AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Hei! Er det noen her som har fjernet livmoren (kun livmoren). Hva slags operasjon fikk dere og hvordan har det gått i ettertid? Anonymkode: d2e85...d13
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #2 Skrevet 2. juli 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er det noen her som har fjernet livmoren (kun livmoren). Hva slags operasjon fikk dere og hvordan har det gått i ettertid? Anonymkode: d2e85...d13 Fjernet for 1,5 år siden. De anbefalte å ta eggledere også - for å fjerne en potensiell kreftfare seinere. Eggstokkene står. Jeg kom ikke i overgangsalder (er 46) men følger normal syklus med eggløsning. Har ikke mensen (en velsignelse i seg selv), har et supert sexliv og like herlige orgasmer som før... Livmorens rolle der er en myte. Anbefaler deg å bare gjøre det! Min måtte de ta gjennom bukveggen. Anonymkode: 677dc...cf3 2
Gjest Tamsi Skrevet 2. juli 2018 #3 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fjernet for 1,5 år siden. De anbefalte å ta eggledere også - for å fjerne en potensiell kreftfare seinere. Eggstokkene står. Jeg kom ikke i overgangsalder (er 46) men følger normal syklus med eggløsning. Har ikke mensen (en velsignelse i seg selv), har et supert sexliv og like herlige orgasmer som før... Livmorens rolle der er en myte. Anbefaler deg å bare gjøre det! Min måtte de ta gjennom bukveggen. Anonymkode: 677dc...cf3 Er det noe man kan få gjort uten videre bare man ønsker det? Har utrolig lyst selv, men ingen plager å slå i bordet med.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #4 Skrevet 2. juli 2018 4 minutter siden, Tamsi said: Er det noe man kan få gjort uten videre bare man ønsker det? Har utrolig lyst selv, men ingen plager å slå i bordet med. Nei, selvfølgelig ikke. Akkurat som du ikke bare kan gå til legen og be dem fjerne armen din. Det de gjør skal være etisk forsvarlig, og det er ikke etisk forsvarlig å fjerne et friskt organ. Anonymkode: 3aec0...126 8
Gjest hind Skrevet 2. juli 2018 #5 Skrevet 2. juli 2018 Jeg har gjort det. Det gjøres(tror jeg) vanligvis med kikkehullsoperasjon, men jeg måtte ha vanlig operasjon siden de måtte skille diverse som hadde vokst sammen. Det gikk strålende. Jeg har fortsatt en eggstokk, så da kom jeg selvsagt ikke i overgangsalderen. Alt fungerer egentlig helt som før bortsett fra at jeg slipper å ha menstruasjon, og så har magen blitt mye flatere nå når den forstørrede livmoren min er borte.
Måbarefåsiat... Skrevet 2. juli 2018 #6 Skrevet 2. juli 2018 Jeg har gjort det. Måtte ha åpen operasjon pga arrvev etc fra tidligere operasjoner. Eggledere og eggstokker er igjen, har ikke mensen og kom ikke overgangsalderen. Jeg gjorde dette pga massive blødninger under mens. Det var nødvendig og jeg lurer veldig på hvorfor Tamsi har fryktelig lyst. Det er flott man kan få gjort ved behov, men hvorfor har man lyst? 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 2 minutter siden, Måbarefåsiat... said: Jeg har gjort det. Måtte ha åpen operasjon pga arrvev etc fra tidligere operasjoner. Eggledere og eggstokker er igjen, har ikke mensen og kom ikke overgangsalderen. Jeg gjorde dette pga massive blødninger under mens. Det var nødvendig og jeg lurer veldig på hvorfor Tamsi har fryktelig lyst. Det er flott man kan få gjort ved behov, men hvorfor har man lyst? Slipper å bruke masse penger på prevensjon og graviditets-bekymringer i tillegg til å slippe styret med mens og alt det medfører.. Anonymkode: 7e48e...78d 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #8 Skrevet 2. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slipper å bruke masse penger på prevensjon og graviditets-bekymringer i tillegg til å slippe styret med mens og alt det medfører.. Anonymkode: 7e48e...78d Da er det bare å sterilisere seg. Det kan bestilles så lenge du er over 25 år, egenandel kr 6000. Anonymkode: 3091f...19c
Gjest Tamsi Skrevet 3. juli 2018 #9 Skrevet 3. juli 2018 23 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Jeg har gjort det. Måtte ha åpen operasjon pga arrvev etc fra tidligere operasjoner. Eggledere og eggstokker er igjen, har ikke mensen og kom ikke overgangsalderen. Jeg gjorde dette pga massive blødninger under mens. Det var nødvendig og jeg lurer veldig på hvorfor Tamsi har fryktelig lyst. Det er flott man kan få gjort ved behov, men hvorfor har man lyst? Å bli gravid er min absolutt største skrekk, så hele organet er i utgangspunktet helt unødvendig for meg å ha. Spesielt med tanke på alle smerter, at jeg har hatt kronisk jernmangel i over 10 år, betaler mensprodukter og prevensjon i dyre dommer, jeg betaler i praksis bare for å deaktivere opplegget og må tolerere bivirkninger av dette så hvorfor ikke bare ta ut makkverket? Den er bare en pest og en plage.
Eneri Skrevet 3. juli 2018 #10 Skrevet 3. juli 2018 Et spørsmål til dere som har fjernet livmoren (mulig det blir aktuelt for meg om noen år hvis effekten av et inngrep jeg fikk gjort for fire år siden avtar) : har dere fått noen problemer med fex blære/bekkenbunn el, siden livmoren jo er et stort organ som er med på å 'fylle opp/støtte andre organer'?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #11 Skrevet 3. juli 2018 7 minutter siden, Tamsi skrev: Å bli gravid er min absolutt største skrekk, så hele organet er i utgangspunktet helt unødvendig for meg å ha. Spesielt med tanke på alle smerter, at jeg har hatt kronisk jernmangel i over 10 år, betaler mensprodukter og prevensjon i dyre dommer, jeg betaler i praksis bare for å deaktivere opplegget og må tolerere bivirkninger av dette så hvorfor ikke bare ta ut makkverket? Den er bare en pest og en plage. Tenkt på p-stav? Anonymkode: 22ee0...167
Gjest Tamsi Skrevet 3. juli 2018 #12 Skrevet 3. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkt på p-stav? Anonymkode: 22ee0...167 Jeg blødde over 3 måneder i i strekk til jeg ble rasene lei og måtte TVINGE legen (som ikke ville fjerne den for dette må da damer finne seg i) til å ta den ut. Det var nye 2000 rett i vasken. Ser ikke problemer med å ta den ut når de fleste her er tydelige på at det er problemfritt.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #13 Skrevet 3. juli 2018 4 minutter siden, Tamsi skrev: Jeg blødde over 3 måneder i i strekk til jeg ble rasene lei og måtte TVINGE legen (som ikke ville fjerne den for dette må da damer finne seg i) til å ta den ut. Det var nye 2000 rett i vasken. Ser ikke problemer med å ta den ut når de fleste her er tydelige på at det er problemfritt. Åh, såpass. Kjipt da. Hos meg stoppa det helt opp. Anonymkode: 22ee0...167 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #14 Skrevet 5. juli 2018 Takk for alle svar fra dere som har vært igjennom operasjonen. Jeg har fått time til utredning siden jeg av medisinske årsaker bør fjerne den. Men har lest (dumme meg) en del på nett, og da kommer det jo selvfølgelig frem mange dårlige erfaringer også. Forstår selvfølelig at ting kan gå galt uavhengig av operasjon men søker likevel erfaringer. Mest redd for at noe går galt i forhold til at en får problemer med inkontinens og sexliv. Ser ikke helt hvordan sexlivet skal bli påvirket negativt, men inkontinens vil jo også være litt håpløst. TS Anonymkode: d2e85...d13
Flua Skrevet 5. juli 2018 #15 Skrevet 5. juli 2018 Jeg fikk veldig kort skjede etter min fjerning. Det hemmer sexlivet mitt. Men, plagene mine var så store at det var uansett verd det. Jeg hadde gjort det igjen, men det er kjipt å ha kort skjede, det er det.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2018 #16 Skrevet 5. juli 2018 34 minutter siden, Flua skrev: Jeg fikk veldig kort skjede etter min fjerning. Det hemmer sexlivet mitt. Men, plagene mine var så store at det var uansett verd det. Jeg hadde gjort det igjen, men det er kjipt å ha kort skjede, det er det. Beklager min uvitenhet, men kan du forklare litt mer hva/hvorfor? Hvordan blir skjeden kortere etter fjerning? TS Anonymkode: d2e85...d13
Flua Skrevet 6. juli 2018 #17 Skrevet 6. juli 2018 Jeg fjernet også livmorhalsen, og de må jo snurpe øverst når alt fjernes, da må de ta litt av skjeden får å sy sammen. Etterpå sa de at...ja, mange opplever dette. Jeg får til å ha sex altså, men ikke alle stillinger er like behagelig. Jeg hadde uansett gjort det igjen, men skulle ønske jeg visste det på forhånd, for litt kjipt er det.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #18 Skrevet 6. juli 2018 På 3.7.2018 den 15.50, Eneri skrev: Et spørsmål til dere som har fjernet livmoren (mulig det blir aktuelt for meg om noen år hvis effekten av et inngrep jeg fikk gjort for fire år siden avtar) : har dere fått noen problemer med fex blære/bekkenbunn el, siden livmoren jo er et stort organ som er med på å 'fylle opp/støtte andre organer'? Her trengs det opplysninger, ser jeg. En normal livmor er ikke så stor og har ingen støttefunksjoner for andre organer. https://sml.snl.no/livmor Nor et lite eller stort organ fjernes i bukhulen fylles plassen opp av de andre organene i bukhulen, her gjerne tarmer. Kvinner som får plager på grunn av manglende livmor får dette i all hovedsak når de blir eldre, gjerne 15 -30 år etter at limoren er fjernet. Så svar på dette finner du neppe i denne tråden. Anonymkode: 33672...336 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #19 Skrevet 6. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her trengs det opplysninger, ser jeg. En normal livmor er ikke så stor og har ingen støttefunksjoner for andre organer. https://sml.snl.no/livmor Nor et lite eller stort organ fjernes i bukhulen fylles plassen opp av de andre organene i bukhulen, her gjerne tarmer. Kvinner som får plager på grunn av manglende livmor får dette i all hovedsak når de blir eldre, gjerne 15 -30 år etter at limoren er fjernet. Så svar på dette finner du neppe i denne tråden. Anonymkode: 33672...336 Nå henger jo alt sammen inni der da. Jeg fjernet livmor, livmorhals og egglederene, og da gikk det bare et halvt år før jeg måtte hasteopereres for å fjerne ene eggstokken som hadde vridd seg og mistet blodtilførselen. Noen jeg fikk beskjed om at var veldig uvanlig, men kunne skje etter alt det andre jeg hadde fjernet. At da var der mindre som støttet eggstokkene. Anonymkode: 786fb...e99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå