Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For første gang i livet har jeg virkelig elsket en mann. Vi snakket om alt og la store fremtidsplaner. Det var ekteskap vi ønsket og en fremtid sammen. Men jeg var konstant stressa på hvor han var og hva han gjorde. Han sa mange fine ting, men trakk seg unna da jeg kom for nær og sa det var fine drømmer. Så det var konstant en berg-og-dalbane av følelser. Kunne jeg stole 100% på at han elsket meg? At han ville flytte hit og gifte seg med meg? 

Så jeg gikk. Det ble rett og slett for vanskelig. Jeg kunne stole på min kjærlighet til han, men jeg var konstant urolig for hva han tenkte om meg. Jeg ville heller ikke anklage han for å være med andre, men han sa en gang til meg at da han ble sint på meg, så gjorde han dumme ting...

Etter tips her inne, leste jeg «Attached», og kom frem til våre tilknytningstyper. Tenkte mye på om jeg taklet dette her, men gråt flere ganger daglig, og fant ut at jeg ikke kunne ha det slik og gikk. 

I dag får jeg besøk av en ny mann som jeg egentlig ikke skulle treffe på en lang stund, men som bare måtte treffe meg og kommer dit jeg er. Jeg har fått den tryggheten jeg trenger, og han matcher meg på mange områder. Håper at de samme følelsene vil dukke opp for han også. Det er så mange ting som er bra med han, så vi får se hva tiden vil vide. 

Anonymkode: 8502e...c70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En stor kjærlighet blir ofte for nær og sterk slik at enkelte trekker seg vekk og saboterter det. Jeg opplevde at sinnet mot samme person ble minst like sterk som kjærligheten. Veien var kort mellom hat og elsk, for å si det sånn. 

Jeg tror slik kjærligheter noen ganger bare kommer inn i livet vårt for å lære oss noe. For min del ble dette en once in a lifetime opplevelse. Jeg har aldri opplevd maken.. 

Jeg trakk meg også helt vekk til slutt, men da hadde jeg prøvd meg lei. Nå kjenner jeg ikke lengre på den kjærligheten. Den er borte i meg, og det var en god erfaring. Men jeg har nok trengt mye mer tid på tanken på andre menn. Kjenner at jeg må bli tatt med storm på samme måte igjen, og denne gangen tror jeg nok at står mer styrket og stødig i det enn med forrige pga alt jeg lærte og overkom. 

Men jeg tror det er viktig å rense ut det som allerede er der før man er klar for å oppleve den samme kjærligheten igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Denne mannen åpnet opp for så mye i meg gjennom samtalene vi hadde, og alt sluttet å eksistere da. Han åpnet opp og viste meg hva kjærlighet var. Men jeg trenger både sex og kjærlighet, og taklet ikke avstand og hans manglende interesse for sex. Jeg følte meg rett og slett stygg. 

Kjærlighet kan ikke være slik at man er mye lei seg. Da er noe galt. Jeg har åpnet opp for vennskap, der jeg håper at han en dag tar kontakt, slik han har gjort tidligere, og at han blir en god venn. Han bor i en annen verdensdel, så ikke tenk utroskap ;).

Jeg ønsker ikke å bli tatt med storm, men finne en som elsker meg mer enn jeg elsker han, så jeg aldri blir forlatt. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne mannen åpnet opp for så mye i meg gjennom samtalene vi hadde, og alt sluttet å eksistere da. Han åpnet opp og viste meg hva kjærlighet var. Men jeg trenger både sex og kjærlighet, og taklet ikke avstand og hans manglende interesse for sex. Jeg følte meg rett og slett stygg. 

Kjærlighet kan ikke være slik at man er mye lei seg. Da er noe galt. Jeg har åpnet opp for vennskap, der jeg håper at han en dag tar kontakt, slik han har gjort tidligere, og at han blir en god venn. Han bor i en annen verdensdel, så ikke tenk utroskap ;).

Jeg ønsker ikke å bli tatt med storm, men finne en som elsker meg mer enn jeg elsker han, så jeg aldri blir forlatt. 

Herregud. Det siste du skrev her. Kjente hjertet mitt dunket ekstra høyt, fordi det er nøyaktig det jeg også leter etter i livet.

Anonymkode: 1ddc0...b39

AnonymBruker
Skrevet

Det var jo redselen for å bli forlatt og lurt, som gjorde at jeg gikk fra han jeg ble så glad i. Trygghet er viktigere for meg enn altoppslukende kjærlighet, der jeg blir helt utslitt. Han nye gir meg energi. Han andre tappet meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...