Ny Bruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Del Skrevet 2. juli 2018 Hvilke typer sko trenger en ettåring? Hjemme/i barnehage? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 2. juli 2018 #2 Del Skrevet 2. juli 2018 Hvis barnet går er kavat og ponny mine favoritter. Hvis barnet fortsatt krabber mest ville jeg valgt stonz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 2. juli 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 2. juli 2018 43 minutter siden, Minlillelykke skrev: Hvis barnet går er kavat og ponny mine favoritter. Hvis barnet fortsatt krabber mest ville jeg valgt stonz Men skal man ha tøffler, sandaler, gummistøvler, hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 2. juli 2018 #4 Del Skrevet 2. juli 2018 2 minutter siden, Ny Bruker skrev: Men skal man ha tøffler, sandaler, gummistøvler, hva? Tøfler, gummistøvler og et par Goretex. Det er nok 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 2. juli 2018 #5 Del Skrevet 2. juli 2018 41 minutter siden, Ny Bruker skrev: Men skal man ha tøffler, sandaler, gummistøvler, hva? På to år i barnehage har vi enda ikke brukt tøffler. Det vi har til vår treåring er ponny joggesko, ponny overgangssko til vår/høst, gummistøvler og vintersko. Bruker dockboots høst/vinter og kavat gummistøvet på sommeren. Hos oss har de varmekabler i gulvene, så snakk med bhg før du kjøper tøffler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #6 Del Skrevet 2. juli 2018 Vi må ha innesko pga brannforskrifter. Ved en eventuell evakuering må barna ha på seg sko. Bruker sommerens sandaler som innesko om vinteren. Ellers har vi joggesko, støvler, vintersko. Anonymkode: 855f4...c46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Del Skrevet 2. juli 2018 Som innesko liker jeg godt skinntøfler hos de yngste. Når barnet har blitt større har vi brukt sandaler. Utesko har jeg vært fornøyd med ecco, og dock boots istedetfor støvler. Anonymkode: 161d2...9b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 2. juli 2018 #8 Del Skrevet 2. juli 2018 Jeg var i en litt fancy/ordentlig skobutikk nå nylig, for å kjøpe 1. sko til barnet. Da påstod damen at man måtte ha sko med snøring som første sko, og at borrelås ikke var godt nok. Bare snøring gir god nok støtte for ankelen. For det første er det veldig lite praktisk, for det andre ser jeg ikke for meg at barnehagen gidder å bruke tid på å snøre de skoene stramt nok hver gang han skal bruke de, og at han ender opp med lisser som åpner seg og dårlig støtte uansett. Hva mener dere erfarne mammaer? lisser? ikke lisser, borrilås? glidelås? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 2. juli 2018 #9 Del Skrevet 2. juli 2018 11 minutter siden, Puny skrev: Jeg var i en litt fancy/ordentlig skobutikk nå nylig, for å kjøpe 1. sko til barnet. Da påstod damen at man måtte ha sko med snøring som første sko, og at borrelås ikke var godt nok. Bare snøring gir god nok støtte for ankelen. For det første er det veldig lite praktisk, for det andre ser jeg ikke for meg at barnehagen gidder å bruke tid på å snøre de skoene stramt nok hver gang han skal bruke de, og at han ender opp med lisser som åpner seg og dårlig støtte uansett. Hva mener dere erfarne mammaer? lisser? ikke lisser, borrilås? glidelås? Selvsagt gidder de som jobber i barnehagen å ta på skoene skikkelig! Dessuten er det like lett å ta på borrelås for slakk om man slumser. Lisser er ikke så upraktisk at det er grunn til å ligge unna. Til min ettåring har jeg pleid å ha innetøfler type Nøstebarn som ikke gir noe støtte bare beskytter mot møkk. Og ute har jeg hatt ecco sko, gjerne goretex halvhøye, men de må være lette og god hælkappe. Mine har gått når de begynte barnehage så har ikke hatt stonz. De er litt små for gummistøvler enda, de bare sklir av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #10 Del Skrevet 2. juli 2018 22 minutter siden, Puny skrev: Jeg var i en litt fancy/ordentlig skobutikk nå nylig, for å kjøpe 1. sko til barnet. Da påstod damen at man måtte ha sko med snøring som første sko, og at borrelås ikke var godt nok. Bare snøring gir god nok støtte for ankelen. For det første er det veldig lite praktisk, for det andre ser jeg ikke for meg at barnehagen gidder å bruke tid på å snøre de skoene stramt nok hver gang han skal bruke de, og at han ender opp med lisser som åpner seg og dårlig støtte uansett. Hva mener dere erfarne mammaer? lisser? ikke lisser, borrilås? glidelås? Dette kommer litt an på barnehagen. Har vært borti en barnehage hvor de ga foreldre som hadde kjøpt sko med lisser beskjed om å kjøpe nye sko, for de ønsket at barna skulle ha sko med borrelås slik at de kunne lære å ta de på selv... Men det gjelder kanskje ikke for de aller minste, siden barnehagepersonalet der uansett må hjelpe til med å få på skoene ? Anonymkode: 8735c...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 2. juli 2018 #11 Del Skrevet 2. juli 2018 14 minutter siden, ViljaH skrev: Selvsagt gidder de som jobber i barnehagen å ta på skoene skikkelig! Dessuten er det like lett å ta på borrelås for slakk om man slumser. Lisser er ikke så upraktisk at det er grunn til å ligge unna. Til min ettåring har jeg pleid å ha innetøfler type Nøstebarn som ikke gir noe støtte bare beskytter mot møkk. Og ute har jeg hatt ecco sko, gjerne goretex halvhøye, men de må være lette og god hælkappe. Mine har gått når de begynte barnehage så har ikke hatt stonz. De er litt små for gummistøvler enda, de bare sklir av. Takk for tips! Blir ikke halvhøye litt varmt i august? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 2. juli 2018 #12 Del Skrevet 2. juli 2018 37 minutter siden, Puny skrev: Takk for tips! Blir ikke halvhøye litt varmt i august? Ah, glemte at jeg har hatt ecco sandaler også. Ecco har veldig bra sko til barn. På varme dager sandaler, kjølige sko. De halvhøye uten fôr er ikke noe varmere enn lave. De fleste babysko går litt opp uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 2. juli 2018 #13 Del Skrevet 2. juli 2018 1 time siden, Puny skrev: Jeg var i en litt fancy/ordentlig skobutikk nå nylig, for å kjøpe 1. sko til barnet. Da påstod damen at man måtte ha sko med snøring som første sko, og at borrelås ikke var godt nok. Bare snøring gir god nok støtte for ankelen. For det første er det veldig lite praktisk, for det andre ser jeg ikke for meg at barnehagen gidder å bruke tid på å snøre de skoene stramt nok hver gang han skal bruke de, og at han ender opp med lisser som åpner seg og dårlig støtte uansett. Hva mener dere erfarne mammaer? lisser? ikke lisser, borrilås? glidelås? Hos oss var det ikke annet enn kavat edsbro(de klassiske lær å gå skoene) som fungerte. Borrelås ble ikke stramt nok og han snublet. Vi kommer til å gå for kavat til minsten også, med snøring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #14 Del Skrevet 2. juli 2018 Hadde aldri orket å kjøpe sko med lisser til et barn som ikke kan knyte skoene sjøl. Tull at det ikke finnes god nok støtte i andre sko. Kan de ikke gå skikkelig skal de heller ikke ha vanlige sko på. Til en ettåring som går selv hadde jeg kjøpt joggesko, sandaler, gummistøvler og et par Goretex sko hvis man har behov det. Vi er mye ute uansett tid på året og selv i sommersesongen er Goretex nødvendig her om vi stikker til fjells/skogs, bruker halvhøye sko, f.eks viking hobbit (finnes mange mye rimeligere alternativ som er like gode! Var bare et eksempel på type sko). Lette skinntøfler eller «gymsokker» til innebruk alt etter hva barnehagen foretrekker. Anonymkode: f89ed...e6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 2. juli 2018 #15 Del Skrevet 2. juli 2018 (endret) Vi har ecco snøresko i skinn, sandaler fra Kavat ( kommer til å bruke disse til innesko i bhg etter sommersesong) og Dockboots til høsten. (Har et par viking gummistøvler nå som tydeligvis ikke skal bli brukt i sommer😅) Og bhg skal gidde å snøre skoa altså. Har jobbet i forskjellige bhg igjennom 10 år, og alle har snørt skoene til ungene hvis det er snøresko. Endret 2. juli 2018 av atropos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 2. juli 2018 #16 Del Skrevet 2. juli 2018 3 timer siden, Puny skrev: Jeg var i en litt fancy/ordentlig skobutikk nå nylig, for å kjøpe 1. sko til barnet. Da påstod damen at man måtte ha sko med snøring som første sko, og at borrelås ikke var godt nok. Bare snøring gir god nok støtte for ankelen. For det første er det veldig lite praktisk, for det andre ser jeg ikke for meg at barnehagen gidder å bruke tid på å snøre de skoene stramt nok hver gang han skal bruke de, og at han ender opp med lisser som åpner seg og dårlig støtte uansett. Hva mener dere erfarne mammaer? lisser? ikke lisser, borrilås? glidelås? Jeg kjøpte goretexsko fra Viking med litt høyere skaft og borrelås til dattera mi som første sko når hun begynte i barnehagen (13 mnd), hun begynte å gå ved de tider og hadde aldri noe problem med støtte til ankelen. Så jeg slår ett slag for borrelås 😉 Utover dette kjøpte vi skinntøfler til inne bruk, det har hun fortsatt (2år) og vi er alle fornøyd med det, samt dockboots som flere har skrevet over. Ikke kjøp for mange par, de vokser ufattelig fort 😱 vi kjøpte flere av skoene og gjør det fortsatt brukt på Facebook/finn. De minste skoene er ofte pent brukt 😉 Lykke til med barnehagestart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 3. juli 2018 #17 Del Skrevet 3. juli 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri orket å kjøpe sko med lisser til et barn som ikke kan knyte skoene sjøl. Tull at det ikke finnes god nok støtte i andre sko. Kan de ikke gå skikkelig skal de heller ikke ha vanlige sko på. Til en ettåring som går selv hadde jeg kjøpt joggesko, sandaler, gummistøvler og et par Goretex sko hvis man har behov det. Vi er mye ute uansett tid på året og selv i sommersesongen er Goretex nødvendig her om vi stikker til fjells/skogs, bruker halvhøye sko, f.eks viking hobbit (finnes mange mye rimeligere alternativ som er like gode! Var bare et eksempel på type sko). Lette skinntøfler eller «gymsokker» til innebruk alt etter hva barnehagen foretrekker. Anonymkode: f89ed...e6a Ettåringer skal ikke ha joggesko. De skal ikke ha sko med demping og løs hælkappe. Gå i en bra skobutikk så får du god hjelp av personalet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå