AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Noen som vet hva slags insekt dette er? Noe farlig? Fant det på soverommet. Anonymkode: eb105...b3a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #2 Skrevet 1. juli 2018 Her er et bilde til: Anonymkode: eb105...b3a
Drakan Skrevet 1. juli 2018 #3 Skrevet 1. juli 2018 (endret) Du kan sjekke denne listen https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/skadedyrgrupper---oversikter/alfabetisk-oversikt-over-skadedyr-s/ uansett om den er farlig eller ikke fang den i et glass, og kast den ut om den er ufarlig. Drep den om den viser seg å være farlig. Endret 1. juli 2018 av Drakan
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 17 timer siden, Drakan skrev: Du kan sjekke denne listen https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/skadedyrgrupper---oversikter/alfabetisk-oversikt-over-skadedyr-s/ uansett om den er farlig eller ikke fang den i et glass, og kast den ut om den er ufarlig. Drep den om den viser seg å være farlig. En skal ikke drepe noe bare fordi det er farlig Anonymkode: 7f493...6e0
kikkana Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Selvfølgelig ikke. Hvorfor i alle dager skulle den være farlig? Finnes millioner av innsekt, er svært få i norge som er farlig. Så vidt jeg vet er det vel bare flott som kan være direkte farlig og det er 1 av 12 flott arter som bærer dette viruset. Annet en flott, er det noen insekter som stikker, veps etc. Disse er jo farlig om du er allergisk. Ellers er mange innsekter bærere av bakterier, men disse får du neppe i deg ved hygiene. Tror rett og slett du må spise noen rå spyfluer evt kakerlakker før det blir faaaaarlig. Flere irriterende insekter i norge er det jo. Blant annet elgbrems, den spytter egg i øyet på pattedyr, men helst elg. Kan vel bli blind av dette uten behandling. Ligner litt på humle. Folk er nok det eneste dyret du bør direkte bekymre deg for her til lands. En bukk som er i brunst, kan også være litt skummel.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 Farlig var kanskje litt dårlig formulert. Tenkte mest på skadedyr, møll etc. Om jeg burde høre m skadedyrfirma. Anonymkode: eb105...b3a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 Jeg så også en slik i dag og har aldri sett sånne før! Aner ikke hva det er, men tror ikke det er skadedyr. Anonymkode: b3fb9...3d2
Drakan Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: En skal ikke drepe noe bare fordi det er farlig Anonymkode: 7f493...6e0 Jeg ville ikke sluppet ut noe som ikke tilhører Norska fauna, og som muligens er en fare for andre. Da er drap ved kvelning eller å gjøre det til kjæledyr beste løsning. Muligens reptilpark, men prøvde å dra ditt med en giftig edderkopp når de var åpen, og det var stengt. Mulig den døde, for jeg satt den med døren etter å ha prøvd å få kontakt med dem. 😕 Har fanget noen raringer opp igjennom tiden, og noen har jeg tatt vare på som kjæledyr.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #9 Skrevet 3. juli 2018 Det er mere insekter i år siden det har vært så varmt, jeg har også sett insekter jeg aldri har sett før. Anonymkode: f1004...81c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå