AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 skulle egentlig jobbet i sommer, men det gikk ikke helt som planlagt og dermed måtte jeg flytte hjem igjen til foreldrene mine. Synes dette er veldig kjipt og dumt at jeg ikke kan forsørge meg selv. Nå som jeg bor hjemme bidrar jeg med det jeg kan og er ikke ute etter å snylte på dem som noen sikkert tror. Jeg har slitt psykisk og gjør det fremdeles. Det har gjort det vanskelig for meg å være i arbeidslivet og sosialt sett. Har vært utenfor arbeidslivet en stund pga dette, men til høsten er planen å prøve igjen på nye studier og da flytter jeg ut. Det som er med mine foreldre er at de ikke forstår seg på det jeg sliter med og bare lukker øra når jeg de få gangene prøver å fortelle at det er vanskelig for meg med jobb osv. De tror jeg bare er lat og kresen uten at de ser det egentlig problemet. Så nå har faren min begynt å mase om at jeg må få meg ny sommerjobb, men synes dette er vanskelig og vet ikke helt hvordan jeg skal klare det. Er bare litt over 1 mnd til studiene starter og ser for meg at det er vanskelig å finne seg noe nå midt på sommeren. Orker ikke masing når jeg sliter og liker ikke at dem prøver å overkjøre meg og presse meg uti en jobb jeg ikke vil trives i bare for at dem skal bli fornøyde. Sliter også veldig med å sette grenser og det tror jeg de vet men de gjør det de kan for å presse meg uten å tenke over konsekvensene av det. Jeg tror de tenker mye negativt om meg uten å egentlig kjenne meg dessverre. De viser lite respekt for meg og synes ikke at jeg er selvstendig på noen måte. De er helt sikkert skuffet over meg. Jeg har prøvd og prøver fremdeles å gjøre noe med dette men det er vanskelig når ingen viser forståelse eller støtte. vil helst ikke bo hjemme såklart, men samtidig har jeg ikke noe valg sånn det er nå. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette? Anonymkode: 82036...c0e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Jobb frem til sommeren og vis at du har litt tæl!!! Anonymkode: ba329...6be
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 Hva slags psykiske problemer er det du har da? Ekstrem sjenanse? Angst ? Depresjon? Anonymkode: 5441f...4c6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 Hvis du er deprimert og ikke klarer ta initiativ, så kanskje nettverket ditt (foreldrene dine, andre?) kan hjelpe til med å finne en jobb? Ingenting blir bedre av å isolere seg hjemme Anonymkode: 5441f...4c6 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Jeg er enig i de over at å isolere seg ikke er noen god ide, samtidig som det høres ut som du skal være litt forsiktig med å takke ja til hva som helst av jobb for å bevare helsen din. Her jeg bor er det vanskelig å få sommerjobb, og å skulle få en sommerjobb etter at juli mnd har startet virker nesten umulig for meg. Så jeg tror det er stor sjanse for at hvis du søker så kommer du ikke til å få noe jobb uansett, det er kanskje nok til å roe foreldrene dine? Så neste sommer skaffer du sommerjobb i nærheten av der du studerer så slipper du å reise tilbake til foreldrene dine Masse lykke til Anonymkode: 52d8a...ee0
Veslemøy22 Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 Å begynne å lete etter sommerjobb i Juli kan man bare drite i når skolestart kommer rundt hjørnet i august. Det er selvfølgelig ikke umulig, men herregud! Er de få ukene man investerer virkelig verdt det. Tar du jobb på matvarebutikk har du knapt lært fruktkodene før jobben er ferdig. For å ikke snakke om å bli kjent med kolleger. Tror de fleste av oss har kjent på jobbpress fra foreldre, men i din situasjon kan foreldrene dine ta seg en bolle. De er 2 måneder for seint ute med sytinga si 👩🌾 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå