Gå til innhold

Hva er dine rutiner når det kommer til tannhygiene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg har begynt å få så gule tenner i det siste. Pusser tennene mine hver morgen og kveld. Bruker helt vanlig tannkrem (type vanlig rød Colgate eller Solidox hvite tenner) men synes ikke de er særlig effektive annet enn at man får friskere pust. Bruker noen ganger tanntråd.

Noen som har effektive tips rundt god tannhygiene og for hvitere tenner? Tenker ikke på tannbleking. Hva slags tannkrem anbefaler du? Er fluor bra? Tar i mot alle råd :)

Anonymkode: 755e7...96d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 755e7...96d

Skrevet

Jeg anbefaler elektrisk tannkost :) Fikk det anbefalt av tannlegen for et par år siden fordi jeg hadde en del tannstein, og nå har jeg nesten ikke tannstein og tennene er greit hvite. 

Bruker Sensodyne original tannkrem, pusser 1 minutt oppe og 1 minutt nede med tannkosten, renser så med tanntråd og skyller 1 minutt med fluorskyll til slutt. 

Så nytter det jo med den gamle regla å spise lite sukker, ikke småspise så mye mellom måltider, ikke drikke så mye sure drikker osv. Er ganske flink på dette og så det hjelper jo. 

• Liker 1
Skrevet

Enig med personen over her: elektrisk tannkost! Det har gjort tennene mine mye renere. Føler også munnskyll hjelper :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pusser tenner morgen og kveld, og bruker tanntråd ca annenhver kveld. Har kjempedårlig tenner og har alltid hull. Hvite og fine, men skit dårlige! 

Anonymkode: 05de2...979

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pusser tenner hver kveld, og enkelte ganger om morningen.  

Aldri tanntråd, men har aldri hatt ett eneste hull. 

Anonymkode: a71c3...efa

Skrevet

Pusser morgen og kveld med elektrisk tannbørste og bruker en tannkrem som heter Ap24 whitening tannkrem. Bruker også tanntråd etter hvert måltid, og en liten børste/tannpirker mellom tennene hver kveld. Har aldri hull og hvite tenner. 

AnonymBruker
Skrevet

Elektrisk tannbørste. Hver morgen og kveld, og ettermiddag om jeg skal ut etter jobb. 

Skyllevann med whitening effekt hver morgen. Tanntråd hver kveld. Tannpirker etter de fleste måltid. 

Bleker hos tannlege hver 2-3 år. 

Anonymkode: 80271...5d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pusser tenner kanskje en gang i uken, maks. Bruker tanntråd og tyggis hver dag. Er 30 og har kun hatt to hull. Er hos tannlegen hvert år. Og mangel på tannpuss er pga overgrep som barn, sånn før noen slenger ut om hvor ekkel jeg er osv.

Anonymkode: 9356c...262

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pusser tennene før frokost. Skyller med munnskyll før jeg går på jobb. Pusser tennene før jeg legger meg. Ikke så flink med tanntråd. 

Anonymkode: de766...404

Gjest LiMaSK
Skrevet

Morgen, kveld og om jeg skal noe på dagen. Mine tenner er veldig gule og misfargede pga bulimi på og av i 3 år.. Og jeg drikker cola zero hver dag, har nesten ikke hull og tannlegensier at de er fine.

AnonymBruker
Skrevet

Pusser etter frokost og etter kveldsmat. Har veldig sensitivt tannkjøtt så kan bare bruke Sensodyne og Corsodyl, har litt misfargede tenner pga sistnevnte. Har streng, så kan ikke bruke tanntråd eller elektrisk.

Men aldri hatt hull! 😄

Anonymkode: c5248...daa

AnonymBruker
Skrevet

Pusser tennene med tann krem om morgenen. Ellers prøver og skylle munnen med vann etter hvert måltid.

Om kvelden tar jeg "5 om dagen" Pusser tennene grundig med tannkrem, så bruker jeg solobørste og gnir langs kanten rundt tennene og tannkjøttet. Så flaskekost mellom noen tenner, så tanntråd og til slutt skyllr munnen med flux munnskyllevann fra apoteket.

Anonymkode: e2aa5...c03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...