AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Hei! Jobbet litt i vår for et lite selskap, og vi ble enige om at jeg (student) skulle bruke frikort. Dette ble vi enige om flere ganger. Men arbeidsgiver greide å blande navn, og trakk 50%. Kan dette rettes opp nå? Veldig krise for min del, da pengene skal gå til depositum osv. når skal studere Master til høsten. Anonymkode: 264bc...293
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #2 Skrevet 1. juli 2018 Arbeidsgiver henter jo skattekort fra Skatteetaten, har du sjekket hvilke skatteopplysninger som ligger der? Anonymkode: 7f54e...8f9 5
Drakan Skrevet 1. juli 2018 #3 Skrevet 1. juli 2018 (endret) Ordnet du frikortet før du startet å jobbe? Du ser med frikort, må du ordne dette selv digitalt, og skrive hvilken bedrift det gjelder (om du har to jobber, går du for den som bruker to bedrifter). Hovedsakelig er det noe du ordner, og så henter sjefen din dette digitalt online. Om du da ikke har ordnet dette før du startet å jobbe, blir du selvfølgelig trukket. Og nei. Du kan ikke ordne det uten å ringe skatte etaten og lignende. Det er ditt ansvar å ha papirene i orden derimot. Endret 1. juli 2018 av Drakan 1
smilo Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 Hviddet er gjort en feil fra arbeidsgiver så bør arbeidsgiver rydde opp i dette. Hvis det er du som ikke har bestilt frikort så må du ta ansvaret for feilen.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Innbetalt skatt er nok dessverre innbetalt, ikke noe å gjøre med det... men du kan justere ned skattetrekket på neste lønning for å kompensere? Anonymkode: f7d49...449 3
FrodeF Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Innbetalt skatt er nok dessverre innbetalt, ikke noe å gjøre med det... men du kan justere ned skattetrekket på neste lønning for å kompensere? Anonymkode: f7d49...449 Tøv. Arbeidsgiver kan sende inn ny a-melding med korrekt skattetrekk. 1
smilo Skrevet 3. juli 2018 #7 Skrevet 3. juli 2018 17 timer siden, FrodeF skrev: Tøv. Arbeidsgiver kan sende inn ny a-melding med korrekt skattetrekk. Helt korrekt. Men det forutsetter at det er arbeidsgiver som har gjort en feil.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #8 Skrevet 3. juli 2018 22 hours ago, AnonymBruker said: Innbetalt skatt er nok dessverre innbetalt, ikke noe å gjøre med det... men du kan justere ned skattetrekket på neste lønning for å kompensere? Anonymkode: f7d49...449 Hva er det som gjør at enkelte, som denne, svarer med synsing på konkrete spørsmål der det faktisk finnes etterprøvbare fasitsvar, uten å ha peiling? Anonymkode: bbb99...c13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå