Gå til innhold

Prøver han å unngå å treffe på meg? Betyr det at det er følelser der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han jeg har likt de siste 2 årene har oppført seg sånn. Smugtittet på meg osv. For 1/2 halvt år siden ble han sammen med en annen, og de har allerede flyttet sammen.

Anonymkode: 5ca9b...2c1

Da var det kanskje hun som tok initiativ, han håpet kanskje du skulle gjort det overfor han.

For noen av oss er det rett og slett ikke håp............

Anonymkode: 3539a...95f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han jeg har likt de siste 2 årene har oppført seg sånn. Smugtittet på meg osv. For 1/2 halvt år siden ble han sammen med en annen, og de har allerede flyttet sammen.

Anonymkode: 5ca9b...2c1

Hvorfor tok du ikke initiativ?

Anonymkode: 9a43a...9e7

AnonymBruker
Skrevet

Tror du legger veldig mye i veldig lite her, kan bare være tilfeldigheter at du ikke har stalket han akkurat de dagene han har vært der, eller at han har funnet andre favorittsteder eller spiser mest hjemme.

Skal du overtolke den halvkleine men veldig kjente situasjonen med at begge drar kjensel på hverandre men ingen anerkjenner det med et nikk, smil eller hei, og at han liksom aldri går der lengre pga det, så ville jeg tolket det omvendt. Hadde jeg sett en jeg liker på en restaurant så hadde jeg heller gått der mer i håp om å treffe personen igjen, ikke unngått stedet. 

Anonymkode: 62ccc...c9a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du legger veldig mye i veldig lite her, kan bare være tilfeldigheter at du ikke har stalket han akkurat de dagene han har vært der, eller at han har funnet andre favorittsteder eller spiser mest hjemme.

Skal du overtolke den halvkleine men veldig kjente situasjonen med at begge drar kjensel på hverandre men ingen anerkjenner det med et nikk, smil eller hei, og at han liksom aldri går der lengre pga det, så ville jeg tolket det omvendt. Hadde jeg sett en jeg liker på en restaurant så hadde jeg heller gått der mer i håp om å treffe personen igjen, ikke unngått stedet. 

Anonymkode: 62ccc...c9a

Ja men når vedkommende er i en posisjon der det er uanstendig å kontakte den han liker er det faktisk ikke så enkelt. Han vet at jeg så ham og at jeg ikke gjorde noe med saken, verken gikk bort eller tok kontakt på nett. Han tror nok da at jeg ikke er interessert men at jeg kanskje har avslørt at han er interessert. Miks dette med en sjenert personlighet så er det kanskje ikke så rart?

Anonymkode: 4481d...cdb

AnonymBruker
Skrevet

Når ble det å unngå noen et tegn på interesse...?

Anonymkode: c4672...fe7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han lar være å gå på et sted han elsker for å unngå at det blir kleint med noen han liker? Han synes det er såpass ille å bli tatt i å glane at han faktisk heller lar være å gå. Hadde han liksom holdt seg unna for hvem som helst? Han hadde vel gitt blaffen i om en gammel mann hadde tatt ham i å stirre liksom. Og iallefall et år senere! 

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med mitt her å, psykisk sykdom og er ei singel kvinne i 30 åra, men denne tråden fikk meg til å virke både oppegående og mer en bra nok. Beklager TS. Jeg treffer jo å snakker værtfall med de mennene jeg liker...du kan ikke bruke ett år av livet ditt på å drømme om en mann som stirret på deg. Get over it.

Anonymkode: fe79d...dea

• Liker 8
Gjest Minesveiper
Skrevet

Det er ikke akkurat akademikere som blir cassanovaer og du skrev at han virket litt sjenert. Det er absolutt en sjanse der for at han er sjenert og at han ikke ville tatt initiativ om han likte deg. Du kan nok ikke forvente at det var kjærlighet ved første blikk for han, men du kan jo spørre han om å ta en kaffe. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At han lar være å gå på et sted han elsker for å unngå at det blir kleint med noen han liker? Han synes det er såpass ille å bli tatt i å glane at han faktisk heller lar være å gå. Hadde han liksom holdt seg unna for hvem som helst? Han hadde vel gitt blaffen i om en gammel mann hadde tatt ham i å stirre liksom. Og iallefall et år senere! 

Det kan jo være at han er homofil og dager en kar på akkurat det stedet. Det kan være han har flyttet og bor nærmere en annen kafe. Han syns det er ubehagelig å bli glodd på av en stalker. For det er det du er. Man står ikke å glor på en person i ett år uten å ta kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være at han er homofil og dager en kar på akkurat det stedet. Det kan være han har flyttet og bor nærmere en annen kafe. Han syns det er ubehagelig å bli glodd på av en stalker. For det er det du er. Man står ikke å glor på en person i ett år uten å ta kontakt. 

Han er ikke homofil. Han dro jo dit fordi restauranten er rett ved jobben, nå kjører han forbi hver gang mens han var der ofte før. Han har ikke sett meg glo på ham når jeg har stalket, det var han som så meg først før jeg så ham den gangen vi begge så hverandre. Så han har aldri tatt meg i å glo uten at han selv har glodd først.

Gjest studentmammaen
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke homofil. Han dro jo dit fordi restauranten er rett ved jobben, nå kjører han forbi hver gang mens han var der ofte før. Han har ikke sett meg glo på ham når jeg har stalket, det var han som så meg først før jeg så ham den gangen vi begge så hverandre. Så han har aldri tatt meg i å glo uten at han selv har glodd først.

Men vær så snill å add han på fb. Vi kan ikke hjelpe med mer her nå..

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. 

Jeg tror han kan ha snudd seg å kikket flere ganger, fordi han oppfattet 'kjemien' du kaller det, og kanskje syns det er ubehagelig å møte deg, nettopp fordi han merket at du liker han veldig godt, og han syns det var ekkelt, når alt han prøvde på, var å være høflig, og faglig med deg. 

Dere har jo aldri snakket noe annet enn faglig, og jeg syns du baserer 'den store kjærligheten' på helt utrolig lite.. Og du stalker han.. Du virker rett og slett litt creepy i oppførselen din, og det tror jeg han fanger opp. 

Jeg kan også snu meg å se flere ganger, om en jeg vet omtrent følger meg rundt, er der. Og hvis jeg ser at jeg blir observert, hadde jeg også bare snudd meg 'åh nei, han så meg!' hadde jeg likt han, hadde jeg jo hilst... 

Anonymkode: 06cfb...ffc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
På 1.7.2018 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Jeg var på et foredrag i regi av universitetet mitt for et år siden. Jeg fikk en spesiell kontakt med foredragsholderen, en kjekk mann i 30-årene , vi hadde en intens blikkontakt og snakket om mye faglig. Jeg har aldri vært så betatt, virkelig kjærlighet ved første blikk.

Jeg turte ikke å ta initiativ til noe mer og han følte sikkert at han ikke kunne grunnet at han måtte holde seg profesjonell, samt at personligheten hans heller mer mot sjenanse. Utfra sosiale medier å dømme er han singel selvom jeg ikke kan vite det sikkert. 

Et par uker etter foredraget så jeg ham på en restaurant like ved arbeidsplassen hans. (Han har også lagt ut bilder av denne restauranten på sine sosiale medier så jeg tipper det er hans favorittsted.) Han gjenkjente meg også for han snudde seg flere ganger. Men da han så at jeg så at han så på meg snudde han seg ikke mer men satt med ryggen til. Jeg er mye og ofte i området og har bare sett ham en eneste gang men da med en kamerat. Jeg har sett ham kjøre fra jobb mange ganger men uten å stoppe på restauranten.(ja jeg stalket utenfor området en periode fordi jeg var så oppslukt men gjemte meg godt så han så meg aldri).

Dette er nå ett år siden. Jeg klarer ikke glemme ham og jeg lurer på om det også har føltes så sterkt for ham at han nå unngår stedet for å unngå meg. Kanskje tenker han at jeg synes han er rar som "stirret". Men hvis det ikke er følelser der, hvorfor bry seg om hva jeg synes? Jeg er attraktiv og får ofte oppmerksomhet fra menn. Er 9 år yngre enn ham. 

Jeg vil anbefale deg å tenke sjæl. 

Anonymkode: dce08...5bc

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anbefale deg å tenke sjæl. 

At jeg selv må bedømme om det var noe der fra hans side?

AnonymBruker
Skrevet

Herregud da menneske, få ut fingeren å gjør noe med det eller glem han. 

Anonymkode: fe79d...dea

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hva skal liksom vi gjøre? Vi er ikke en kollektiv bevissthet. Du er alene om livet ditt og må ta avgjørelser deretter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hva baserer du på at det er favorittplassen hans? At du har sett et par bilder på Facebook, og tilfeldigvis møtte han der en gang?? Og aldri siden? Jeg kan også legge ut bilder på face av en plass jeg kanskje har vært et par tre ganger. kanskje to ganger den ene måneden, og kanskje et halvt år igjen til neste gang.

Og da ville du altså konkludert med at han nå har sluttet å gå der, fordi han møtte deg der en gang, fordi du tross alt har sett han har lagt ut bilder på facebook, og du har møtt han der en gang (dvs, du har beviser for at han har vært der to ganger i sitt liv)??? Du har vært der nede flere ganger i ettertid, og for alt du vet, så har han bare vært det de to gangene, og aldri igjen, og at det ikke har noenting med deg å gjøre... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Du høres så crazy ut at det er morsomt 🤪

Anonymkode: d2203...526

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres så crazy ut at det er morsomt 🤪

Anonymkode: d2203...526

Ja det er vel sånn for deg, som bare sveiper videre på tinder og synes Per er like god som Pål, Nils eller Espen. Bare du slipper å være alene så spiller ikke resten så stor rolle.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vel sånn for deg, som bare sveiper videre på tinder og synes Per er like god som Pål, Nils eller Espen. Bare du slipper å være alene så spiller ikke resten så stor rolle.

Så fordi vi ikke er slike som baserer den store kjærligheten på luftslott, ønsketenking, og vanvittig løse tråder uten noe som helst form for flørt eller indikasjoner, så er vi 'løstøser' som sveiper høyre på alt og alle på tinder, og syns alle er like bra, bare vi slipper å bære alene? Den syns jeg ble litt drøy. 

Jeg er forøvrig sammen med min drømmemann, og jeg var singel i to år, etter et 9 år langt forhold, og jeg fikk 'tilbud' om forhold fra 3 stk på de to årene, uten at jeg letet veldig aktivt. Så jeg hadde i alle fall igjen problemer med å være alene, men heller ingen problemer med å slå meg til ro, når drømmemannen dukket opp :)

Igjen, prøv å les litt hvordan folk oppfatter deg i denne tråden. Du har snakket om blikk og faglig prat, det er ingenting av det som indikerer noe særlig. Men jeg har møtt på folk i min jobb som har tolket min vennlighet som noe mer, som kom tilbake flere ganger bare for å prate med meg, og han ene kjeftet meg huden full, fordi jeg angivelig hadde holdt han litt for narr. Det har jeg så aldeles ikke, når jeg aldri har hatt noe med de på privaten å gjøre, og jeg bare har snakket løst og fast i jobb, samt hatt fokus (blikkontakt) på personen.. Det er normal høflighet det.. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...