Gå til innhold

Er det bare kranglefanter her ?!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I ethvert innlegg handler det jo kun om å overbevise tråd startet om at h*n har feil. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke ønsker hjelpe, men drar jo folk helt ned med visse svar..

Anonymkode: 0a8d1...eb9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte er det sånn at OP spør om noe, men likevel vil ikke høre på hva folk skriver. På internettet, så er det krangelfanter overalt, både her og alle andre steder.

"Welcome to the Internet".  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Ofte er det sånn at OP spør om noe, men likevel vil ikke høre på hva folk skriver. På internettet, så er det krangelfanter overalt, både her og alle andre steder.

"Welcome to the Internet".  

Men da er man vel ikke ett ærlig menneske ? Når man kan ta på seg andre roller fordi man er på nett? Jeg tenker man må prøve være hyggelig uansett..

Skrevet

Følte kallet for å svare her. Viss dette er myntet på en viss tråd vedrørende dating der hvor den ene parten analyserte og grublet opp og ned og i mente, og sjekket ut hvor personen befant seg, mens den andre parten bare så ut til å dra dit vinden førte personen - så skrev jeg noe for å få den første parten til å snappe ut av det. Fikk enda mer analysering til svar på det, og svarte så videre på det. 

Så kom det flere tråder og innlegg om hvor bitter, sur og grinete man var fordi at man så situasjonen med de såkalte "negative brillene" fremfor å støtte all analyseringen, grublingen og gi personen unødvendige forhåpninger når den absolutt ikke trengte det. 

Nå virker jo noen nærmest besatt på å motbevise dette her da, men det er greit det. Kjør på.

Kranglefant? Nei, realist. Og noen ganger vurderer man ting annerledes. Det må være lov. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Mass skrev:

Følte kallet for å svare her. Viss dette er myntet på en viss tråd vedrørende dating der hvor den ene parten analyserte og grublet opp og ned og i mente, og sjekket ut hvor personen befant seg, mens den andre parten bare så ut til å dra dit vinden førte personen - så skrev jeg noe for å få den første parten til å snappe ut av det. Fikk enda mer analysering til svar på det, og svarte så videre på det. 

Så kom det flere tråder og innlegg om hvor bitter, sur og grinete man var fordi at man så situasjonen med de såkalte "negative brillene" fremfor å støtte all analyseringen, grublingen og gi personen unødvendige forhåpninger når den absolutt ikke trengte det. 

Nå virker jo noen nærmest besatt på å motbevise dette her da, men det er greit det. Kjør på.

Kranglefant? Nei, realist. Og noen ganger vurderer man ting annerledes. Det må være lov. 

Ehm nei hehe dette vet jeg ingenting om 👍😁

Skrevet

På KG viser folk sitt sanne jeg. 

Slik er folk når de ikke må stå til ansvar for det de sier og gjør. 

Ansvar er bra! 

• Liker 4
Skrevet

Noen kranglefanter finnes det. Og så finnes det enda flere som prøver å hjelpe ts, ikke nødvendigvis med å støtte vedkommende 100%, men ved å forklare at hen er ute på viddene. Det er en omsorg i det. 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Noen kranglefanter finnes det. Og så finnes det enda flere som prøver å hjelpe ts, ikke nødvendigvis med å støtte vedkommende 100%, men ved å forklare at hen er ute på viddene. Det er en omsorg i det. 

Tenker at om dere hadde svart slik i der ordentlige liv hadde dere ikke vært så populære ..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mass skrev:

Jeg kjenner ikke den saken du nevner, men jeg er enig i at det er for mange kranglefanter. 

I en tråd for en stund tilbake, fikk ikke TS et eneste råd om en oppskrift hun lurte på, for det ble lynsjestemning mot henne ang. noe med økologiske matvarer.

Denne uken ble en annen høvlet ned, fordi hun turte antyde at hun sov til lengre enn kl. 9 i ferien sin.

Og hver gang noen tør å si noe positivt om seg selv i en tråd om singelliv og dating, så er de høy på seg selv, travle, selvopptatt.

Jeg kunne kommet med mange flere, og sikkert bedre eksempler, men dette var det jeg kom på i farta. Poenget er at forumet har fått en ekstremt negativ tone, og disse surmaga kranglefantene bruker trådene som en tømmestasjon for all driten de har inni seg. Jeg nekter å tro at folk svarer andre til vanlig, face-to-face, med samme tone og holdning som de har her inne.

Anonymkode: cfd16...677

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at om dere hadde svart slik i der ordentlige liv hadde dere ikke vært så populære ..

Dere? Jeg svarer omtrent likt i det virkelige liv som jeg gjør her. Men det er jo litt lettere å være litt mer åpen, dele personlige erfaringer f eks, hvis man føler seg mer anonym. 

Kan ikke svare for andre, men jeg mener at jeg ikke svarer særlig annerledes her enn i en vanlig samtale med venner. Har ikke fått høre at jeg er frekk eller kranglefant før, så vidt jeg kan huske. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, stan said:

Uenig. Det sier heller hvordan man blir om man reagerer ufiltrert på den type miljø og holdninger som er på kg. Man kan ikke dra en striks parallell til hvordan mennesker er andre steder eller på andre forum. Hadde man hatt et annetn forum med en annen tone og miljø, ville de fleste også oppført seg annerledes

Det er en annen tone i virkeligheten, som regel mer høflig og ikke-konfronterende, derfor oppfører mennesker seg også deretter. I noen vennegjenger kan man ha en mer konfronterende tone og mennesker er da mer konfronterende. Så miljø spiller mye inn på hvordan man velger å være. Mennesker har flere måter å være på, og kan dyrke personligheten sin i ulike retninger

Anonymkode: 380de...01b

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye krangling, nedhøvling og trolling for tiden. Noen ganger er det mer utrivelig enn andre ganger her inne. Er det fordi det er ferie?

Anonymkode: cb17c...6bb

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mass skrev:

Nei det er person som står bak flere tråder med samme tema i «karriere og utdanning», som ikke har blitt strøket med hårene og nå må klage litt.

Anonymkode: 8cf58...5dc

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Det er ingen krangling på KG! Hvor finner du disse kranglefantene? Her må du ta deg sammen, TS!

Skrevet

Kranglefanter er det her ja, mange. Sikkert meg selv inkludert, i følge noen. 

Men å hjelpe TS er ikke alltid det samme som å støtte TS! Av og til er TS helt på jordet og tar så riv ruskende feil så det går an, og da sier selvsagt folk i mot. 

I de fleste tråder finner man en blanding av folk som støtter og folk som motsier TS. Har du en tråd på seks sider hvor alle svarere er uenige, så må TS gå i seg selv og se om han/hun faktisk er urimelig. For det er ikke sjelden. 

• Liker 2
Skrevet

Det er i hvert fall nok av dem ja. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er person som står bak flere tråder med samme tema i «karriere og utdanning», som ikke har blitt strøket med hårene og nå må klage litt.

Anonymkode: 8cf58...5dc

Det er jeg som har laget denne tråden. Jeg kjenner ikke til noen tråd om utdannelse. 

Stygt og anta ting om folk. Er vel det jeg mener med tråden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, stan said:

Slik er folk når de ikke må stå til ansvar for det de sier og gjør. 

Ansvar er bra! 

Med "ansvar" menes det vanligvis å kunne hetses offentlig og utsettes for sosiale sanksjoner. Det er bra at man ikke må akseptere det for å kunne ytre seg alle steder. Kinas system for sosial kreditt er ikke noe å trakte etter.

Anonymkode: 67cfc...72e

Skrevet

Jeg tror vi har godt av litt motstand og ærlige og direkte tilbakemeldinger på ting vi gjør. I det virkelige livet pakker alle alt inn i bomull for å ikke krenke, så der får vi ikke vite hva folk egentlig tenker. Såfremt det ikke er snakk direkte slemme svar som åpenbart bare har til hensikt å såre er det flott med klar tale. Mange yngre nordmenn er ikke vant til å bli motsagt i det hele tatt og forventer at andre skal jatte med dem uansett hva, men vi trenger jo andres vinklinger for å ikke kjøre oss helt fast i våre egne ikke alltid så fortreffelige mønstre.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes det er mange som vrir HI til helt andre ting, og tar det for gitt at det MÅ være noe galt med TS osv osv..... Ofte helt umulig å skrive noen her inne. Så kommer det et og annet fornuftig svar. Mener overhodet ikke at alle skal være enig med TS, men måten det svares til TS på, er ofte helt utrolig!! 

Anonymkode: 49817...03f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...