AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Datteren vår har bursdag om noen uker. Har bedt noen gjester, og tenkte å lage en enkel middag og så kaker. det finnes sikkert mange tråder- men jeg spør allikevel. Hva skal jeg lage? Saken har flere sider. Jeg er i (minst) 100 % jobb (bursdag er på en arbeidsdag) Er ikke flink til å lage mat, blir kjempestressa, både pga at jeg ikke er flink, men også pga jeg har ocd/tvangstanker. I hverdagen går dette fint, men når det er gjester, blir det mer problemer. Redd for å ikke være ren nok på hender osv. Redd ikke maten blir gjennomstekt= fare for gjestene.Men på tross av dette- ønsker jeg at våre gjester skal få en enkel middag:) jeg må bare gutse på😅 vil heller ikke at min ocd skal gå ut over vår datter! Mannen lager kakene, så jeg bør klare å få til noe middag. så det var litt bakgrunn. Noen som kan hjelpe meg med tips? Anonymkode: f67f7...83f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #2 Skrevet 1. juli 2018 I de fleste barnebursdager jeg har vært i de siste ukene har det vært wienerpølser i lompe. Helt innafor etter min mening. Enkel og grei mat. Krever lite forberedelser og er vanskelig å ødelegge. Ellers kan en type gryterett ala chili con carne være et alternativ. Hold det enkelt Anonymkode: ef01e...d16 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #3 Skrevet 1. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I de fleste barnebursdager jeg har vært i de siste ukene har det vært wienerpølser i lompe. Helt innafor etter min mening. Enkel og grei mat. Krever lite forberedelser og er vanskelig å ødelegge. Ellers kan en type gryterett ala chili con carne være et alternativ. Hold det enkelt Anonymkode: ef01e...d16 Takk for svar! Har vurdert pølser, men var redd det ble for enkelt- at gjestene går til kvinneguiden å klager etterpå 😂 Godt å se at du skriver at det er innenfor. Det er jo noe jeg slipper å være redd, ikke blir gjennomstekt osv også👍 Anonymkode: f67f7...83f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #5 Skrevet 1. juli 2018 Gryterett, baguetter og salat. Wok med kylling og grønnsaker+ ris. Hjemmelaget pizza. Taco buffet. Anonymkode: 9d509...78e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #6 Skrevet 1. juli 2018 6 minutter siden, Mkigjen skrev: Lasagne og salat Godt forslag- takk! Anonymkode: f67f7...83f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #7 Skrevet 1. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gryterett, baguetter og salat. Wok med kylling og grønnsaker+ ris. Hjemmelaget pizza. Taco buffet. Anonymkode: 9d509...78e Takk for svar! Gode forslag 👍 Anonymkode: f67f7...83f
Minlillelykke Skrevet 1. juli 2018 #8 Skrevet 1. juli 2018 Vi serverer enten pølser eller pizza i barnebursdag.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #9 Skrevet 1. juli 2018 Vi har ofte viltgryte med ris, salat og godt brød til når storfamilien samles. Det er gjerne bedre oppvarmet, så kan lages kvelden før og varmes før gjestene kommer. Anonymkode: d1657...eef 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #10 Skrevet 1. juli 2018 Hadde laget ei gryte eller noe i form som kan lages dagen før og varmes opp like før servering. Kjøp ferdige rundstykker, lag en enkel salat og det er evig nok. Anonymkode: 291af...ac8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #11 Skrevet 1. juli 2018 Dere er så snille! Tusen takk alle Anonymkode: f67f7...83f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #12 Skrevet 1. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Datteren vår har bursdag om noen uker. Har bedt noen gjester, og tenkte å lage en enkel middag og så kaker. det finnes sikkert mange tråder- men jeg spør allikevel. Hva skal jeg lage? Saken har flere sider. Jeg er i (minst) 100 % jobb (bursdag er på en arbeidsdag) Er ikke flink til å lage mat, blir kjempestressa, både pga at jeg ikke er flink, men også pga jeg har ocd/tvangstanker. I hverdagen går dette fint, men når det er gjester, blir det mer problemer. Redd for å ikke være ren nok på hender osv. Redd ikke maten blir gjennomstekt= fare for gjestene.Men på tross av dette- ønsker jeg at våre gjester skal få en enkel middag:) jeg må bare gutse på😅 vil heller ikke at min ocd skal gå ut over vår datter! Mannen lager kakene, så jeg bør klare å få til noe middag. så det var litt bakgrunn. Noen som kan hjelpe meg med tips? Anonymkode: f67f7...83f Vi har gjort følgende en del ganger: Kjøpt ferdig pizzadeig, ferdig saus, oppskåret pepperoni/kjøttboller/skinke el.l og ferdigrevet ost. Da tryller du fram en pizza eller to på 2 min (pluss steketid), og det smaker helt greit. Kanskje ikke mat fra bunnen akkurat, men helt innafor på en hverdag! En annen løsning er å lage lasagne ferdig kvelden før og så bare slenge den i ovnen før gjestene kommer. Det bruker å være en slager (jeg har funnet ei kjempegod oppskrift fra Fru Timian). Anonymkode: a9cd2...a5a
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #13 Skrevet 1. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har gjort følgende en del ganger: Kjøpt ferdig pizzadeig, ferdig saus, oppskåret pepperoni/kjøttboller/skinke el.l og ferdigrevet ost. Da tryller du fram en pizza eller to på 2 min (pluss steketid), og det smaker helt greit. Kanskje ikke mat fra bunnen akkurat, men helt innafor på en hverdag! En annen løsning er å lage lasagne ferdig kvelden før og så bare slenge den i ovnen før gjestene kommer. Det bruker å være en slager (jeg har funnet ei kjempegod oppskrift fra Fru Timian). Anonymkode: a9cd2...a5a 🤗 smart! Hvis jeg lager pizza: kanskje jeg kan kjøpe ferdig bunner (som jeg kjevler ut) lager hjemmelaget pizzasaus tar på fyll, slik du skriver. da blir det iallefall litt hjemmelaget 😅 Anonymkode: f67f7...83f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #14 Skrevet 2. juli 2018 Her hadde vi gryterett(toro) og salat i sønnens 2 årsdag. Det funket supert for både barna og de voksne. Anonymkode: 34afa...e20
Atea Skrevet 2. juli 2018 #15 Skrevet 2. juli 2018 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: Datteren vår har bursdag om noen uker. Har bedt noen gjester, og tenkte å lage en enkel middag og så kaker. det finnes sikkert mange tråder- men jeg spør allikevel. Hva skal jeg lage? Saken har flere sider. Jeg er i (minst) 100 % jobb (bursdag er på en arbeidsdag) Er ikke flink til å lage mat, blir kjempestressa, både pga at jeg ikke er flink, men også pga jeg har ocd/tvangstanker. I hverdagen går dette fint, men når det er gjester, blir det mer problemer. Redd for å ikke være ren nok på hender osv. Redd ikke maten blir gjennomstekt= fare for gjestene.Men på tross av dette- ønsker jeg at våre gjester skal få en enkel middag:) jeg må bare gutse på😅 vil heller ikke at min ocd skal gå ut over vår datter! Mannen lager kakene, så jeg bør klare å få til noe middag. så det var litt bakgrunn. Noen som kan hjelpe meg med tips? Anonymkode: f67f7...83f Gjør det enkelt. Få noen til å bake kaker hvis ikke mannen din lager nok. Server kaffe og kaker og pølser med brød /lompe, stekt og rå løk, potetsalat evt. rekesalat, ketchup og sennep. Var nettopp på en sånn barnebursdag, veldig hyggelig og null stress. Ingen kom langt fra med x kjøring i timer, men alle tåler å spise pølser par ganger i året. Endret 2. juli 2018 av Atea
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #16 Skrevet 2. juli 2018 Kremet skinke og makaronisalat i pitabrød/evt med brød til. Kutt opp det som går an kvelden før, kok opp makaroni samme dag, kutt opp salat, varm brød/pitabrød og server!😊 Noe av salaten kan lages i egen bolle uten f.eks løk, salat og slike ting som små barn gjerne ikke liker så godt. Anonymkode: 0c0a9...023
tirben Skrevet 2. juli 2018 #17 Skrevet 2. juli 2018 Er det barnebursdag eller er det med voksne også? Jeg synes pølser er ganske stusselig både for barn og voksne. Men lasagne er populært både for store og små. Lag det klart kvelden før, kjøp inn noen baguetter eller focaccia til, så har du et supert måltid.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #19 Skrevet 2. juli 2018 1 time siden, tirben skrev: Er det barnebursdag eller er det med voksne også? Jeg synes pølser er ganske stusselig både for barn og voksne. Men lasagne er populært både for store og små. Lag det klart kvelden før, kjøp inn noen baguetter eller focaccia til, så har du et supert måltid. Det er både barn og voksne. Har bestemt meg for pizza, der jeg kjøper bunner (Peppes- sånn en bare «ruller ut». kjøper Peppes sin pizza saus og så tar jeg litt ulik topping.( Vurderer å lage sausen selv) Anonymkode: f67f7...83f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå