin på... men derimot så synes du denne mannen skal få bestemme hva TS skal bruke pengene hennes på?? han blir piss sur fordi hun velger å bruke SINE penger på sparing... Både mannen til TS og du høres ut som en barnslig mannevalp 72
Gjest O.G. Skrevet 2. juli 2018 #10 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd å ikke spandere noe på han også, men jeg merker at barna syns det er veldig sårt og leit.. De spør hvorfor ikke pappaen dems er med.. Dessuten ønsker jeg at vi som en familie skal gjøre noe sammen, jeg ønsker at barna skal ha pappaen sin på opplevelser også. - TS Anonymkode: 496d7...a77 Skjønner. Akkurat nå, Tøytigern skrev: Når en mann går så langt som til å sterilisere seg, forteller det at de virkelig ikke, under noen omstendigheter, vil ha flere barn... At han har tre små barn som krever alt og en kone som vil styre økonomien kan gjøre enhver mann gruffen i humøret. Styre økonomien? Fyren er et ødeland. Det er ikke summen det kommer an på, men bruksmønsteret.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #11 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Han vil ikke ha hjelp. Han vil styre sin egen økonomi. Det er svært få menn, om noen, som vil at kona skal prioritere hva han skal bruke inntekten sin på... Ja, og det er greit nok det. Så hvorfor klager han da? hvis han ikke vil ha hjelp, så kan han ikke klage heller... - TS Anonymkode: 496d7...a77 22
Tøytigern Skrevet 2. juli 2018 #12 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, Rucula skrev: men derimot så synes du denne mannen skal få bestemme hva TS skal bruke pengene hennes på?? han blir piss sur fordi hun velger å bruke SINE penger på sparing... Både mannen til TS og du høres ut som en barnslig mannevalp TS bestemmer dette selv. Han har ikke bedt henne om noe. Hun gjør det fordi hun syns det skal gjøres sånn. Han høres ut som han blir overstyrt. Ikke som en mannehvalp. Men hun behandler han visst sånn. 1
Populært innlegg Rucula Skrevet 2. juli 2018 Populært innlegg #13 Skrevet 2. juli 2018 5 minutter siden, Tøytigern skrev: Når en mann går så langt som til å sterilisere seg, forteller det at de virkelig ikke, under noen omstendigheter, vil ha flere barn... At han har tre små barn som krever alt og en kone som vil styre økonomien kan gjøre enhver mann gruffen i humøret. De 3 barna var han med på å lage frivillig.... hvorfor prøver du å fremstille det som mannen til Ts nærmest ble påtvunget barna her?? og det er HAN som forsøker å styre økonomien HENNES! Nå du lære deg å lese 72
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #14 Skrevet 2. juli 2018 Noen har jo en tendens til å gjøre nøyaktig det motsatte av hva de har blitt anbefalt. Noe med stolthet og alt det der. Jeg anbefaler ofte samboer å kun holde seg til øl eller å ikke shotte på fester. Fordi han blir ufin, tisser i sengen og kan miste totalt fokus/bli paranoid. Han begynner ofte å spy etter en shott også, så det bør han ikke gjøre. På en fest da så hørte jeg at han hadde shotta så jeg sa at hvis du gjør det en gang til så reiser jeg. Han tok en shott til mens han stirret meg i øynene. To min senere spydde han som en gris på verandaen til vennene våre. Jeg ba han vaske opp og dro. Han kom løpende etter 10 min senere og var ufin hele turen hjem. Dagen etter husket han ingenting. Men det har skjedd en gang i blant at han bare må gjøre det motsatte. Anonymkode: 39239...e20 4
Tøytigern Skrevet 2. juli 2018 #15 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, og det er greit nok det. Så hvorfor klager han da? hvis han ikke vil ha hjelp, så kan han ikke klage heller... - TS Anonymkode: 496d7...a77 Det er jo du som klager, her. Mulig han irriterer seg over holdningen din og at det er deg som går rundt og sprer dårlig stemning... 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #16 Skrevet 2. juli 2018 2 minutter siden, Tøytigern skrev: Når en mann går så langt som til å sterilisere seg, forteller det at de virkelig ikke, under noen omstendigheter, vil ha flere barn... At han har tre små barn som krever alt og en kone som vil styre økonomien kan gjøre enhver mann gruffen i humøret. Syns du er litt frekk egentlig.. Jeg spurte om han kunne sterilisere seg, da det er enklere og billigere enn at jeg skulle gjøre det. Så han sa at det var greit. Vi er enige om at det holder med 3 barn. Jeg vil ikke styre økonomien hans? jeg har sagt at jeg kan hjelpe han, 2 ganger i løpet av flere år sammen. Så jeg har virkelig ikke mast.. - TS Anonymkode: 496d7...a77 38
Tøytigern Skrevet 2. juli 2018 #17 Skrevet 2. juli 2018 (endret) 33 minutter siden, Rucula skrev: De 3 barna var han med på å lage frivillig.... hvorfor prøver du å fremstille det som mannen til Ts nærmest ble påtvunget barna her?? og det er HAN som forsøker å styre økonomien HENNES! Nå du lære deg å lese Vel, noen blir faktisk overveldet av å få så mange barn på en gang, uansett hva du og TS måtte synes. Endret 2. juli 2018 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 2. juli 2018 #18 Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Syns du er litt frekk egentlig.. Jeg spurte om han kunne sterilisere seg, da det er enklere og billigere enn at jeg skulle gjøre det. Så han sa at det var greit. Vi er enige om at det holder med 3 barn. Jeg vil ikke styre økonomien hans? jeg har sagt at jeg kan hjelpe han, 2 ganger i løpet av flere år sammen. Så jeg har virkelig ikke mast.. - TS Anonymkode: 496d7...a77 Frekk? Jeg svarte ærlig. Du hørte nei og det likte du ikke. Begynner å se mere fra hans side her...
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #19 Skrevet 2. juli 2018 3 minutter siden, Tøytigern skrev: Det høres ut som dere trenger en felles konto til felles utgifter. Vi har jo det. En felles regningskonto, og en felles ferie konto og en matkonto med 2 kort. - Ts Anonymkode: 496d7...a77 12
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #20 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Vel, noen blir faktisk overveldet av å så så mange barn på en gang, uansett hva du og TS måtte synes. Kanskje ts føler seg overveldet? Det er hennes kropp som har gjort all den jobben og nå er det hun som får tyn fordi hun klarer å spare penger. Anonymkode: 39239...e20 33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå