BenedikteHA89 Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Har en kalvestek jeg tenkte steke fra 18-20 sånn ca. Tatt opp av frysen og lagt i kaldt vann nå..... er det beste måten? Hvordan evt tine den «fortere» senere idag om jeg ser den ikke blir klar.. 🤗 Oh saus tips?! Har masse kraft fra bena etter denne kalven. Tenker lage rødvinsbase + kraft/sjy. Noen forslag?
Jerry Lee Skrevet 1. juli 2018 #3 Skrevet 1. juli 2018 Den burde vært tint langsomt i kjøleskap over natta slikt alt kjøtt bør tines.
BenedikteHA89 Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2018 56 minutter siden, Jerry Lee skrev: Den burde vært tint langsomt i kjøleskap over natta slikt alt kjøtt bør tines. ja takk..... jeg vet det. Men det er ikke det jeg spør om 2 timer siden, Atea skrev: Glem det. Lag noe annet. Har ligget i kaldt vann først så lunkent nå. Tiner helt fint så dette går helt supert
Marimba Skrevet 1. juli 2018 #5 Skrevet 1. juli 2018 Tror nok du tiner på best måte ja, når du er så sent ute Kan forøvrig tipse om denne oppskriften: https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/kalvestek-i-gryte/
BenedikteHA89 Skrevet 1. juli 2018 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2018 16 minutter siden, Marimba skrev: Tror nok du tiner på best måte ja, når du er så sent ute Kan forøvrig tipse om denne oppskriften: https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/kalvestek-i-gryte/ Ja jeg googlet meg frem til at tipset om kaldt vann var ett gammelt husmortriks uten bedre virkning enn varmt. Nå er den i ovnen! Takk for oppskrift! 😄 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #7 Skrevet 2. juli 2018 19 timer siden, Jerry Lee skrev: Den burde vært tint langsomt i kjøleskap over natta slikt alt kjøtt bør tines. Her tar du nok feil. Tining i kaldt vann er den beste kombinasjonen av rask tining (for å unngå dannelse av store iskrystaller) og matsikkerhet (holde kjøttet under temperaturene der bakterier trives). Skal kjøttet stekes med en gang kan det også tines i varmere vann. Anonymkode: e436b...191
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå