Gå til innhold

9 åringen har lyst på topp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

men jeg føler hun er for ung, hun har ikke tegn til bryster. Hva tenker dere?

Det er snakk om denne type topp.

S0000007782713_F_W40_20180528153601.pngS0000006607375_F_W40_20170321102958.png

Anonymkode: c3746...fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart hun kan gå i den 😊

• Liker 39
Skrevet

Datteren min fikk ikke topp før hun trengte det. Jeg mener det er helt unødvendig å bruke penger på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, TeamWP skrev:

Datteren min fikk ikke topp før hun trengte det. Jeg mener det er helt unødvendig å bruke penger på.

Det er det jeg også tenker, hun har jo ikke brukt for det...

Anonymkode: c3746...fa7

Skrevet

Husker da jeg var på den alderen, så var det mange jenter i klassen som hadde sånne topper. Og sett med lik truse og topp. 
Jeg hadde så lyst på det fordi jeg synes det var fint, men fikk aldri, sikkert fordi min mor mente jeg  var for ung. Det er ikke noe pupper som skal holdes på plass. 
Men for meg så var det litt voksent og kult å ha sånn topp.

• Liker 39
Skrevet

Det ville jeg ikke hatt noe problemer med. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Min spurte vel ikke om det fullt så tidlig, men det jeg husker er at hun klagde over at det ble sårt f.eks. i gymmen når t-skjorta gnisset. Når puberteten nærmer seg blir man vel litt mer ømfintlig. Det var i hvert fall primærgrunnen til at vi kjøpte noen topper.

Nå er hun tolv og har antydning til bryster, men trenger selvfølgelig ikke toppene av den grunn (selv jeg bruker sjelden bh, er en A-cup). Synes sportstopp er ganske uskyldig, og de koster ikke all verden (sjekk på salg).

Anonymkode: ac0a1...d5c

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt at jenter i den alderen bruker topp.. :) Man må virkelig velge sine kamper, og her ser jeg ingen grunn til å være kjip faktisk.

Anonymkode: 9ae5b...ec3

• Liker 45
Skrevet
41 minutter siden, EvaLena skrev:

Klart hun kan gå i den 😊

Ja, tror ikke det er så farlig. 

Skrevet
41 minutter siden, TeamWP skrev:

Koster da ikke mere enn 100kr, det er følelsene som telles, hvordan hun føler seg. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også husker jeg ville ha en slik topp. Jeg fikk en, og jeg var så stolt! Ikke noe pupper på meg, men jeg følte meg så utrolig bra 😊

Anonymkode: f0c34...621

• Liker 9
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor en 9 åring ikke kan bruke sånn topp? Hadde skjønt det hvis det var snakk om en vanlig bh eller hun bare ville gå med den toppen uten noe over når hun var ute. Hun kan ikke gå med den før hun får pupper? Kjipt å måtte vente til hun er 14 år kanskje. Ser på sånn topp som helt uskyldig og hadde sånn topp før jeg fikk pupper 🙂

• Liker 16
Skrevet
13 minutter siden, Nera skrev:

Koster da ikke mere enn 100kr, det er følelsene som telles, hvordan hun føler seg. 

Opp til hver enkelt det😊100 kr her og 100 kr der er penger som betyr noe her. Følelseslivet til datteren min gikk heldigvis ikke i knas selv om hun fikk nei.

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker jeg hadde den kampen med mamma når jeg var ni. Hun syns jeg var flatbrystet, men jeg merket forskjell, brytvorten var poppet ut og ønsket å dekke meg til siden det vistes og ble kommentert av andre barn. Guttene syns også det var artig å klype på "puppene".

Det er jo bare en topp, det er ikke verre enn en bikini topp eller sportstopp. Kunne skjønt at du var i mot det om det var i blonder, var formet som en bh eller hadde innlegg, men hun ønsker bare en helt vanlig topp. Jeg skjønner at du syns at det ikke er behov og bortkastet penger. Men hun kan bruke de en god stund når puppene begynner å komme. Hun blir nok ikke bruke topp hver eneste dag, så hun trenger ikke mer en kanskje 2. Og viktigere, hun blir å føle seg mer komfortabel.

• Liker 13
Gjest BearMama
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt at jenter i den alderen bruker topp.. :) Man må virkelig velge sine kamper, og her ser jeg ingen grunn til å være kjip faktisk.

Anonymkode: 9ae5b...ec3

Enig.

Skrevet
3 minutter siden, TeamWP skrev:

Opp til hver enkelt det😊100 kr her og 100 kr der er penger som betyr noe her. Følelseslivet til datteren min gikk heldigvis ikke i knas selv om hun fikk nei.

Nei, det er også inviduelt, denne jenta har sikkert veldig lyst på den og da ser jeg ingen grunn for å nekte henne for det. Uansett er det bare søt og man slipper å være dødsvarm.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, smalls said:

Skjønner ikke hvorfor en 9 åring ikke kan bruke sånn topp? Hadde skjønt det hvis det var snakk om en vanlig bh eller hun bare ville gå med den toppen uten noe over når hun var ute. Hun kan ikke gå med den før hun får pupper? Kjipt å måtte vente til hun er 14 år kanskje. Ser på sånn topp som helt uskyldig og hadde sånn topp før jeg fikk pupper 🙂

Jeg tenker at det er litt "feil" at en 9 åring skal ha sånn topp. Men samtidig husker jeg jo selv hvordan det var på den alderen. 
Det seksualiserer på en måte å skulle dekke seg til, og særlig når man ikke har noe  å dekke til. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt mer problemer med at datteren min som tenåring gikk med det, enn en niåring.

Anonymkode: 286a3...589

• Liker 3
Skrevet

Jeg sa nei da min datter ville ha slik topp, helt til min søster gjorde meg oppmerksom på at flere jenter faktisk var kommet i puberteten i den alderen, og det at det var vanlig for flere å gå med slik topp gjorde det enklere for dem som faktisk trengte det. Det hadde jeg ikke tenkt på. 

• Liker 10
Skrevet

Får hun annen type tøy som hun ønsker seg? I så fall ser jeg ikke at dette plutselig er en "big deal" fordi man som voksen forbinder det med utvikling av bryster - for henne er det en topp, hun føler seg "stor" eller "en av gjengen" - ikke koster de all verden heller..

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...