Belinda1992 Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Quercus er nok en hund som står i fare for å bli avlivet. Alt i saken tilsier at Quercus hverken er farlig for mennesker eller for samfunnet generelt! Heller motsatt ved å være til stor fysisk og psykisk verdi for sin eier, slik som hunder ofte er ❤️ Eier trenger økonomisk hjelp for å føre saken til Quercus og unngå unødvendig avliving! Les gjerne saken på linken under og støtt med om så 10 kr hvis du har mulighet og/eller del på Facebook. Alle monner drar! https://www.spleis.no/project/42098/history Jeg kom over saken via Facebook og syntes den er like hjerteskjærende som unødvendig! Jeg har selv hund og vet hvor mye de betyr for livskvaliteten ❤️ Jeg deler nå saken her slik at den når ut til flere hunde- og dyrevenner som kunne tenke seg å lese saken og forhåpentligvis bidra 3
Belinda1992 Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #2 Skrevet 1. juli 2018 Man kan forresten også gå på spleis.no og søke opp Quercus hvis man syntes det er ubehagelig å trykke på ukjente linker
Belinda1992 Skrevet 3. juli 2018 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2018 Si gjerne ifra hvis dere er med å støtter og/eller har delt saken på Facebook Det hadde vært fint å få bekreftet at man når frem ❤️ TS
Purple Basil Skrevet 3. juli 2018 #4 Skrevet 3. juli 2018 Skal dele denne på Facebook. Jeg vet hvem damen som holder denne innsamlingen er. Hun er en dame som har hjulpet mange dyr, og pengene kommer frem. Det har jeg sett ved flere anledninger. Skal støtte saken. Takk for at du delte 1
Belinda1992 Skrevet 3. juli 2018 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2018 Tusen hjertelig takk for at du deler og ønsker å støtte! ❤️ Så fint å høre at du kjenner til hun som står bak og at hun brenner for å hjelpe dyr! Dyrene trenger folk som henne og alle de som er med å støtte TS
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #6 Skrevet 4. juli 2018 Nei, vet du hva. Hunden jaget sau i døden. Og vil gjøre det igjen ved neste mulighet. Alle som har hunder av litt størrelse og som bor i område med sauedrift/sauer i utmark om sommeren, må ha hunden på sauerenhetskurs. Noe annet er fryktelig uansvarlig, og kan fort ende opp som i denne saken, hvor hundrn tok ihjel et lam når eier mistet kontroll på hunden, Anonymkode: 50ea0...a60 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #7 Skrevet 4. juli 2018 Mye mas om den bikkja nå! Jeg overfører heller penger til barnekreftforeningen. Anonymkode: 72101...bb4 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #8 Skrevet 4. juli 2018 Jeg har delt og støttet saken. Fant det ut fordi jeg følger Bamse sin side på fb. Støtter alltid kronerullinger til hundeeiere da jeg vet at politiet haler ut saken og setter hunden på kennel i det uendelige for å slite ut eieren økonomisk så de slipper rettsak....og rettsak koster jo også, så stakkars eieren! Anonymkode: 99f7e...21d 1
Belinda1992 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vet du hva. Hunden jaget sau i døden. Og vil gjøre det igjen ved neste mulighet. Alle som har hunder av litt størrelse og som bor i område med sauedrift/sauer i utmark om sommeren, må ha hunden på sauerenhetskurs. Noe annet er fryktelig uansvarlig, og kan fort ende opp som i denne saken, hvor hundrn tok ihjel et lam når eier mistet kontroll på hunden, Anonymkode: 50ea0...a60 Takk for innspill! Selv tenker jeg det er viktig å se saken i sin helhet - slik det alltid er. Hunder skal ikke jage sau og det er selvfølgelig eiers ansvar å unngå det. Vi må verne om alle dyr! Sauerenhetskurs kan være en god idé for hunder av alle størrelser i områder med sauedrift/sauer i utmark, men jeg tenker også at hunder til syvende og sist er jo dyr med instinkter som kan slå til uansett hvilke kurs de måtte ha tatt. Jeg mener derfor at hunder alltid bør være i bånd og/eller under tett oppsyn og kontroll i nærheten av andre dyr. I denne saken skjedde dette på grunn av et uhell hvor eier falt og mistet båndet. Dette er en ansvarlig eier som alltid har hatt hunden i bånd og som i ettertid har gjennomført tiltak for at dette ikke skal skje igjen (belte festet rundt livet). Hendelsen fant sted for nesten ett år siden og selv om de regelmessig gikk tur hvor det er sau i området (før hunden ble satt på kennel) så har det ikke vært noen episoder med jaging av sau siden. Jeg mener dette viser at saken handler om en tragisk enkelthendelse. Jeg støtter og deler saken fordi jeg mener det er veldig feil å avlive hunden pga denne hendelsen, eieren har vist ansvar og har satt inn virksomme tiltak og hunden anses ikke som aggressiv eller farlig for mennesker og har stor nytteverdi for eier, OG fordi jeg mener saken kan gjøre at vi hundefolk er ekstra obs på slike omstendigheter i fremtiden. Vi må reflektere rundt hvor fort gjort det er å være uheldig å falle og miste båndet(for eksempel), og hvor stort ansvar det er å faktisk sikre at vi har kontroll på hunden vår til en hver tid!
Belinda1992 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har delt og støttet saken. Fant det ut fordi jeg følger Bamse sin side på fb. Støtter alltid kronerullinger til hundeeiere da jeg vet at politiet haler ut saken og setter hunden på kennel i det uendelige for å slite ut eieren økonomisk så de slipper rettsak....og rettsak koster jo også, så stakkars eieren! Anonymkode: 99f7e...21d Så bra Ja, avliving er dessverre en lettvint løsning som jeg ikke syntes er en løsning i det hele tatt her. Vi beskytter jo ikke samfunnet ved å avlive denne hunden. Eieren er ansvarlig og bruker nå belte rundt livet når hun går tur (praktisk talt umulig å miste hunden da!). Ingenting tilsier at det kommer til å skje igjen. Det eneste en avliving vil bidra til er å ta en god hund fra sin eier og det er brutalt. Tenk hvis vi skulle ha avlivet alle hunder som kunne funnet på å jage sau hvis de er løs uten oppsyn....(!)
Belinda1992 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #11 Skrevet 4. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mye mas om den bikkja nå! Jeg overfører heller penger til barnekreftforeningen. Anonymkode: 72101...bb4 Grunnen til at vi deler saken er for å nå frem til alle dem som ønsker å støtte og for å bidra til at hundeeiere reflekterer rundt hvor fort gjort det er å være uheldig og miste båndet, og hvilke fatale konsekvenser dette kan få. Det er helt greit om du ikke vil støtte denne saken. At du ønsker å overføre penger til barnekreftforeningen er jo fantastisk og jeg håper du gjøre det! Heldigvis så kan man også støtte flere saker om man ønsker det
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #12 Skrevet 4. juli 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Nei, vet du hva. Hunden jaget sau i døden. Og vil gjøre det igjen ved neste mulighet. Alle som har hunder av litt størrelse og som bor i område med sauedrift/sauer i utmark om sommeren, må ha hunden på sauerenhetskurs. Noe annet er fryktelig uansvarlig, og kan fort ende opp som i denne saken, hvor hundrn tok ihjel et lam når eier mistet kontroll på hunden, Anonymkode: 50ea0...a60 Det er ikke alltid dette virker... Anonymkode: 99f7e...21d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #13 Skrevet 4. juli 2018 Man går ikke med langline på en gjeterhund i områder med sau, det er rett og slett uforsvarlig. Nå må hundeeiere begynne å ta ansvar, håper huden avlives så folk kan forstå hvilket ansvar de ha for dyret de eier. Stakkars sau som ble bitt ihjel, hvor er sympatien for den? Anonymkode: 54c89...2fb 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #14 Skrevet 4. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars sau som ble bitt ihjel, hvor er sympatien for den? Dette! Anonymkode: 92837...7c1
Belinda1992 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #15 Skrevet 4. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Man går ikke med langline på en gjeterhund i områder med sau, det er rett og slett uforsvarlig. Nå må hundeeiere begynne å ta ansvar, håper huden avlives så folk kan forstå hvilket ansvar de ha for dyret de eier. Stakkars sau som ble bitt ihjel, hvor er sympatien for den? Anonymkode: 54c89...2fb Jeg syntes personlig ikke det er uansvarlig å gå med langline i dette tilfelle. Det er lett å ha kontroll på hunden når man har den i bånd uansett om det er langt. Det er heller ikke relevant i forhold til saken ettersom at det skjedde fordi eier falt og mistet båndet, og at hunden dermed var løs. De fleste hundeeiere er faktisk ansvarlige mennesker og forstår hvilket ansvar de har og gjør en fantastisk jobb med hundene sine. Syntes det er absurd at en hund skal avlives for å lære de norske hundeeierne en lekse blant annet fordi denne hendelsen var et resultat av et uhell. Men det å dele saken kan gjøre alle mer oppmerksom på hvor lett slike uhell kan skje selv om man tror man har full kontroll og vil forhåpentligvis virke forebyggende slik at dette ikke skjer med flere sauer eller andre dyr.
Belinda1992 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #16 Skrevet 4. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars sau som ble bitt ihjel, hvor er sympatien for den? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette! Anonymkode: 92837...7c1 Selvfølgelig er det forferdelig at denne sauen ble bitt! Det at vi støtter Quercus sak betyr ikke at vi ikke har sympati med sauen eller sauens eier. Men jeg syntes ikke avliving i denne saken gir mening og tror ikke det er godt for noe. Jeg deler også saken for å bidra til forebygging av nye tilfeller slik at man faktisk kan ivareta velferd til alle dyr. Jeg håper dyreelskere ikke enten støtter hund eller sau, men faktisk jobber for å beskytte alle dyr. Det er i alle fall mitt mål. Sauen kan vi dessverre ikke redde, men vi kan hjelpe til slik at en hund ikke blir avlivet pga at eieren ikke har nok penger til rettsgang.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #17 Skrevet 4. juli 2018 Jeg så lei av dyreelskere som fremstår som utrolig umodne. Anonymkode: 92837...7c1 1
Belinda1992 Skrevet 4. juli 2018 Forfatter #18 Skrevet 4. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg så lei av dyreelskere som fremstår som utrolig umodne. Anonymkode: 92837...7c1 Synd at du kommer inn på dette innlegget bare for å klage og kritisere. Jeg syntes det er interessant at så mange voksne mennesker bruker så mye tid og energi på å klage, kritisere og komme med negative kommentarer overalt og om absolutt alt. Hva er egentlig formålet? Kan ikke personer med ulike meninger og oppfatninger dele dem på konstruktive måter? Konstruktiv kritikk og gode diskusjoner er noe enkeltpersoner og samfunnet kan vokse på. Vi trenger mer av dette i dagens samfunn. Interessant er det også at de som kommer med utelukkende negative kommentarer som ikke har noen nytteverdi gjemmer seg bak anonym bruker... En oppfordring til alle på forumet og i verden generelt: Tenk over formålet med hva du sier og hvordan du formulerer deg. Klaging og krass kritikk har ingen nytteverdi. Bruk heller dine meninger, ord og handlinger til å bidra positivt i verden! Verden trenger sårt flere mennesker som er bevisste, reflekterte og modne. Og husk at hva som blir sagt sier mye mer om den som sier det enn om noe annet.
T-Rex Skrevet 4. juli 2018 #19 Skrevet 4. juli 2018 4 hours ago, Belinda1992 said: Jeg syntes personlig ikke det er uansvarlig å gå med langline i dette tilfelle. Det er lett å ha kontroll på hunden når man har den i bånd uansett om det er langt. Det er heller ikke relevant i forhold til saken ettersom at det skjedde fordi eier falt og mistet båndet, og at hunden dermed var løs. De fleste hundeeiere er faktisk ansvarlige mennesker og forstår hvilket ansvar de har og gjør en fantastisk jobb med hundene sine. Syntes det er absurd at en hund skal avlives for å lære de norske hundeeierne en lekse blant annet fordi denne hendelsen var et resultat av et uhell. Men det å dele saken kan gjøre alle mer oppmerksom på hvor lett slike uhell kan skje selv om man tror man har full kontroll og vil forhåpentligvis virke forebyggende slik at dette ikke skjer med flere sauer eller andre dyr. For alle oss som har sett ørten bikkjer gå løs med langline på slep, uten at hundeeieren henger på, er det vanskelig å tro på denne historien.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2018 #20 Skrevet 4. juli 2018 Oksen Ferdinand og alle vennene må nå bøte med livet før tiden på grunn av fôrmangel i Norge etter tørken: Kjør opprop. Anonymkode: 00067...b21 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå