AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Jeg er 20 år, og har begynt å bli bedre til å lage mat. Det har vært et vanskelig tema tidligere ift mangel på matlyst, vektnedgang og vansker med å lage mat uten at det svir seg i gryta. Nå begynner jeg å kunne lage litt variert mat som jeg liker- med kjøtt og grønnsaker. Idag skulle jeg servere meg mat (var alene), da tante kom inn døra og sier, "Har du lagd mat? Det så jo ikke noe godt ut. Ingen saus eller noe". Jeg er ganske følsom, så ble litt fornærmet. Det viktigste er jo at jeg får i meg næringsrik mat, ikke hvordan den ser ut. Hvordan hadde dere reagert på det? Synes det var fornærmende... Anonymkode: c709a...4af
Arabella Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Hvis jeg hadde opplevd noe slikt, ville jeg blitt sint og sagt noe sånt som "Hold kjeften på deg og kom deg ut! Du har ingenting med å kritisere hva jeg spiser!" 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 4 minutter siden, Arabella skrev: Hvis jeg hadde opplevd noe slikt, ville jeg blitt sint og sagt noe sånt som "Hold kjeften på deg og kom deg ut! Du har ingenting med å kritisere hva jeg spiser!" Jeg sa egentlig ikke så mye, bare: "Jeg har jo kjøtt under maten også". Elns. Ga ikke uttrykk for at jeg ble fornærmet, men syntes det var en unødvendig kommentar helt ærlig. TS Anonymkode: c709a...4af
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 Ikke slipp hun inn neste gang. Enkelte eier ikke antenner. Tror jeg hadde sagt noe som 'og hvor gammel er du sa du?' Anonymkode: bd675...555 1
Oddy Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Syntes folk er litt vel frekke her nå uten en gang å kjenne denne tanten. Selfølgelig er det frustrerende når en snakker negativt om noe en har laget. Men for alt vi vet så mente hun ikke noe vondt med det. En onkel av meg har sagt lignende før men han mente aldri direkte at maten ''ikke så god ut'' men mer at det var ikke hans type mat. Kan godt være at dette gjelder denne tanten også. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 Hei du, jeg er 30 år å lager meg også kjøtt og grønnsaker.."uten saus eller noe" fordi det er godt å jeg liker det. Kan lage mer avansert mat å, men når man lager middag til en så er det HELT innafor å holde det på det nivået. Ikke bry deg om tante du. Du er sikkert litt "hårsår" fordi mat er ett vanskelig tema på flere måter for deg, å tanta di kunne holdt seg for god til å si det...men hun var nok bare ubetenksom. Super middag du laget deg, sunt og godt. Anonymkode: 54ad4...6fe 2
Mona123 Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 Du får si til henne at det var flaks hun ikke ble invitert. Men alvorlig talt, hun mente nok ikke noe vondt med det. Noen mennesker kommenterer bare for å kommentere, og tenker lite på at det kan såre eller fornærme. Du får bare heve deg over det, og skulle hun gjøre det igjen en annen gang kan du si ifra! 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 3 minutter siden, Oddy skrev: Syntes folk er litt vel frekke her nå uten en gang å kjenne denne tanten. Selfølgelig er det frustrerende når en snakker negativt om noe en har laget. Men for alt vi vet så mente hun ikke noe vondt med det. En onkel av meg har sagt lignende før men han mente aldri direkte at maten ''ikke så god ut'' men mer at det var ikke hans type mat. Kan godt være at dette gjelder denne tanten også. Men hva er poenget med å kommentere mat de ikke engang skal spise selv? Det er uhøflig! Anonymkode: bd675...555 6
Oddy Skrevet 2. juli 2018 #9 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hva er poenget med å kommentere mat de ikke engang skal spise selv? Det er uhøflig! Anonymkode: bd675...555 Mange mennesker tenker høyt. Mange tenker ikke før de snakker. Og mange sier ting som de tror ikke får konsekvenser som i relateten gjør det. Er veldig sikker på hvis tanten visste at dette sårer TS, hadde hun nok ungått å sagt det. Blir det et større problem, må en jo nesten bare si ifra da. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #10 Skrevet 2. juli 2018 TS her. Tante er veldig snill og jeg er veldig glad i henne. Hun kan noen ganger si ting litt rett ut, men det var nok ikke vondt ment. Jeg ble bare litt paff og fornærmet. Jeg har ikke hatt spiseforstyrrelser, men har en annen psykisk lidelse som gjør at det kan være vanskelig å følge opp ting som mat, søvn og rutiner. Ting sklir lett ut. Jeg følte jo selv at jeg hadde gjort noe bra da jeg lagde min egen mat. Da viser jeg jo at jeg kan klare meg selv. Følte bare det var litt kjip kommentar, som om at jeg ikke hadde gjort det godt nok. Anonymkode: c709a...4af 2
Hårstrikk79 Skrevet 2. juli 2018 #11 Skrevet 2. juli 2018 28 minutter siden, Arabella skrev: Hvis jeg hadde opplevd noe slikt, ville jeg blitt sint og sagt noe sånt som "Hold kjeften på deg og kom deg ut! Du har ingenting med å kritisere hva jeg spiser!" Jøss. Er ikke dette en overreaksjon på en liten kommentar? 10
Hactar Skrevet 2. juli 2018 #12 Skrevet 2. juli 2018 «Det synes jeg var en kjip kommentar» er en helt grei respons til tante. Jeg oppdrar barna mine til å prate pekt om maten, så den type høflighet er ikke gått helt av moten. Det vet nok tanta di egentlig også. Hvis hun er snill som du sier, så tar hun det til seg og finner noe hyggelig å si neste gang. 4
Gjest Stella Rose Skrevet 2. juli 2018 #13 Skrevet 2. juli 2018 (endret) Be henne ta seg sammen. Har hun ikke noe hyggelig å si, kan hun dra igjen. Endret 2. juli 2018 av Stella Rose
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #14 Skrevet 2. juli 2018 Det var nok ikke vondt ment. Synd at man skal ta så på vei for så lite. Forstår jo at det ikke er hyggelig, men viss dere ikke forstår hvordan dette kan ha vært ment som et tips, så er det flere som mangler antenner. Anonymkode: 72d3c...b24
EvaLena Skrevet 2. juli 2018 #15 Skrevet 2. juli 2018 Du skulle bare svart at «Du var ikke invitert til mat så du kan klappe igjen brødsaksa» 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #16 Skrevet 2. juli 2018 25 minutter siden, Arabella skrev: Hvis jeg hadde opplevd noe slikt, ville jeg blitt sint og sagt noe sånt som "Hold kjeften på deg og kom deg ut! Du har ingenting med å kritisere hva jeg spiser!" En skal ikke være frekk. Det går an svare tilbake på en skikkelig måte Anonymkode: 3b88d...31f 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #17 Skrevet 2. juli 2018 37 minutter siden, Arabella skrev: Hvis jeg hadde opplevd noe slikt, ville jeg blitt sint og sagt noe sånt som "Hold kjeften på deg og kom deg ut! Du har ingenting med å kritisere hva jeg spiser!" 1 minutt siden, EvaLena skrev: Du skulle bare svart at «Du var ikke invitert til mat så du kan klappe igjen brødsaksa» Svarer dere folk slik i det virkelig liv utenfor kg? Anonymkode: 3b6c2...b49 9
Arabella Skrevet 2. juli 2018 #18 Skrevet 2. juli 2018 7 minutter siden, Hårstrikk79 skrev: Jøss. Er ikke dette en overreaksjon på en liten kommentar? Det kan du vel ha rett i. Jeg har hatt nok av lignende situasjoner i mitt liv, så min reaksjon var sikkert farget av det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #19 Skrevet 2. juli 2018 Du skulle sagt «jævla hespetre, kom deg ut!» Anonymkode: a07fc...3cc 1
EvaLena Skrevet 2. juli 2018 #20 Skrevet 2. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Svarer dere folk slik i det virkelig liv utenfor kg? Anonymkode: 3b6c2...b49 Ja, det har jeg faktisk gjort. De får tåle svar på tiltale når de er frekke 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå