AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Del Skrevet 1. juli 2018 Det er nå utarbeidet en samtykkeapp, som følge av ny samtykkelov i Sverige. Den gir muligheten til å samtykke til sex får man hopper i høyet. Man signerer med BankID. Det fremstår jo som absurd og komisk, men det sier jo litt om hvor langt man er kommet når man ser seg nødt til å utvikle en slik app. Men det er jo egentlig ikke så rart, siden man nå etter loven er en voldtektsforbryter om man ikke først får et helt klart og tydelig JA før man knuller. Da vil dette være en grei dokumentasjon på at samtykke er gitt. Så kan man jo argumentere mot denne, fordi man kan jo ombestemme seg etter at samtykke er gitt, og man kan jo fortsatt bli utsatt for voldtekt. Ja, det kann man, men da er det voldtekten man straffer og ikke manglende samtykke, og det har vært dekket av loven i alle tider. https://www.nettavisen.no/nyheter/hun-laget-app-for-samtykke-til-sex/3423509190.html Anonymkode: 10d9b...fc1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #2 Del Skrevet 2. juli 2018 Jeg syns slike apper virker skumle. Jeg ville vært veldig forsiktig med å gi et skriftlig samtykke til sex. Et slikt samtykke virker så "permanent", og sex er et vidt begrep med mye følelser som både kommer og forsvinner på kort tid. Plutselig har man samtykket til vaginal sex med noen som er så hardhendt at lysten forsvinner og det bare blir vondt. Hva gjør man når partneren ikke hørte etter når man sa nei, men allikevel ikke gjorde mer enn hva man noen minutter tidligere skrev under på er greit.. Anonymkode: 0a985...176 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #3 Del Skrevet 2. juli 2018 Hadde aldri signert på noe sånt... Anonymkode: 3bb6f...de5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 2. juli 2018 #4 Del Skrevet 2. juli 2018 Har liten tro på dette, og som noen sier over her ville jeg aldri signert på noe sånt. Ser for meg at noen kan være innsmigrende inntil signatur er avgitt, og endre atferd etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #5 Del Skrevet 2. juli 2018 Dette vil være til mer skade enn nytte. Jeg ville heller aldri signert noe slikt. Dette virker jo mot sin hensikt? Anonymkode: 87d44...ee2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 2. juli 2018 #6 Del Skrevet 2. juli 2018 Kan man da også ta kontoutskrift for oversikt over partnere 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Del Skrevet 2. juli 2018 Hvem skal denne appen hjelpe egentlig? Det er trist at noen feilaktig blir anmeldt for voldtekt, men det er vel fortsatt slik at det er veldig mange flere anklager som blir henlagt enn det er falske anklager. M.a.o har må nå enda et middel som potensielt vil gjøre det enda mer vanskelig å få bevist en reell voldtekt hvis man mot formodning har blir tvunget til samtykke med appen eller at man ombestemmer seg lenger ut i samkvemmet når det viser seg at fyren er en crazy motherfucker. Anonymkode: 0b200...345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffetraktor Skrevet 2. juli 2018 #8 Del Skrevet 2. juli 2018 Sånn går det når ektremfeministene ser spøkelser og voldtekt ved høylys dag. Denne appen har fått sett dagens lys fordi dere kvinner beskylder menn for voldtekt bare fordi dere ikke var fornøyde med sexen, krangel, etc og så skal dere hevne dere og ødelegge for gutten for all fremtid. Nå må man ha signatur for å være på den sikre siden. Etter all metoo-faenskapen dere har stelt i stand, har menns sexrettssikkerhet blitt svekket. Slik blir det når dere herjer. Men ser dere det selv? Selvsagt ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 2. juli 2018 #9 Del Skrevet 2. juli 2018 Hadde jeg aldri våget å signere på. Måtte vært avkryssing for alle typer sex som var ok og ikke, og forbehold om ubehag i akten. Dette virker mer som voldtektsapp enn samtykkeapp. Noe de som faktisk har urent mel i posen ønsker å få noen til å signere på, fordi det da er "fritt frem" og enda vanskeligere for noen å anmelde i etterkant. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 2. juli 2018 #10 Del Skrevet 2. juli 2018 Kjipt å ikke kunne ha sex fordi man ikke får lastet inn Java eller har mistet kodebrikken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 2. juli 2018 #11 Del Skrevet 2. juli 2018 Går ut i fra at dette er en app som liksom skal "beskytte" (helst kvinner) imot voldtekt og kunne brukes ved rettsføring/etterforskning, men i praksis blir det vel heller bli en slags "alibi-app"? Om man klarer å tvinge seg til sex, så er det vel ikke så vanskelig å tvinge seg til tilgang på en telefon heller vil eg tru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #12 Del Skrevet 2. juli 2018 Hvor faen er kodebrikka? Jeg er så kåt! Frem med nøkkelknippet! Helvete, det er dårlig nett. Vent, vent, jeg må inn på bank-id før vi setter i gang. La pikken min være, sier jeg, jeg må inn på id-portalen først! Anonymkode: 38e87...c70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #13 Del Skrevet 2. juli 2018 23 minutter siden, Kaffetraktor skrev: Sånn går det når ektremfeministene ser spøkelser og voldtekt ved høylys dag. Denne appen har fått sett dagens lys fordi dere kvinner beskylder menn for voldtekt bare fordi dere ikke var fornøyde med sexen, krangel, etc og så skal dere hevne dere og ødelegge for gutten for all fremtid. Nå må man ha signatur for å være på den sikre siden. Etter all metoo-faenskapen dere har stelt i stand, har menns sexrettssikkerhet blitt svekket. Slik blir det når dere herjer. Men ser dere det selv? Selvsagt ikke. Det er sikkert noen fåtall gærne damer der ute som kan finne på å anmelde en person for voldtekt uten at det er sant! Men veldig få tørr å anmelde voldtekt, særlig voldtekter der det er en man stolte på/ eller vært rus i bildet m.m, og av de få som blir anmeldt blir ekstremt få dømt. De fleste holder en voldtekt for seg selv ... Det er egentlig ganske enkelt å voldta noen og slippe unna. Anonymkode: 4d0b5...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #14 Del Skrevet 2. juli 2018 "- I det øyeblikk brukeren må identifisere seg med BankID, får han eller hun tid til å tenke om man virkelig ønsker sex med den aktuelle personen, og på den måten får man tid til å reflektere, sier advokaten." Jeg liker at de har lagt inn en nedtelling for å gi brukeren tid til refleksjon. Se for deg et par, kåte som bare det, kliner og tafser på hverandre, deretter tar hun av.... STOPP! De tar frem mobilene sine og signerer med bankid, sitter på sengekanten og stirrer tomt på veggen i 5 minutter. PlingPling! Ok, nå kan de fortsette... Anonymkode: 5f2a3...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Mayhem_ Skrevet 2. juli 2018 #15 Del Skrevet 2. juli 2018 Høres bra ut, man kan vel sjekke pensjonstallene i samme slengen da 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #16 Del Skrevet 2. juli 2018 23 minutter siden, _Mayhem_ skrev: Høres bra ut, man kan vel sjekke pensjonstallene i samme slengen da 👍 Hva er det? Anonymkode: 38e87...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 2. juli 2018 #17 Del Skrevet 2. juli 2018 Den dagen jeg føler jeg trenger APP for å samtykke til sex, er den dagen jeg slutter å ha sex. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kalkulator Skrevet 2. juli 2018 #18 Del Skrevet 2. juli 2018 4 timer siden, Traktor skrev: Kjipt å ikke kunne ha sex fordi man ikke får lastet inn Java eller har mistet kodebrikken. Eller bli anmeldt for voldtekt fordi nettet gikk treigt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 2. juli 2018 #19 Del Skrevet 2. juli 2018 Dette er et tullete tilbud. Enten må ALLE bruke det, altså at det blir lovpålagt, eller så har det ingen verdi til noe som helst. Men vi går kanskje mot en trend der menn blir mer forsiktige, og i tvilstilfeller er det nok uansett bedre at mannen sier nei enn å dra opp BankID på mobil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #20 Del Skrevet 2. juli 2018 Det vil stoppe kvinner fra å si at de er blitt voldtatt bare for å skjule at de har vert utro... så ser poenget i appen til ONS bruk. Anonymkode: f93c0...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå