AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #1 Skrevet 2. juli 2018 Hei. Jeg laget Brownie in a cup, og det falt ned en bit, og hunden klarte å få tak i det. Det var mørk sjokolade. Hunden er slapp. Vet at sjokolade er dødelig for hunder. Men er det så farlig med en liten bit?? Hjelp, er redd nå Anonymkode: c0a06...ddc
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Er det dødelig? Jeg har gitt kjeks til hester og spagetti, grøt og sjokolademelk til katter. Det har aldri skjedd noe galt
Drakan Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 (endret) I noen tilfeller går det bra, pass på hunden din og ta den med til dyreleggen om du ser noe rart. Egentlig burde du det med en gang, men det er ikke alle som har nattåpen. Ta hunden til dyrelegen i morgen så fort de åpner. Håper det går bra. Sitat Jo høyere kakaoinnhold og jo mørkere sjokoladen er, dess mer teobromin inneholder den. Hunder som har spist mer enn 20 mg teobromin per kg kroppsvekt kan få kliniske tegn på forgiftning. Kontakt veterinær hvis hunden din har spist en giftig mengde sjokolade eller kakaoprodukt https://www.side2.no/aktuelt/dette-er-mengden-sjokolade-som-kan-vaere-livsfarlig-for-hunden-din-4562935 Endret 2. juli 2018 av Drakan Ekstra info i link
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 Ja, det kan det være. Du burde kontakte dyrlegevakten. Men mine svigerforeldre hadde en hund som spiste sjokoladelikør fra en lukket skål. Glupske hunden hadde greid å lure seg opp på bordet, fått lokket av ved å dytte skålen over ende. Og hunden spiste iallefall ti biter med folie og alt på. Hunden kastet opp og fikk diaré før de kom seg til dyrlegen, dyrlegen sa det var heldig. Hun fikk likevel noe greier for å spy mer og intravenøst før de kunne ta den med seg hjem. Men hun overlevde. Så alt håp er ikke ute, men kontakt dyrlegen. Anonymkode: 80595...7c4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Se til hunden resten av natten, begynner den å pese, sikle og skjelve må du kontakte dyrlege straks. Anonymkode: 5960a...944
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 6 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Er det dødelig? Jeg har gitt kjeks til hester og spagetti, grøt og sjokolademelk til katter. Det har aldri skjedd noe galt SJOKOLADE kan være dødelig ja, det er som gift for hunder. Hvorfor blander du inn kjeks og spagetti? Anonymkode: 963fd...f0f 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 Har en hund som spiste restene av en brownies-kake. Hunden veier vel drøyt 20 kilo. Gikk bra det. Ville ikke bekymret meg med mindre det er en liten hund. Anonymkode: 18e67...00c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 Slapp av, går helt fint, Anonymkode: 03aee...bba
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #9 Skrevet 2. juli 2018 Hvor stor er hunden? En stor hund tåler mer før det blir farlig enn en liten. Anonymkode: 47a55...20c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå