AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Jeg har lagt merke til at jenta mi på 12 år har fått hår under armene. De er ganske lyse, så de syns kun nærme, men de er ganske lange. Burde jeg spørre henne om hun ønsker å fjerne dem, og kjøpe hårfjerningskrem eller høvel til henne, eller burde jeg vente til hun evt. spør om det selv. Anonymkode: 4b2a1...265
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #2 Skrevet 1. juli 2018 Vent til hun spør selv. Anonymkode: c501e...f2b 18
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #3 Skrevet 1. juli 2018 Vent til hun spør, og vær behjelpelig da. Anonymkode: 2d6ab...879 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #4 Skrevet 1. juli 2018 Vent til hun spør selv. Ikke gi henne komplekser/problemer hun ikke har Anonymkode: dd38b...01d 7
Mr. Kilmister Skrevet 1. juli 2018 #5 Skrevet 1. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lagt merke til at jenta mi på 12 år har fått hår under armene. De er ganske lyse, så de syns kun nærme, men de er ganske lange. Burde jeg spørre henne om hun ønsker å fjerne dem, og kjøpe hårfjerningskrem eller høvel til henne, eller burde jeg vente til hun evt. spør om det selv. Anonymkode: 4b2a1...265 Du venter! 2
atropos Skrevet 1. juli 2018 #6 Skrevet 1. juli 2018 Slenger meg på resten. Vent med det. Hun kan spørre selv, eller hvis du merker at hun tyvlånte din kan du spørre om hun vil ha din egen høvel. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #7 Skrevet 1. juli 2018 Nei, nei. Det blir som å si at hun bør fjerne dem eller at de er ekle. Hun finner ut av dette selv, eller med venninner. Men legg gjerne f.eks en pakke engangshøvler og f.eks bind et sted med dine ting på badet der hun enkelt kan finne det hvis hun trenger. Typisk at de ikke har så lyst å spørre om ting som betyr at de må dele ting som kan føles veldig privat tidlig i puberteten. Anonymkode: ad1de...72c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #8 Skrevet 1. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, nei. Det blir som å si at hun bør fjerne dem eller at de er ekle. Hun finner ut av dette selv, eller med venninner. Men legg gjerne f.eks en pakke engangshøvler og f.eks bind et sted med dine ting på badet der hun enkelt kan finne det hvis hun trenger. Typisk at de ikke har så lyst å spørre om ting som betyr at de må dele ting som kan føles veldig privat tidlig i puberteten. Anonymkode: ad1de...72c Enig i denne. Jeg hadde et nært og trygt forhold til mamma, men syntes likevel det var flaut å spørre om bind da mensen kom og barberhøvel da andre jenter begynte å barbere seg og jeg også ville. Men jeg visste at det var i badeskapet, som mamma hadde vist meg Anonymkode: 9e7ec...a27
Måbarefåsiat... Skrevet 1. juli 2018 #9 Skrevet 1. juli 2018 Herregud! Nei, du skal ikke nevne det!!! 2
Olaug Olsen Skrevet 1. juli 2018 #10 Skrevet 1. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lagt merke til at jenta mi på 12 år har fått hår under armene. De er ganske lyse, så de syns kun nærme, men de er ganske lange. Burde jeg spørre henne om hun ønsker å fjerne dem, og kjøpe hårfjerningskrem eller høvel til henne, eller burde jeg vente til hun evt. spør om det selv. Anonymkode: 4b2a1...265 Ja. Hun er i ferd med å bli voksen. Hun bør vel lære seg at en kvinne er ikke noe man er fra naturens side, men noe man BLIR. Man SKAPER sin kvinnelighet, gjennom påtatt sjenanse, barbering, voksing og hårfjerningskremer. En sånn liten bartekniv som kvinner gjemmer bakerst i baderommskapet. Falske øyevipper. Tampongene nederst i vesken. Bind kan man bruke, men de skal ikke synes under skinnyjeansene. Jeg har to jenter. Renslighet er ikke førstepri her i huset, men å BARBERE LEGGENE, og ta på VIPPENE, er det viktigste man kan gjøre, for å være innafor i jentegjengen. Hår under armene er absolutt upassende, og har man dette, er man åpenbart utenfor! Du bør tilby henne en hårfjerningskrem av det sterke slaget, for huden under armene er tykk, og skulle den falle av er den uansett uviktig, så lenge stedet du refererer til er VELSIGNET HÅRLØST!! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #11 Skrevet 1. juli 2018 Jeg hadde lange sorte hår på lår og legger fra jeg var 9 år. Skulle ønske foreldrene mine hadde spurt meg om hva jeg syntes, og om jeg ville fjerne dem. Jeg gjemte med med lange shorts og knestrømper hver gang det var sommer. Hele ungdomstiden lot jeg være bade osv, fordi jeg var så flau. Var så flau at jeg ikke turde nevne det for foreldrene mine. Hadde de visst om at jeg hadde så mye problemer med dette, kunne ungdomstiden min vært god, og selvtilliten min på topp. Å tie ihel om ting, kan gjøre vondt verre 😕 Man lager ikke problemer for et barm med å ta opp ting. Måten det gjøres på har alt å si. Anonymkode: dee76...ea9 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #12 Skrevet 1. juli 2018 Jeg hadde spurt! Jeg husker jeg gruet meg ekstremt til dette her... Anonymkode: 3eb14...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #13 Skrevet 1. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde lange sorte hår på lår og legger fra jeg var 9 år. Skulle ønske foreldrene mine hadde spurt meg om hva jeg syntes, og om jeg ville fjerne dem. Jeg gjemte med med lange shorts og knestrømper hver gang det var sommer. Hele ungdomstiden lot jeg være bade osv, fordi jeg var så flau. Var så flau at jeg ikke turde nevne det for foreldrene mine. Hadde de visst om at jeg hadde så mye problemer med dette, kunne ungdomstiden min vært god, og selvtilliten min på topp. Å tie ihel om ting, kan gjøre vondt verre 😕 Man lager ikke problemer for et barm med å ta opp ting. Måten det gjøres på har alt å si. Anonymkode: dee76...ea9 Dette!!! Jeg hadde det på samme måte og skulle ønske moren min spurte meg om jeg ikke ville fjerne hårene. Pga hårene så var jeg lenge usikker på meg selv og følte meg "unormal" som hadde mer hår enn andre lyshårede venninner. Anonymkode: 4f2ce...f13 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #14 Skrevet 1. juli 2018 Det er ikke alle som tør å spørre. Hva med å kjøpe en høvel til henne og ha den liggende i en skuff på badet, evt. legge ved noe annet som f.eks ny dusjsåpe og bodylotion. Om hun ikke har tenkt på det før, blir hun nok nysgjerrig når hun får det. Anonymkode: 98b2b...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #15 Skrevet 1. juli 2018 3 timer siden, Olaug Olsen skrev: Ja. Hun er i ferd med å bli voksen. Hun bør vel lære seg at en kvinne er ikke noe man er fra naturens side, men noe man BLIR. Man SKAPER sin kvinnelighet, gjennom påtatt sjenanse, barbering, voksing og hårfjerningskremer. En sånn liten bartekniv som kvinner gjemmer bakerst i baderommskapet. Falske øyevipper. Tampongene nederst i vesken. Bind kan man bruke, men de skal ikke synes under skinnyjeansene. Jeg har to jenter. Renslighet er ikke førstepri her i huset, men å BARBERE LEGGENE, og ta på VIPPENE, er det viktigste man kan gjøre, for å være innafor i jentegjengen. Hår under armene er absolutt upassende, og har man dette, er man åpenbart utenfor! Du bør tilby henne en hårfjerningskrem av det sterke slaget, for huden under armene er tykk, og skulle den falle av er den uansett uviktig, så lenge stedet du refererer til er VELSIGNET HÅRLØST!! Det kan være at jeg forveksler deg med en annen bruker nå, men var det ikke du som nylig virkelig ønsket at døtrene dine skulle la den mørke barten sin være i fred og at det var vakkert og naturlig med bart? Anonymkode: 25f6a...f51 2
Olaug Olsen Skrevet 1. juli 2018 #16 Skrevet 1. juli 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være at jeg forveksler deg med en annen bruker nå, men var det ikke du som nylig virkelig ønsket at døtrene dine skulle la den mørke barten sin være i fred og at det var vakkert og naturlig med bart? Anonymkode: 25f6a...f51 Ja, som du ser bruker jeg sarkasme som retorisk virkemiddel her ❤️ Hår ❤️ på kroppen er en naturlig del av immunforsvaret, og bør bli der det er!
altflyter Skrevet 1. juli 2018 #17 Skrevet 1. juli 2018 Hun blir tidsnok presset inn i hårfjerningshysteriet. La jenta ha hår på kroppen så lenge hun vil. Det går ikke lang tid før hun ønsker å fjerne hårene selv, men la datteren din være barn så lenge som mulig. At hun ikke fjerner hårene er bare flott! Det er ingenting galt med kroppshår så lenge hun er komfortabel med dem selv! Høvel kan du kjøpe til henne når hun etterlyser det. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #18 Skrevet 1. juli 2018 Skulle ønske mamma hadde spurt meg om det da jeg var på den alderen. Anonymkode: f7eeb...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #19 Skrevet 1. juli 2018 7 minutter siden, altflyter skrev: Hun blir tidsnok presset inn i hårfjerningshysteriet. La jenta ha hår på kroppen så lenge hun vil. Det går ikke lang tid før hun ønsker å fjerne hårene selv, men la datteren din være barn så lenge som mulig. At hun ikke fjerner hårene er bare flott! Det er ingenting galt med kroppshår så lenge hun er komfortabel med dem selv! Høvel kan du kjøpe til henne når hun etterlyser det. Som sagt, jeg var 9 år og turde ikke ta dette opp med foreldrene mine. Hadde de gjort noe, hadde tenårene mine vært noe helt annet. Det handler ikke kun om hårfjerningshysteri. Noen barn har MYE mer enn andre barn, og det legges merke til av andre barn uansett hvor mye man tier ihjel. Det skaper garantert komplekser for den det gjelder, at ingenting blir gjort. Tror ikke noen barn blir skadet av at mor antyder at det er mye hårvekst... Vanlig hårvekst derimot, tror jeg de fleste foreldre aldri hadde brydd seg om å nevne. Anonymkode: dee76...ea9
altflyter Skrevet 1. juli 2018 #20 Skrevet 1. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som sagt, jeg var 9 år og turde ikke ta dette opp med foreldrene mine. Hadde de gjort noe, hadde tenårene mine vært noe helt annet. Det handler ikke kun om hårfjerningshysteri. Noen barn har MYE mer enn andre barn, og det legges merke til av andre barn uansett hvor mye man tier ihjel. Det skaper garantert komplekser for den det gjelder, at ingenting blir gjort. Tror ikke noen barn blir skadet av at mor antyder at det er mye hårvekst... Vanlig hårvekst derimot, tror jeg de fleste foreldre aldri hadde brydd seg om å nevne. Anonymkode: dee76...ea9 Jeg ser poenget ditt og skjønner godt hva du mener! Jeg er veldig åpen for å endre mitt forrige utsagn til at det ikke er en dum idè å ha engangshøvler liggende lett tilgjengelig i tilfelle hun ønsker det, men jeg ville ikke tatt det opp med 12-åringen. Men å ha en hylle med bind/tamponger/høvler til fri bruk er ingen dum idè
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå