Gå til innhold

Hvilke yrkesgrupper har du datet, og hvem ville du helst gått for hvis du skulle generalisere dem ut fra yrket/studiet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tar jeg anonymt for å ikke ble gjenkjent...

Som 21-åring datet jeg en håndverker. Han var kjekk og rå i senga men stokk dum. Han hadde ikke peiling på noe som helst bortsett fra yrket sitt og syntes at damer skulle smile, være pene og helst ikke ha interesser og meninger. Han skjønte ingenting av politikk og var heller ikke interessert i å lære, og han prøvde stadig å overtale meg til å kle meg slutty. 

Etter han datet jeg en lærer, men han var skrekkelig usikker på seg selv og kamuflerte det med selvskryt. Han tålte ikke å bli motsagt og var sjalu og dramatisk.

Ny lærer, også han sjalu og selvgod så det ble med noen få dater.

Så fulgte en musiker. Smart og morsom type, men han var ekstremt impulsiv, hadde ingen struktur i hverdagen og drakk for mye.

Så var jeg sammen med en filmregissør i noen år. Vi trengte begge space, var selvstendige, lekne, fritenkende og tålte at den andre i perioder prioriterte jobb og interesser.  Det skar seg fordi karrieren hans tok av og han ble humørsyk og vanskelig av økt arbeidspress og høye forventninger.

Så begynte jeg å date han jeg er sammen med nå. Han er advokat, jeg er utdannet og praktiserende kunstner og vi matcher og utfyller hverandre perfekt. Han er seriøs, ansvarsfull, klok, smart, velorganisert og har fantastisk humor, mens jeg er hardtarbeidende, smart, kreativ, impulsiv og lidenskapelig. 

Anonymkode: 2db35...ec7

Samme erfaring når det gjelder håndverkere, nærmest lavpanna. Ganske bra i senga, men det skulle skje på hans premisser.

Bussjåfør : Relektert og oppegående, men ganske forutsgbar og kjedelig i lengden. Helt ordinær sex.

Personell og sikk.hetskonsulent : (utdannet fengs.betj.)  Smart, intellegent og morsom. Fantastisk elsker, men dessverre ikke bare for meg. Var vel det nærmeste du kommer mannehore.

Anonymkode: 471fc...572

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri datet en med lavere utdannelse enn meg (uavhengig av inntekt) så da er det minimum mastergrad. I tillegg ville jeg ikke datet en med turnusordning. Jeg var sammen med en som jobbet på nordsjøen en stund, det kunne aldri bli oss to da jeg så for meg at jeg ville være alene mor halvparten av tiden...

Anonymkode: f2b2d...061

AnonymBruker
Skrevet

Ingeniør : Så perfekt at jeg aldri har hatt behov for å prøve noen andre ❤️ 

Anonymkode: 00cb3...19b

AnonymBruker
Skrevet

Videregående, er usikker på om han fullførte (elektrolinje/IT).

Gretten, tiltaksløs, konstant klaging. Dårlig sex. Vi bodde sammen, men er glad jeg har lagt det bak meg

Kjemiingeniør, vi er gift

Glad, rolig, sex ok, omsorgsfull. Likevel... Jeg ønsker meg mer liv. 

Anonymkode: d7628...4a1

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tar jeg anonymt for å ikke ble gjenkjent...

Som 21-åring datet jeg en håndverker. Han var kjekk og rå i senga men stokk dum. Han hadde ikke peiling på noe som helst bortsett fra yrket sitt og syntes at damer skulle smile, være pene og helst ikke ha interesser og meninger. Han skjønte ingenting av politikk og var heller ikke interessert i å lære, og han prøvde stadig å overtale meg til å kle meg slutty. 

Anonymkode: 2db35...ec7

Haha, AKKURAT sånn var min håndtverker-eks også, pluss at han elsket å drikke og ikke hadde noe selvkontroll.

Videre:

Levde på NAV: Ekstremt negativ, lite selvstendig, følsom, tiltaksløs.

IT: Lukket person unntatt når han drakk, egoistisk, dårlig med penger, drev med flere samtidig, sterke meninger og interessert i politikk.

Kunstner: Veldig lukket person, snill, konfliktsky, flink med penger, rolig, ansvarsfull og ikke glad i å drikke.

Jobbet i forsvaret: Egoistisk, god i senga, redd for å binde seg, høy på seg selv, glad i damer, synes utroskap er helt greit.

Anonymkode: ff5de...f4c

Skrevet
På 2.7.2018 den 1.55, Moonwalker skrev:

Vært litt forskjellig; lege, sykepleiere, it-arbeidere, i forsvaret, studenter, lærer og diverse annet. Stereotypiserende og generaliserende hadde jeg gått for mannlige sykepleierene fordi jeg har opplevd de som akkurat passe omsorgsmennesker med fin nærhet og glede som passer meg. 

Min erfaring, sett fra siden av, da jeg ikke har datet sykepleiere selv, er at det er mye utroskap blant dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke datet innen så mange forskjellige yrkesgrupper, men har funnet ut at jeg ikke kan være sammen med noen som ikke er nerd. Har vært med en yrkesmilitær, det skar seg raskt siden han fyren var en smule skrudd i hodet. Han hadde et enormt maktbehov og var altfor stolt og egoistisk. Datet en som jobbet som vakt på flyplass, han eide ikke ambisjoner og bodde hjem til mora si, han var også veldig usikker på seg selv og det gikk etter hvert utover meg. Var også sammen med en som jobbet som telefonselger. Nok en gang, null ambisjoner. Han hadde heller ikke så mye empati, hadde egentlig aldri opplevd noe motgang og ga litt for mye faen i ting. Ellers har jeg kun vært med folk innen IT, og de har jo selvfølgelig sine personligheter der og men hvis vi skal fokusere på en "stereotype" blant de så vil jeg dra frem noen fellestrekk jeg har sett. De er som regel smarte, reflekterte, strukturerte, lekne, kreative og lojale. De kan ha litt problemer med det sosiale, men er ofte ærlige og nysgjerrige. Sexen er også fantastisk, de har lett for å se den andre parten og de klarer godt å ta imot input og er ikke fremmed for å eksperimentere. De blir heller ikke fornærma om man tar med leker i senga, nerder liker jo gadgets ;) 

Anonymkode: cee0a...388

AnonymBruker
Skrevet

Datet litt forskjellig. Men det værste jeg har vært bortpå er leger. (2 stk) høye på seg selv, helt grei sex. 

Anonymkode: 1423e...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Har datet arkitekt, fotograf (x3), journalist, musiker, forfatter, ingeniør og jurist. Er nå sammen med en lege og han er min drømmemann på alle mulige måter; uten at jeg kobler det eller de andre sine kvaliteter som kjæreste til sine yrker.

Anonymkode: c2ed0...4d2

AnonymBruker
Skrevet

Beste: barne og ungdomsarbeider, snill, god, omsorgsfull, heller ikke redd for å binde seg, ansvarsfull, rolig, stødig. Forhold :)

Verste: to rørleggere. Begge var ubrukelige i hodet, enkle, tenkte bare på sex og alkohol. Enkel tankegang. (det skal sies at jeg også kjenner en veldig snill og ålreit rørlegger). Men ble såpass oppgitt, at jeg ikke hadde så særlig lyst til å møte rørleggere igjen.. :ler:

En naver. Han hadde ikke havnet der i en uheldig situasjon viste det seg, han hadde null ambisjoner, og trivdes riktig så godt med de 4500 kr han fikk i måneden... Mens han bodde hos mamma... 

En snekker. Mye løgner, og holdt aldri avtaler. Ble med en date, etter at han avtalte flere dates, men avlyste de rett før. Glad i fest, og ikke spesielt til å stole på, emosjonelt. 

En vekter. Spilte dobbelt spill, og hadde visst dame fra før av han... Nok sagt.. 

Anonymkode: 06246...583

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...