AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Jeg trenger noen nye øyne på denne situasjonen: Vi skal gifte oss i september og har et vennepar som nylig er separert. De var invitert til bryllupet sammen. Nå er ting veldig vanskelig mellom de, og vi syntes det er utrolig vanskelig å forholde oss til «drittkasting» fra begge leire. Vi har prøvd å holde nøytral grunn og har kontakt med de begge, uten å diskutere den andre part med de. Det som er problemet er at HUN har sagt hun kommer i bryllupet . HAN har ikke svart enda, men spurte meg i går om HUN kom, og jeg svarte ja, men at det hadde betydd utrolig mye om HAN også kom og at vi hadde satt utrolig stor pris på det. HAN nekter og sier dagen blir ødelagt av å se henne. Litt av problemet er at han og min mann er venner fra langt tilbake og min mann mener at om vi måtte velge er HAN den som har vært i livet lengst og har best kontakt med. Jeg er forsåvidt enig i dette. Men hva gjør vi? Vi kan ikke trekke tilbake en invitasjon... Jeg er litt rådvill, for jeg liker de begge to og skulle ønske de klarte en dag sammen(uten å sitte i nærheten av hverandre) Hva mener dere vi burde gjøre? Anonymkode: daf1a...bd8
Måbarefåsiat... Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Dere kan ikke gjøre noenting. Dette må de finne ut av selv. 25
EvaLena Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 Jeg syns dere skal opprettholde invitasjonen som den er, men plassere de fra hverandre. Gjerne så de sitter med ryggen til hverandre, hvis det er mulig under middagen. At de har problemer seg imellom får være deres sak og kommer ikke han så har han valgt det selv. Kommer dere til å ha mye kontakt med henne etterhvert? Innen dere gifter dere så kan jo den kontakten ha fadet ut littegrann og da kommer hun kanskje ikke likevel. 5
Skiftenøkkel Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 Fortsett å forholde dere nøytral. Dere skal kunne forvente at voksne mennesker løser dette selv. 6
Ananas. Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Jeg tenker litt som EvaLena, fortell ham at dere gjør det dere kan for å plassere dem unna hverandre. Om mulig, ville jeg også latt ham ha så lang betenkningstid som overhodet mulig, for eksempel senest et par dager før, slik at han kan kjenne på hvordan det føles akkurat da istedenfor akkurat nå når alt er nytt. Jeg vet at korte frister skaper masse trøbbel, men ikke nødvendigvis når det gjelder en eneste gjest. Ellers er jeg enig med de andre: Dette må de løse selv, dere skal ikke gå inn og gjøre endringer i gjestelisten fordi to voksne mennesker har utfordringer med å forholde seg til hverandre. 2
kaleidoskop Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 Jo, dere kan trekke tilbake invitasjonen. Nettopp pga separasjonen og hvis de ikke er på talefot. Forklar at dere ikke ønsker dårlig stemning på en slik dag som betyr så mye for dere. Eller som noen foreslår, la de sitte med ryggen mot hverandre og be dem holde seg fra hverandre på festen. Alier dere med andre venner som kjenner dem og be dem si ifra at de må dra om det blir dårlig stemning. Dette må de klare å gjøre på deres bryllupsdag, hvis de begge har så lyst til å komme. For begge vet da at den andre kommer til å være der, ikke lag det som en "overraskelese" 6 minutter siden, EvaLena said: Innen dere gifter dere så kan jo den kontakten ha fadet ut littegrann og da kommer hun kanskje ikke likevel. Er jo bare 3 mnd til. Er mange jeg ikke ser på flere mnd. Så å fade noen ut tror jeg kan bli vanskelig 1
Gjest O.G. Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 Trekke tilbake begges invitasjon siden begge oppfører seg som drittunger.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 Dette må de løse selv, men dere kan være fleksible når det gjelder bordplassering og svarfrist. Alternativt kan dere trekke begges invitasjon, da slipper dere velge den ene framfor den andre. Vi hadde en liknende situasjon i vårt bryllup. Vi visste om situasjonen på forhånd, og sørget for at de involverte satt på ulike bord under middagen. Under festen velger man jo selv hvem man «henger» med. Begge partert ble til lokalet stengte, og alle koste seg maks. Anonymkode: d1fd5...63e 3
Luckiness Skrevet 2. juli 2018 #9 Skrevet 2. juli 2018 Dere inviterte begge. De er nå separert og den ene har takket ja. Den andre vil ikke fordi den andre kommer. Dette er gjestenes valg. Dere kan ikke gjøre noe som helst. Dersom dere gjør noe så vil dere blande dere inn i noe dere absolutt ikke har noe med. Eneste dere kan sørge for er å plassere dem på forskjellige bord dersom begge til slutt takker ja. 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #10 Skrevet 2. juli 2018 Begge ble invitert. Hun takket ja og han takket nei fordi hun kommer. Hvis han heller vil gå glipp av bryllupet deres enn å oppføre seg som et voksent menneske får det være hans problerm Anonymkode: 5e6dc...815 15
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #11 Skrevet 2. juli 2018 Oj oj, jeg ser for meg masse drama i bryllupet om begge kommer. 2 bitre ekser og alkohol attpåtil? Dårlig idé spør du meg. Så er jeg helt enig i at voksne mennesker burde klare å oppføre seg, men det vet vi jo alle ikke skjer i virkeligheten. Hvis invitasjonene fortsatt står, så ville jeg gjort det klart at de får ta seg sammen, eller la vær å komme. Det passer seg ikke å starte bråk i noens bryllup. Anonymkode: 2865a...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12 Skrevet 4. juli 2018 På 2.7.2018 den 20.49, AnonymBruker skrev: Begge ble invitert. Hun takket ja og han takket nei fordi hun kommer. Hvis han heller vil gå glipp av bryllupet deres enn å oppføre seg som et voksent menneske får det være hans problerm Anonymkode: 5e6dc...815 Dette! Anonymkode: 48b3d...098 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #13 Skrevet 4. juli 2018 Å trekke invitasjoner synes jeg blir for spesielt, særlig når dere er nøytrale til dem begge. Hadde den ene vært et fullstendig rasshøl og gjort noe utilgivelig mot den andre, kunne jeg trukket vedkommendes invitasjon. Hadde en lignende problemstilling i mitt bryllup, men da med en venninne som hadde en svær konflikt med andre venninner av meg. Vi var i samme vennegjeng. Måtte tenke nøye over plasseringen i bryllupet, men heldigvis klarte de oppføre seg sivilisert. Jeg var selv nøytral da dette var mellom de, men det var likevel veldig vanskelig. Anonymkode: 8b18c...391 5
Stjerneku Skrevet 5. juli 2018 #14 Skrevet 5. juli 2018 Skjønner det kjennes ut som et dilemma. Men de kan ikke forvente at dere skal omrokkere helt på deres bryllup, og velge side - hvilket dere må gjøre dersom dere trekker en invitasjon. Dere kan ta hensyn og plassere de langt unna hverandre, men lite annet i grunnen.
Gjest making.a.mess Skrevet 5. juli 2018 #15 Skrevet 5. juli 2018 På 2.7.2018 den 10.31, AnonymBruker skrev: Jeg trenger noen nye øyne på denne situasjonen: Vi skal gifte oss i september og har et vennepar som nylig er separert. De var invitert til bryllupet sammen. Nå er ting veldig vanskelig mellom de, og vi syntes det er utrolig vanskelig å forholde oss til «drittkasting» fra begge leire. Vi har prøvd å holde nøytral grunn og har kontakt med de begge, uten å diskutere den andre part med de. Det som er problemet er at HUN har sagt hun kommer i bryllupet . HAN har ikke svart enda, men spurte meg i går om HUN kom, og jeg svarte ja, men at det hadde betydd utrolig mye om HAN også kom og at vi hadde satt utrolig stor pris på det. HAN nekter og sier dagen blir ødelagt av å se henne. Litt av problemet er at han og min mann er venner fra langt tilbake og min mann mener at om vi måtte velge er HAN den som har vært i livet lengst og har best kontakt med. Jeg er forsåvidt enig i dette. Men hva gjør vi? Vi kan ikke trekke tilbake en invitasjon... Jeg er litt rådvill, for jeg liker de begge to og skulle ønske de klarte en dag sammen(uten å sitte i nærheten av hverandre) Hva mener dere vi burde gjøre? Anonymkode: daf1a...bd8 La problemet forbli dems. Dere har invitert så får de velge om de kan være voksne nok til å komme.
Gjest Kritt Skrevet 5. juli 2018 #16 Skrevet 5. juli 2018 Når først begge ble invitert, må de selv ta stilling til om de kommer eller ikke. Dere kan ikke bestemme hvem av dem som skal komme, om de ikke kan være der begge.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #17 Skrevet 5. juli 2018 Er det noe jeg absolutt hater så er det mennesker som skal leke drama queen og si "hvis h*n kommer så kommer ikke jeg!" Det er så utrolig dårlig gjort at jeg har ikke ord. Min bestefar ville ikke komme i min konfirmasjon hvis hans eks (som jeg hadde et veldig fint og nært forhold til) kom, så det endte med at siden han var familie så måtte vi ha en egen kveld med min "eks-bestemor". Her har HUN gjort det som er voksent ved å takke ja til invitasjon uten og gjøre noe mer oppstyr ut av det. Jeg syns HAN fremstår som en bitter taper som ikke klarer å oppføre seg som en voksen. Dere bør si til han; "ja, vi forstår at det er kjipt, men vi skal gjøre det så du ikke trenger å forholde deg til henne. Hvis du fortsatt ikke vil, så kan vi overhode ikke synke til det nivået å trekke tilbake hennes invitasjon fordi DU er urimelig og umoden." Det hadde jeg sagt, da, men jeg er alltid ærlig med vennene mine når de er urimelige/oppfører seg som assholes. Anonymkode: 053bc...027 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå