Gå til innhold

Kan høyere utdanning gjøre deg mindre attraktiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (kvinne) er også opptatt av at min partner skal ha høyere utdannelse, blant annet fordi det vitner om seriøsitet og gjennomføringsevne. Men jeg hadde reagert negativt på formuleringen "mastergrad i samfunnsøkonomi". Blant de jeg omgås er det veldig mange som har høy utdannelse (har selv PhD), og utdannelsen tas litt som en selvfølge. Dermed vil folk heller si "jeg er samfunnsøkonom" eller "jeg jobber som ...". Å fremheve graden i seg selv virker litt underlig, synes jeg - på en måte som å prøve å skryte av noe som egentlig ikke er spesielt uvanlig. Men mulig jeg er sær;)

Anonymkode: fc1e3...3a2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Sjokoladeknask
Skrevet
18 timer siden, hind skrev:

Fordi det forteller noe om personligheten hans at han er i stand til å gjennomføre et krevende studie. Det kan si noe om intelligens, ambisjoner, utholdenhet og seriøsitet, og om hvor målrettet han er. 

Ikke alltid. Jeg var en periode av livet mitt sammen med en 1.amanuensis i prosjektledelse, og man kan si at alt det over var fint det. Dvs, han kunne sitt fagfelt, på alt ellers var han et fjols dessverre. Når det gjaldt å ta i et tak, så betalte han andre for å gjøre det for han klarte det ikke selv. (Hvor vanskelig er det å slå en plen eller skifte olje på bilen? JEG kan det!) Nå er jeg sammen med en som har en BA innen noe og jobber som noe annet, og når det gjelder å ta i et tak, så gjør han absolutt alt selv. Jeg synes han er helt utmerket, selv om han har mye mindre utdanning enn meg. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Sjokoladeknask said:

Ikke alltid. Jeg var en periode av livet mitt sammen med en 1.amanuensis i prosjektledelse, og man kan si at alt det over var fint det. Dvs, han kunne sitt fagfelt, på alt ellers var han et fjols dessverre. Når det gjaldt å ta i et tak, så betalte han andre for å gjøre det for han klarte det ikke selv. (Hvor vanskelig er det å slå en plen eller skifte olje på bilen? JEG kan det!) Nå er jeg sammen med en som har en BA innen noe og jobber som noe annet, og når det gjelder å ta i et tak, så gjør han absolutt alt selv. Jeg synes han er helt utmerket, selv om han har mye mindre utdanning enn meg. 

Selv datet jeg en jusprofessor som tvilte på at jorden bare var noen tusen år gammel fordi han hadde sett noen youtubevideoer som viste at vitenskapen bare var tull!

Anonymkode: 450d6...cad

AnonymBruker
Skrevet
På 1.7.2018 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Som kjent bryr ikke menn seg om kvinners utdanningsnivå eller økonomi. Kvinner bryr seg derimot mer om menns status.

Er det derimot noen ganger slik at kvinner synes at menn blir mindre attraktive av høyere utdanning?

Isåfall hvilken? Husker selv at jeg fikk flere matcher på tinder når jeg fjernet at jeg hadde mastergrad i samfunnsøkonomi. Mulig det også hadde med bildene å gjøre.

Anonymkode: 452ae...42b

Jeg er mann og syns kvinner med høyere utdanning er turn-off. 

Anonymkode: 9b0ad...02a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...