Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #1 Skrevet 4. mars 2005 Er det muliug å bruke den ferdig gelen på fruktkake ?? Hvordan smelter jeg den da ?
Scheherazade Skrevet 4. mars 2005 #2 Skrevet 4. mars 2005 Jeg har gjort det engang, du mener sånn Tine-gele? Tok en trekantpakke, smeltet den på svak varme, ventet til den var blitt avkjølt/tyktflytende og øste over kaken.
Annie Skrevet 5. mars 2005 #3 Skrevet 5. mars 2005 Hvorfor ikke bruke Gelepulver? Halv mengde vann og hell over når geleen er avkjølt.
Mona Skrevet 6. mars 2005 #4 Skrevet 6. mars 2005 Ja det kan vel ikke ta så mye lenger tid å bruke pulver enn å smelte en ferdig. Men ikke vent for lenge med å ta på geléen, den stivner mye fortere når man bruker mindre vann! Men det fungerer veldig bra.
Snuppelure Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 Hvorfor ikke bruke Gelepulver? Halv mengde vann og hell over når geleen er avkjølt. Jeg reduserer kun med 1 dl.vann, og det går bra. Om en tar vekk mer fuktighet synes jeg gelen blir litt viskelær aktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå