Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med NAV Drammen, og som kunne tenke seg å dele den? Veldig gjerne både positivt og negativt.

Anonymkode: afeeb...e72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med NAV Drammen du vil vite? NAV er NAV, det er like mange erfaringer som det finnes mennesker i landet. Skal du skrive en oppgave om NAV Drammen??

Anonymkode: cb4d8...af4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med NAV Drammen du vil vite? NAV er NAV, det er like mange erfaringer som det finnes mennesker i landet. Skal du skrive en oppgave om NAV Drammen??

Anonymkode: cb4d8...af4

Jeg vil gjerne høre fra noen som har erfaring med NAV Drammen... som jeg skrev i hovedinnlegget. Både positive og negative opplevelser.

Jeg har mine grunner til at jeg spør om akkurat Drammen. Jeg skal ikke skrive en oppgave eller noe annet.

Anonymkode: afeeb...e72

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet der inntil nylig. Dessverre mye kaos. Pga sammenslåingen og det faktum at ansatte som tidligere hadde sine spesialfelt måtte gå inn i mye bredere roller. Kort fortalt, Bård som sitter på enorm kunnskap om AAP får beskjed om at nå må du vite litt om flere felt. Man mister derfor en stor ressurs, da den ansatte som var knallgod i sitt spesialfelt nå er halvveis god i flere felt. Det var nok stor prestisje i å danne NAV, med politikere høyt på strå som tok vurderinger langt over hodet på de som faktisk på forhånd kunne sagt at dette blir en katastrofe. Ingen snakket med oss ansatte om risikovurderinger og konsekvenser av et så dyrt og omfattende prosjekt som NAV kom til å bli. Jeg er flau over at dette har gått ut over så mange brukere og ansatte. Beklager at mangel på ydmykhet og evne til å se helhet og logikk går utover dere som er i en allerede vanskelig situasjon! Som sagt er de ikke de ansatte på NAV jeg refererer til her, men de som fikk den "fantastiske" ideen om å slå sammen 3 allerede velfungerende og små etater. Jo større organisasjon, jo mindre oversikt og styring.  

Mye gode saksbehandlere, de fleste gjør så godt de kan. Men det kommer neppe til å bli et effektivt system på en god stund. Takk for utblåsningen:) Og lykke til med saksbehandling, møt opp på samtaler og arbeidsgrupper, kurs osv, og vis evne til samarbeid. 

Anonymkode: d1cc7...e24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bare positive erfaringer. De sier ifra hvis noen dokumenter mangler og skal ettersendes. Holder frister for saksbehandling. Altså helt standard opplevelse.

Anonymkode: fcbbb...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...