Gå til innhold

Hva slags livsstil er ditt mål? Livsstilsendringer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i lengre tid hatt et ønske om å endre livsstil. Til noe som er mer meg, om dere skjønner? Og i den forbindelse har jeg grublet lenge på hva jeg er misfornøyd med, hva jeg er lei av og hva jeg egentlig ikke ønsker å ha i livet mitt mer. Samtidig som jeg får et bilde av hva jeg har lyst til å gjøre.

Jeg legger tråden under Generelt da temaet ikke kun er om en ting, men hele pakka med livsstilsendring.

Med livsstil tenker jeg på alt fra mat og drikke, utseendet, klær, bolig, hobbyer, interesser, sosialt liv, og hva jeg ønsker å bruke penger på.

1. Jeg har lyst til å klippe av alt håret. Av praktiske hensyn og fordi jeg syns virkelig kort munkeklipp er kult. At jeg vil spare tid og penger på frisør og hårprodukter er et pluss.

2. Mat og drikke. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg drikker alkohol, kullsyredrikker, spiser kaker og snop, drikker søte drikker (pulverkakao/instant?) når jeg egentlig ikke er så interessert i det. Det har jeg lyst til å kutte ut, og ser for meg at jeg nyter frokostegget, en kopp te og grønnsaker. (Jeg elsker jo grønn mat så hvorfor gjør jeg det ikke allerede? Uvaner?)

3. Klær har jeg altfor mye av og ønsker meg en laidback stil som passer usminket ansikt med munkesveis. Joggesko for lange rusleturer. Jeg liker ikke kjoler og skjørt, og det har jeg lyst til å kaste.

4. Jeg eier et altfor stort hus. Jeg kunne godt solgt unna endel av møblene og kvittet meg med huset til fordel for noe mye mindre og mer lettstelt. Minimalistisk stil kunne jeg godt levd med! Nær eller i utkant av en by.

5. Jeg er ikke like interessert i interiør, hage og kreative ting som før. Kanskje det endrer seg litt ved å flytte til noe mindre og minimalistisk. Plukke plast kunne jeg gjerne begynt med. Og noe annet. Hadde jeg bare visst hva. Noe å bryne hodet på.

6. Sosialt. Jeg kunne godt funne på noe nytt. Men hvordan unngå de som røyker og drikker? Og helst unngå religiøse attpåtil. Jeg vil ikke bruke tid på å forsvare mine valg (alkohol, sukker og at jeg ikke røyker) eller utsettes for det. Hygge, men samtidig vennskap og hjernetrim.

7. Jeg kan godt bruke penger på å reise, men ikke hvor som helst. Det må være miljøvennlig og forsvarlig fra mitt ståsted.

Ja. Det er livsstilen jeg ønsker å leve fullt ut og noe jeg har vurdert lenge. Nå er det bare å sette i gang. 

Ønsker gjerne å lese om andre inspirerende livsstilsendringer. Noen som har lyst til å dele?

Anonymkode: 8f80f...eea

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg fjernet sukkertøy, alkohol rester og bestilt klippemaskin 😊

AnonymBruker
Skrevet

I dag skal endel av nipsen ut! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...