Gjest happyending Skrevet 4. mars 2005 #1 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg kjøpte norske cosmo i dag, jeg liksom bare _måtte_ se bladet til Pia Haraldsen - det er jo slik media har fremstilt det.. Derfor ble jeg ganske sjokka når jeg finner ut at det er Marian Godø som er sjefredaktør.. Er det jeg som har misforstått noe her, siden jeg trodde det var "Pia sitt blad"? Greit nok at hun er redaktør, men.. I se og hør weekend er jo ikke Marian ei gang nevnt.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 4. mars 2005 #2 Del Skrevet 4. mars 2005 Pia Haraldsen er redaktør for kjendis-stoffet. Har ikke kjøpt bladet - det virker som et "fjortis-blad" i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2005 #3 Del Skrevet 5. mars 2005 Bare det at Pia skriver i det bladet er nok til å ikke få meg til å kaste bort penger på det. Etter å ha sett skriveriene hennes i Dagbladet synes jeg det er på plass med en Tor Milde; Sorry Pia, men dette fikser du ikke :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happyending Skrevet 5. mars 2005 #4 Del Skrevet 5. mars 2005 Ja, jeg var ikke voldsomt imponert.. Måtte bare teste ut.. Jeg syns bare media fremstiller det som om det er "pia`s blad".. Det er jo ikke det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2005 #5 Del Skrevet 5. mars 2005 Men hvis man ser bort fra den Pia-delen , var ikke bladet noe særlig heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #6 Del Skrevet 5. mars 2005 Det er kansje litt dumt å tenke slik, iom. at man er norsk - men jeg kjøper selv veldig mange tidskrifter, (klær/livsstil/interiør etc..) men svært få norske. Hvorfor betale dyre dommer for et halvgodt norsk blad, når det finnes et utall utenlandske som overkjører hva vi har her som oftest - tenker jeg da. På interiør siden har jeg i årevis hatt Interiørmagasinet. Det er jo norsk, og svært godt synes jeg. Men som oftest.. niks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 5. mars 2005 #7 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg "måtte" også kjøpe første nummer og er enig i at det ikke overbeviste stort. Britiske Cosmo er så mye bedre! Det var litt fjortis med alle "10 måter å gjøre det og det på"-type artikler. Og det som ble frontet på forsiden, var nesten ingenting inni. (Feks den saken om å velge rett øyeskygge) Men kanskje det går seg til? 1. utgaven var jo veldig "amerikansk" og det som virker på engelsk, er ikke like bra på norsk, fullt av klisjeer. Kanskje det blir bedre når de finner en mer norsk form på det? Skuffet ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happyending Skrevet 5. mars 2005 #8 Del Skrevet 5. mars 2005 Men hvis man ser bort fra den Pia-delen , var ikke bladet noe særlig heller? Det var ikke så mye jeg så til Pia i løpet av bladet egentlig.. Men jeg var ikke særlig imponert over bladet og kommer ikke til å kjøpe det igjen.. Slike lister med "10 gode tips til å få han på kroken" og "vi gir deg tipsene til hvordan du blir et dyr i senga"-greier har man liksom lest så mange ganger før.. Jeg syns ikke man trenger flere slike blader.. Det jeg syns var morsomst med bladet var de første sidene med betroelser.. Det var det eneste.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 5. mars 2005 #9 Del Skrevet 5. mars 2005 Pia Haraldsen er redaktør for kjendis-stoffet. Har ikke kjøpt bladet - det virker som et "fjortis-blad" i mine øyne Ja, og det var det også....(men jeg er jo ikke målgruppen heller da.) Helt likt de andre bladene...ikke noe nytt syns jeg. Dessusten var det utrolig mye rotete lay out, forskjellige farger og skrifttyper om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2005 #10 Del Skrevet 5. mars 2005 Bare det at Pia skriver i det bladet er nok til å ikke få meg til å kaste bort penger på det. Hvorfor betale dyre dommer for et halvgodt norsk blad, når det finnes et utall utenlandske som overkjører hva vi har her som oftest - tenker jeg da. Og disse to utsagnene skriver jeg under på; av og til er det nesten flaut å være norsk, og jeg blir sur når jeg ser de uproffe bladene de serverer; er det slik at de tror norske lesere er dummere og ikke fortjener like bra blader som lesere i andre land? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 5. mars 2005 #11 Del Skrevet 5. mars 2005 Dessusten var det utrolig mye rotete lay out, forskjellige farger og skrifttyper om hverandre. Det reagerte jeg også på! Alle som har litt peiling på grafisk design ser at dette ikke er særlig imponerende. Innholdet i bladet var heller ikke spesielt bra... Jeg har liksom lest alt før. Men jeg ble gledelig overrasket da jeg så at det var Marian Godø som var sjefsredaktør - Jeg har en følelse av at bladet vil komme seg, selv om det første nummeret ikke var det helt store... Men det er noe eget ved "det første nummeret". Jeg har bestilt abbonement, så jeg håper det kommer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2005 #12 Del Skrevet 5. mars 2005 Det jeg syns var morsomst med bladet var de første sidene med betroelser.. Det var det eneste.. Ja, slike er artige, hvis man ikke har lest dem før... "10 unnskyldninger du aldri skal godta fra en mann", "24 snarveier til lykke", "sex i særklasse", "slik samler du kjæreste-poeng", "taushet er tull! slik får du ham i tale- om alt" - de artiklene følte jeg ble veeeldig fjortis,.. Fikk også inntrykk av at det var mye oversatt stoff,.. Tvilsomt at jeg kommer til å bruke penger på det bladet igjen,....gjennom hele bladet følte jeg at jeg hadde lest alt før,.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #13 Del Skrevet 5. mars 2005 Og disse to utsagnene skriver jeg under på; av og til er det nesten flaut å være norsk, og jeg blir sur når jeg ser de uproffe bladene de serverer; er det slik at de tror norske lesere er dummere og ikke fortjener like bra blader som lesere i andre land? -nei, det tror jeg på ingen måte. Jeg tror nok at mennesker som setter mye tid og penger på et produkt - som de vi prater om her, har et stort ønske om at det skal bli det beste magasinet som finnes. Vanskelig å si nøyaktig hvorfor det så ofte feiler, men jeg tror noe av grunnen kan være at 'vi som nordmenn' kansje er litt for flinke til å synes at 'alt som er der ute er bedre enn hva vi har her hjemme' også. En type mentalitet kansje? Sikkert ingen grunn ene og alene, men jeg tror det kan være noe av grunnen. For majoriteten da. For den litt mer hardcore andelen, tror jeg det kan være motsatt. Altså at det er mer 'kult' å sitte med 'Fjords', enn med 'Arena' eksempelvis. Men det er rare greier dette her. Euroman som har vært en super succse i danmark siden første utgave, og som faktisk fortjener det, gikk rett i toalettet her hjemme i norge etter bare 4 utgaver for noen år siden. Det var vel ikke få som trodde, da norske Playboy ble lansert - at dette kom til å bli tidenes salgstatistikk - men også her gikk det rett ad dunndass etter bare noen få utgaver. Ganske utrolig når man vet hvor mange utenlandske som selges her i norge av samme magasin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurimallamor Skrevet 5. mars 2005 #14 Del Skrevet 5. mars 2005 Norske Cosmopolitan er utrolig dårlig! Skal aldri kjøpe det mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå