Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har flyttet til en annen kant av landet, hvor vi ikke har sosialt nettverk. 

Siden hverdagen min ikke består av annet enn jobb, kjæreste og hjem, så kjenner jeg at jeg sliter med å føre en "interessant" samtale med andre. Jeg er redd jeg ikke kommer til å klare å etablere vennskap, da jeg føler meg så kjedelig siden jeg ikke klarer å holde en samtale gående. 😅

Tips til hva jeg kan gjøre? :)

Anonymkode: bce2a...334

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har flyttet til en annen kant av landet, hvor vi ikke har sosialt nettverk. 

Siden hverdagen min ikke består av annet enn jobb, kjæreste og hjem, så kjenner jeg at jeg sliter med å føre en "interessant" samtale med andre. Jeg er redd jeg ikke kommer til å klare å etablere vennskap, da jeg føler meg så kjedelig siden jeg ikke klarer å holde en samtale gående. 😅

Tips til hva jeg kan gjøre? :)

Folk elsker å snakke om seg selv. Det store trikset for å bli inkludert sosialt er å vise genuin nysgjerrighet overfor andre. Så hvis noen andre forteller om seg selv så fyr løs med spørsmål men sørg for at det ikke tar form som et intervju!

jeg har blitt veldig sosial på den måten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Pipaluk said:

Folk elsker å snakke om seg selv. Det store trikset for å bli inkludert sosialt er å vise genuin nysgjerrighet overfor andre. Så hvis noen andre forteller om seg selv så fyr løs med spørsmål men sørg for at det ikke tar form som et intervju!

Haha, var det jeg hadde tenkt å gå inn i tråden å skrive

Å ha god humor hjelper også, men det fungerer gjerne dårlig å tvinge det frem om man ikke "har" det fra før av

Anonymkode: a321c...6bf

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, var det jeg hadde tenkt å gå inn i tråden å skrive

Å ha god humor hjelper også, men det fungerer gjerne dårlig å tvinge det frem om man ikke "har" det fra før av

Anonymkode: a321c...6bf

Nei sistnevnte kan slå helt feil ut. 

Jeg har en slektning som forsøker å være morsom, men det blir bare dumt når han ikke har noen humoristisk sans. Jeg tror de fleste tjener på å være seg selv!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Pipaluk said:

Dette gjør jeg, men problemet mitt er når folk spør om meg og mitt liv - da blir jeg litt kort, siden det skjer så lite i livet mitt for tiden 😅 (Dette er folk jeg kjenner litt fra før, som allerede vet hvor jeg kommer fra, hva jeg har gjort før jeg flytta osv.)

Jeg vet virkelig ikke hva jeg kan snakke om på det det feltet... De færreste bryr seg om at katten har vært rampete eller at samboer var søt og kjøpte meg blomster liksom 🙄

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjør jeg, men problemet mitt er når folk spør om meg og mitt liv - da blir jeg litt kort, siden det skjer så lite i livet mitt for tiden 😅 (Dette er folk jeg kjenner litt fra før, som allerede vet hvor jeg kommer fra, hva jeg har gjort før jeg flytta osv.)

Jeg vet virkelig ikke hva jeg kan snakke om på det det feltet... De færreste bryr seg om at katten har vært rampete eller at samboer var søt og kjøpte meg blomster liksom 🙄

Du får bare si det som det er, at det ikke skjer så mye spennende i livet ditt bortsett fra en rampete katt;). Folk liker ærlighet også. 

Du kan også si noe om planer du har fremover, som er mer interessante. 

• Liker 3
Skrevet

Har du interesser? Filmer, musikk, spill, trening? Hvis du klarer å finne en ting du og en annen har til felles pleier det jo å klikke med en gang :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk mye om andre, folk elsker å snakke om seg selv :) jeg har i lengre tid vært arbeidsledig nå (skal heldigvis i gang igjen nå!), og har bare en hobby, men allikevel sliter jeg ikke spesielt på det sosiale :) men jeg har mange historier på lur da, jeg har levd et litt rart liv, med et par rare menn involvert... 😂

Men jeg snakker om meg og mitt også, dyra mine, kjæresten min, min tidligere jobb, hobby, musikk, film, også er jeg flink til å dra samtalen over på andre igjen. :)

Anonymkode: fe2e4...081

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange bra tips, skal ta det med videre! :)

Ts

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet (endret)

Spør om ting. Folk elsker å snakke om seg selv.

Edit: Faen. Må lære meg å lese andre svar først.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Å virke interessert i vedkommende er et veldig bra tips. 

Når folk tar kontakt for å bli kjent med meg (dette er som oftest menn), så hater jeg når de er negative eller skryter mye. Så vær positiv og ha selvironi! 😄 

Gjest Gjestinnom
Skrevet
På 2.7.2018 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Man kan si at det går så bra og om været..?

Spørre andre om de følger med på ski-VM, sjakk, fotball og slikt, så føler de at du følger interessert med for å lære noe nyttig og særdeles viktig av de? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...