AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Det ser ut til at jeg går i den samme fella. Over and over again. Jeg dater en mann over sånn ca 2 mnd før han dumper meg. Det har skjedd meg så utrolig mange ganger nå! Jeg klarer ikke gå fra dating til kjærester! Det begynner alltid spennende hvor vi blir kjent og koser oss, men så blir alt det vi gjør, hver gang - det stagnerer, og går ikke framover. Jeg klarer ikke å fortelle ham om følelsene mine, eller hva jeg ønsker ut av et forhold - og når han ikke sier noe heller om slikt blir det til at det ikke går noen vei.. jeg er i en slik situasjon nå også. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at det ikke stopper opp til han dumper meg. Jeg vet det kommer til å skje, og jeg vet ikke hvordan jeg skal forandre det. Noen råd å gi? Anonymkode: f387e...c8a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 Da må du vel gjøre noe annet enn det du normalt gjør, da. Som å fortelle om følelsene dine. 😉 Det trenger ikke å være så store ord. Si at du trives veldig godt i hans selskap og gleder deg til hver gang du skal se ham. Gi ham et kompliment. Når dere ligger på et pledd i parken og småsnakker kan du penser inn på en "hvordan ser du for deg livet om 6mnd, 1 år, 5 år osv". Litt på tull, litt på alvor. Nevner han deg...? Si også hva du tenker. F.eks "om 6mmd håper jeg "du og jeg går på ski over hardangervidda..." Legg inn noe du kunne tenkt deg å gjøre, og pass på å inkludere ham. Så får du se på reaksjonen hvor landet ligger. Anonymkode: 186c0...1e6 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #3 Skrevet 3. juli 2018 Hei TS, Jeg hadde det veldig likt som deg. Datet vel 3 stk. over 2 måneder (altså 6 mnd til sammen), og alle avsluttet det med begrunnelsen manglende følelser. Problemet er å vise sårbarhet. Vise at du liker vedkommende, fortelle om personlige ting, få han til å føle at dette er noe spesielt. Jeg tror ikke det kan tvinges frem, men jeg tror man noen ganger må litt ut av komfortsonen. Dét sagt så er ikke alt ditt ansvar, du skal få noe tilbake fra daten også. Hvis du forteller om personlige ting og han aldri responderer, så ville jeg vært varsom. Anonymkode: b4d2e...ba5
meangirl Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Hva med å få frem at du har vansker med å snakke om følelser? Si noe som "selv om jeg kanskje ikke sier det, så vil jeg at du skal vite at jeg liker deg mer enn hva jeg kanskje har gitt uttrykk for til nå". Men sliter med det samme selv. Er en veldig følsom person, men fremstår som likegyldig/kald når jeg ikke klarer å åpne meg eller gi komplimenter..da må jeg isåfall ha kjent personen en god stund før det føles naturlig.
herzeleid Skrevet 4. juli 2018 #5 Skrevet 4. juli 2018 Er du sikker på at dette er "dating" fra begges side? Ofte kan det virke som det den ene parten betegner som "dating" for den andre bare er litt lettvint sex og moro, og om en i utgangspunktet har så forskjellige forventninger vil en nok gå på samme vegg gang etter gang. Jeg tenker at noe av det viktigste for å unngå et slikt mønster er å forsikre seg om at begge går inn i relasjonen med samme intensjon, og at en er klar på hva en ønsker å få ut av denne. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei TS, Jeg hadde det veldig likt som deg. Datet vel 3 stk. over 2 måneder (altså 6 mnd til sammen), og alle avsluttet det med begrunnelsen manglende følelser. Problemet er å vise sårbarhet. Vise at du liker vedkommende, fortelle om personlige ting, få han til å føle at dette er noe spesielt. Jeg tror ikke det kan tvinges frem, men jeg tror man noen ganger må litt ut av komfortsonen. Dét sagt så er ikke alt ditt ansvar, du skal få noe tilbake fra daten også. Hvis du forteller om personlige ting og han aldri responderer, så ville jeg vært varsom. Anonymkode: b4d2e...ba5 Men det er så vanskelig! Har hatt mange sjanser til å fortelle ham/snakke med ham.. men jeg klarer det bare ikke! Vet ikke hva jeg skal si, og selv om jeg tenker det inni meg så kommer ikke ordene ut. Så mulig han tror at jeg ikke er interessert..jeg virker nok veldig kald og likegyldig - selv om jeg egentlig er en utrolig følsom person. Jeg ødelegger bare for meg selv, og det er så vanskelig å snu det. Anonymkode: f387e...c8a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 10 timer siden, meangirl skrev: Hva med å få frem at du har vansker med å snakke om følelser? Si noe som "selv om jeg kanskje ikke sier det, så vil jeg at du skal vite at jeg liker deg mer enn hva jeg kanskje har gitt uttrykk for til nå". Men sliter med det samme selv. Er en veldig følsom person, men fremstår som likegyldig/kald når jeg ikke klarer å åpne meg eller gi komplimenter..da må jeg isåfall ha kjent personen en god stund før det føles naturlig. Jo det var et godt tips, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å si det. For noen kommer ord og kommunikasjon veldig lett..men jeg synes det er så ufattelig vanskelig. Selv om jeg vet at det kan ødelegge alt. Anonymkode: f387e...c8a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #8 Skrevet 4. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo det var et godt tips, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å si det. For noen kommer ord og kommunikasjon veldig lett..men jeg synes det er så ufattelig vanskelig. Selv om jeg vet at det kan ødelegge alt. Anonymkode: f387e...c8a Dårlig kommunikasjon VIL ALLTID ødelegge alt. Så da har du faktisk ikke noe annet valg enn å jobbe med deg selv, og du må bare komme over den kneika ved å begynne å tørre å si ting. Manglende kommunikasjon vil alltid ende dårlig. Mennesker ønsker å bli sammen med noen som er trygg på både seg selv og hva de vil ha. Anonymkode: 0b6f8...60d
Gjest BearMama Skrevet 4. juli 2018 #9 Skrevet 4. juli 2018 På 2.7.2018 den 0.26, AnonymBruker skrev: Det ser ut til at jeg går i den samme fella. Over and over again. Jeg dater en mann over sånn ca 2 mnd før han dumper meg. Det har skjedd meg så utrolig mange ganger nå! Jeg klarer ikke gå fra dating til kjærester! Det begynner alltid spennende hvor vi blir kjent og koser oss, men så blir alt det vi gjør, hver gang - det stagnerer, og går ikke framover. Jeg klarer ikke å fortelle ham om følelsene mine, eller hva jeg ønsker ut av et forhold - og når han ikke sier noe heller om slikt blir det til at det ikke går noen vei.. jeg er i en slik situasjon nå også. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at det ikke stopper opp til han dumper meg. Jeg vet det kommer til å skje, og jeg vet ikke hvordan jeg skal forandre det. Noen råd å gi? Anonymkode: f387e...c8a Venter du med sex?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #10 Skrevet 4. juli 2018 1 time siden, BearMama skrev: Venter du med sex? Nope. 😕 Anonymkode: f387e...c8a
Gjest BearMama Skrevet 4. juli 2018 #11 Skrevet 4. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nope. 😕 Anonymkode: f387e...c8a Du må la sexen ligge død. Date, bli kjent med hverandre! Kline og kjenn på sommerfuglene, men la sexen vente til dere er mer seriøse og du føler at det kan føre til noe mer. Alle har så dårlig tid med sex og da tar kan bot mye av spenningen med én gang. Dessuten er det mye bedre å ha sex med en man kjenner og virkelig kjenner en forbindelse med. Gjør heller ting sammen. Turer, kino, badestrand, sykkeltur, klatring whatever.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12 Skrevet 4. juli 2018 Det faller ofte på kvinnen å eskalere et forhold emosjonelt. På samme måte som at en mann alltid eskalerer seksuelt. Han tar initiativ til sex, du må presse frem den følelsesmessige forbindelsen. Du må lete langt etter en mann som setter seg ned med deg, og fremfor å gå for et kyss heller spør deg om barndommen din og dine tanker om fremtiden. Den biten faller på deg. Jeg vet det er irriterende, for jeg har slitt med det samme selv. Jeg sliter med å åpne meg, gjøre meg sårbar, og være et godt selskap. Kan telle hele to relasjoner der jeg føler vi har truffet hverandre på genuint vis, og begge disse er som åpne sår i min datinghistorikk (det at de ikke fungerte altså). Den ene hadde jeg heller aldri sex med, det var ikke der det lå. Men du kan også snu på det; det er like håpløst med menn som ikke tar sin bit, de kommer heller ingen vei. Jeg datet en fyr som åpenbart så meg som kjærestemateriale, men aldri klarte å eskalere seksuelt. Selv mine hint tok han ikke ("vil du ikke sitte i sofaen med meg?" "Nei takk, det går bra") og da min invitasjon til netflix & chill ble avslått, kastet jeg forarget inn håndkleet. Han tok initiativ til treff hele veien, men fikset ikke den biten. Og han er fortsatt singel, tross at han har mange attraktive attributter og er på utkikk etter noe seriøst. Jeg tror noe av dette blir bedre. Jeg er mer åpen enn jeg var, og jeg er bedre på å anerkjenne kjemi - noen mennesker går man godt med, de gjør alt lett, andre ikke. Jeg er nylig 28, og det er en helt annen verden enn da jeg var 22 og satt der som en pen dukke som kunne se bra ut, og ikke snakke (og det gjorde jeg heller ikke, gjett hva slags menn jeg endte opp med). Så tidens tann vil ta seg av noe av dette. Men sørg for at du jobber med det, litt og litt. Ikke vær så utålmodig. Skal du tilbringe livet med noen så er det helvetes lenge, og du bør være så ferdig som mulig som person innen da. Hvis ikke blir han jo en midlertidig partner, før du har funnet ditt hele jeg. Anonymkode: 44cc0...704 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå