Gå til innhold

Hvorfor er det alltid kvinnene som er "offeret" i auotes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"You left her but it was't her loss it was yours" "she was the best you could have, but you left her" "you will never find someone like her again" "if he wants to be with you he will, it's that simple". Myyye mer. 

Jeg kom bare tilfeldig over mange av disse når jeg så på insta og ser etter motiverende quotes. Men det er alltid kvinnen som er den forlatte, den med sorgen i disse auotesene, det må da være en grunn til det? 

Er disse skrevet av kvinner som liker offerrollen eller er det noe i det st kvinnen som regel er den sårede?

Anonymkode: 39eae...d4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Instagram viser deg hva de tror du ønsker å lese. Det er din egen klikkehistorikk som bestemmer hva du får se. Sånn sett sier observasjonene dine mer om deg enn om kvinner. 

Anonymkode: bc7f3...436

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Instagram viser deg hva de tror du ønsker å lese. Det er din egen klikkehistorikk som bestemmer hva du får se. Sånn sett sier observasjonene dine mer om deg enn om kvinner. 

Anonymkode: bc7f3...436

På min insta kommer det opp ting jeg ikke har vært interessert i også. Har venner som liker qotes, poster de og jeg har funnet en side som jeg liker, men den handler ikke om kvinner. Men så kom jeg over en side, og der var det masse kjørlighetsquotes, hvor jeg så at kvinnen alltid var offeret.

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Det er fordi det er kun kvinner som liker sånne motiverende visdomsord uten substans. Derfor er de også myntet på kvinner.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Maruwan skrev:

Det er fordi det er kun kvinner som liker sånne motiverende visdomsord uten substans. Derfor er de også myntet på kvinner.

Det er faktisk et par menn som driver og poster slike 😛 

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk et par menn som driver og poster slike 😛 

Ja, men da er det fordi de tror de får pult på den måten. Eller fordi de er psykisk utviklingshemmede med mange kvinnelige omsorgsarbeidere rundt seg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Maruwan skrev:

Ja, men da er det fordi de tror de får pult på den måten. Eller fordi de er psykisk utviklingshemmede med mange kvinnelige omsorgsarbeidere rundt seg.

Ja selvfølgelig, det er for godt til og være sant at menn virkelig kan ha følelser. Det må selvsagt handle om kvinnen der også.. kanskje jeg får pult hvis jeg poster slik, liksom. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi kvinner som regel er offeret, bare se på det historisk sett. Hvor lenge har kvinner hatt stemmerett? Hvor lenge har kvinner hatt makt i arbeidslivet? Hvor lenge har mannfolk trakassert, fornærmet eller ødelagt for kvinner i maktposisjon eller i andre ordinære jobber? 

Hvor mange har blitt seksuelt trakassert/voldtatt og følt det er dems egen feil, f.eks på måten de kler seg på? Hvor vanlig er det å slutshame jenter kontra menn? 

Ser man på statistikker for voldtekt, trakassering, trusler, vold osv så er mann vs kvinne (offer) ekstremt overrepresentert. 

Kvinner er som regel også mye mer følsomme, de får mensen og med masse følelser og påkjenninger så blir det skikkelig bølgetilstander.

Kvinner har begynt sakte, men sikkert å få stabil anerkjennelse i alle deler av arbeidslivet i vestlige land, men det vil som regel være jenter som vil bli trakassert og tafset på mest i utelivet likevel.

Kvinner blir stadig undertrykket, men på Instagram f.eks har jo kvinnene revolusjonert sosiale medier og sosial aksept på bekledning osv. Finnes utallige damer på Instagram som nærmest kler seg naken og blir hyllet, og trakassert (av kåte, frustrerte menn), det er fremskritt.

Hilsen mann 28

Anonymkode: 8b193...ffe

• Liker 1
Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja selvfølgelig, det er for godt til og være sant at menn virkelig kan ha følelser. Det må selvsagt handle om kvinnen der også.. kanskje jeg får pult hvis jeg poster slik, liksom. 

Ja, for man må jo så klart strø rundt seg med kleine motiverende visdomsord på engelsk for å ha følelser, og klare å uttrykke dem. Dette handler ikke om følelser, men om intelligens. Har aldri sett et oppegående menneske poste sånne ting, kvinne eller mann.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi kvinner som regel er offeret, bare se på det historisk sett. Hvor lenge har kvinner hatt stemmerett? Hvor lenge har kvinner hatt makt i arbeidslivet? Hvor lenge har mannfolk trakassert, fornærmet eller ødelagt for kvinner i maktposisjon eller i andre ordinære jobber? 

Hvor mange har blitt seksuelt trakassert/voldtatt og følt det er dems egen feil, f.eks på måten de kler seg på? Hvor vanlig er det å slutshame jenter kontra menn? 

Ser man på statistikker for voldtekt, trakassering, trusler, vold osv så er mann vs kvinne (offer) ekstremt overrepresentert. 

Kvinner er som regel også mye mer følsomme, de får mensen og med masse følelser og påkjenninger så blir det skikkelig bølgetilstander.

Kvinner har begynt sakte, men sikkert å få stabil anerkjennelse i alle deler av arbeidslivet i vestlige land, men det vil som regel være jenter som vil bli trakassert og tafset på mest i utelivet likevel.

Kvinner blir stadig undertrykket, men på Instagram f.eks har jo kvinnene revolusjonert sosiale medier og sosial aksept på bekledning osv. Finnes utallige damer på Instagram som nærmest kler seg naken og blir hyllet, og trakassert (av kåte, frustrerte menn), det er fremskritt.

Hilsen mann 28

Anonymkode: 8b193...ffe

Ser poenget ditt, men nå handlet ikke dette om voldtekt og slik. Det sier seg selv, når kvinnen er fysisk svakere. 

Dette med at de legger ut bilder omtrent nakne velger de selv, synes det er teit og se på. De vil jo ha oppmerksomhet rundt kroppen sin.... 

Jeg sliter fremdeles med litt sorg over og ha avvist en mann, etter og ha avvist flere interesserte eller "interesserte" fordi jeg vet st de bare skal pule. Tror de kan sjarmere med komplimenter, si at de vil bli bedre kjent, spør om og treffes osv... dum som jeg var så dro jeg på det stedet jeg møtte han siste. Etter det sendtr han meldinger, men jeg var kald tilbake selv om jeg hadde følelser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Maruwan skrev:

Ja, for man må jo så klart strø rundt seg med kleine motiverende visdomsord på engelsk for å ha følelser, og klare å uttrykke dem. Dette handler ikke om følelser, men om intelligens. Har aldri sett et oppegående menneske poste sånne ting, kvinne eller mann.

Men om en kvinne gjør det, hva tenker du da? Da er hun ærlig. 

Gjør en mann det, er det for å få napp hos kvinner, bare for å få pult selvfølgelig uten og tenke på at hun blir såret.

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men om en kvinne gjør det, hva tenker du da? Da er hun ærlig. 

Gjør en mann det, er det for å få napp hos kvinner, bare for å få pult selvfølgelig uten og tenke på at hun blir såret.

Kvinnen: Typisk bimbo. Har brukt hele sitt liv på å utvikle en fysisk tiltrekningskraft, men aldri brukt så mye som et sekund på å utvikle noe som minner om personlighet eller evne til refleksjon. Det er derfor menn vil ligge med henne, men ingen klarer å holde ut med henne i lengden. Men det har hun ikke selvinnsikt nok til å se, så hun tyr til motiverende visdomsord på engelsk for å forklare sin tilstand, hvilket bare bringer henne enda lenger vekk fra sannheten. Kanskje ikke direkte manipulativ, men definitivt bitter, berettiget og potensielt farlig. 

Mannen: På samme sted som henne IQ-messig, men typisk lite fysisk attraktiv i tillegg. Sannsynligvis jomfru og ukysset (ikke at det er noe galt i det isolert sett). Tror han kan ta omveien via vennesonen for å få seg noe, og kjører på med både politisk korrekthet og inspirerende visdomsord på engelsk for å få innpass hos kvinner. Alltid parat til å hjelpe en jomfru i nød, men egentlig forventer han sex i retur. Så han er dum på den måten at han ikke innser hvor lett gjennomskuelig han er, men samtidig også manipulativ i og med at han har vikarierende motiver. Også potensielt farlig. Dette er typen som fingrer deg hvis du sovner på narsch.

Skrevet

Har inntrykk av at "inspirational quotes" appellerer mer til kvinner enn til menn, og dermed er det ikke så rart om en i større grad finner quotes som er rettet mot kvinner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor poster ikke menn slik fordi de faktisk føler noe? Når de skriver noe, er det ALLTID for og få napp hos kvinner, eller er det for egen del/venner/familie? 
Det er bare så irriterende at du vet selv at det er du som får svi for forelskelsen fordi du er dama. Han viser følelser for dette ekstremt viktige hullet mellom beina, mens hun faktisk vil tilbringe tid og ha noen og dele livet mitt :( jeg tenner jo som bare faen på han jeg har øye for nå og, men ejg lar han ikke vite det. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn har ikke følelser. Utover at de føler kulde, varme, sult etc. Men noe mer enn det, nei det har jeg aldri opplevd. Skulle ønske jeg kunne være like kald. 

Anonymkode: 113ba...ed6

Gjest boblebrist
Skrevet

Menn har ikke tradisjon for å dele følelser på samme måte som kvinner. Det betyr selvsagt ikke at de ikke kan føle på de samme tingene, men jeg finner det ikke spesielt oppsiktsvekkende at slike "inspirerende poster først og fremst er rettet mot kvinner. At det er fordummende og ikke rent lite flaut å marinere seg i den slags kan jeg forsåvidt være enig i.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, boblebrist skrev:

Menn har ikke tradisjon for å dele følelser på samme måte som kvinner. Det betyr selvsagt ikke at de ikke kan føle på de samme tingene, men jeg finner det ikke spesielt oppsiktsvekkende at slike "inspirerende poster først og fremst er rettet mot kvinner. At det er fordummende og ikke rent lite flaut å marinere seg i den slags kan jeg forsåvidt være enig i.

Hva med slike "believe in your self" ikke ALLE handler om kjærlghet, men synes du fremdeles det er kleint?

Gjest boblebrist
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med slike "believe in your self" ikke ALLE handler om kjærlghet, men synes du fremdeles det er kleint?

Ja. Jeg vet ikke helt hvorfor. Der er bare noe veldig krampaktig over det hele. Jeg har det samme forholdet til begreper som "girlpower" og menn som omtaler seg selv som en "gladgutt".

AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2018 den 2.25, Maruwan skrev:

Hahah 

Anonymkode: 239da...bfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...