AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 .. promper i butikken foran kunder og fører private samtaler på tlf når de "jobber"... Er det ok? Anonymkode: 4472c...640
Ananas. Skrevet 1. juli 2018 #2 Skrevet 1. juli 2018 Nei, det er vel ikke greit som butikkansatt noe som helst sted. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #3 Skrevet 1. juli 2018 22 minutter siden, Ananas. skrev: Nei, det er vel ikke greit som butikkansatt noe som helst sted. Burde jeg si ifra? Anonymkode: 4472c...640
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #4 Skrevet 1. juli 2018 Hva det med enda en tråd om promping.... Anonymkode: 04502...41e 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #5 Skrevet 1. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva det med enda en tråd om promping.... Anonymkode: 04502...41e Er det flere tråder om akkurat dette temaet? Hvor da? Link? Anonymkode: 4472c...640
Tibbie Skrevet 1. juli 2018 #6 Skrevet 1. juli 2018 Som promper?? Jeg blir selvfølgelig ikke sjokka av private samtaler, men er det folk som med vilje står å fjerter foran fremmede folk? 😂 Herregud.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #7 Skrevet 1. juli 2018 39 minutter siden, Tibbie skrev: Som promper?? Jeg blir selvfølgelig ikke sjokka av private samtaler, men er det folk som med vilje står å fjerter foran fremmede folk? 😂 Herregud. Pratet i telefonen og prompet rett foran en kunde som sto bak. Jeg trodde ikke mine egne øyne og ører. Anonymkode: 4472c...640
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #8 Skrevet 1. juli 2018 Det er typisk sånne navere som gjør alt for å ikke få en jobb. Samme typer som bevvist driter seg ut på intervju, faker sykdom. Bedre å sitte hjemme og motta penger fra nav vettu... Anonymkode: 562ff...839
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #9 Skrevet 1. juli 2018 Nei, men folk som er der i tiltak følges så nøye opp, at det er helt unødvendig å si fra. Anonymkode: 29f3e...a59
Måbarefåsiat... Skrevet 1. juli 2018 #10 Skrevet 1. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er typisk sånne navere som gjør alt for å ikke få en jobb. Samme typer som bevvist driter seg ut på intervju, faker sykdom. Bedre å sitte hjemme og motta penger fra nav vettu... Anonymkode: 562ff...839 Hva faen...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #11 Skrevet 1. juli 2018 3 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Hva faen... Hva var det du ikke forstod? Anonymkode: 562ff...839
Drakan Skrevet 1. juli 2018 #12 Skrevet 1. juli 2018 Kan være personen har problemer med tarmer/magen, og kanskje bevist ungår diet som fører til dårlig mage og luft. Derimot, det med telefon er ingen unnskyldning for og du kan nevne hendelsene til saksbehandler. 😕 Her er jeg og jobber så hardt som mulig og får ikke fortsette i Fretex og så får en promper fortsette 😢
Måbarefåsiat... Skrevet 2. juli 2018 #13 Skrevet 2. juli 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva var det du ikke forstod? Anonymkode: 562ff...839 Jeg mislikte sterkt hvordan du omtaler andre mennesker, skjærer alle over en kam. Og synes du er et bittelite menneske som kan vrenge ut av deg sånt skitsnakk. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #14 Skrevet 2. juli 2018 5 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Jeg mislikte sterkt hvordan du omtaler andre mennesker, skjærer alle over en kam. Og synes du er et bittelite menneske som kan vrenge ut av deg sånt skitsnakk. Jeg har ikke kjørt alle mennesker over en kam. Kall det hva du vil men det er fakta. Finnes en god del av de som ikke ønsker å få en jobb og som gjør alt i sin makt for å slippe unna. Men for all del, lukk øynene og lek naiv. Anonymkode: 562ff...839
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #15 Skrevet 2. juli 2018 9 timer siden, Drakan skrev: Kan være personen har problemer med tarmer/magen, og kanskje bevist ungår diet som fører til dårlig mage og luft. Derimot, det med telefon er ingen unnskyldning for og du kan nevne hendelsene til saksbehandler. 😕 Her er jeg og jobber så hardt som mulig og får ikke fortsette i Fretex og så får en promper fortsette 😢 Jeg vet ikke hvor saksbehandler for den aktuelle fretexbutikken befinner seg. Vi var i denne butikken over 2 plan og i byen (vestlandet) kun på et kort besøk og vi bor i Oslo. Men hun må være muslim hvertfall. Gikk med sort skaut som dekket hode og snakket et språk jeg ikke forsto. I tillegg virket hun veldig gretten. Jeg har aldri tidligere opplevd noe så guffent av butikkansatte. Promping og prating i telefon er noe jeg aldri har sett tidligere. Skal ikke telefoner låses inn i et skap når ansatte går rundt i butikken? Anonymkode: 4472c...640
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #16 Skrevet 2. juli 2018 Nå er vel ikke Fretex årets bedrift heller. De holder kurs, for folk på Nav, dette får de svært godt betalt for. Kurset er helt udugelig. Så etter kurset skal alle jobbe for Fretex gratis, eller Fretex får jo betalt fra Nav, for å få gratis arbeidskraft. Jeg ble selv sendt på sånn kurs, og sa det var overhodet ikke aktuelt for meg, har jo bra arbeidserfaring fra før, men grunnet sykdom måtte jeg omskoleres. Så jeg skaffet med selv arbeidspraksis på ett dagsenter for rusmisbrukere. Og har i ettertid tatt utdannelse som vernepleier. Men Fretex var ikke blide, da jeg ikke ville jobbe hos de. Nav støttet meg, for jeg har jobbet i butikk, og vært daglig leder i butikk. Målet mitt og nav, var jo at jeg skulle ha praksis, med noe som var relevant for ønsket utdannelse. Og de som er på kurset, er jo alt fra de totalt udugelige, som ikke ønsker å jobbe, til de med høyere utdannelse, som grunnet sykdom sliter. Anonymkode: b5c07...02c
Drakan Skrevet 2. juli 2018 #17 Skrevet 2. juli 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvor saksbehandler for den aktuelle fretexbutikken befinner seg. Vi var i denne butikken over 2 plan og i byen (vestlandet) kun på et kort besøk og vi bor i Oslo. Men hun må være muslim hvertfall. Gikk med sort skaut som dekket hode og snakket et språk jeg ikke forsto. I tillegg virket hun veldig gretten. Jeg har aldri tidligere opplevd noe så guffent av butikkansatte. Promping og prating i telefon er noe jeg aldri har sett tidligere. Skal ikke telefoner låses inn i et skap når ansatte går rundt i butikken? Anonymkode: 4472c...640 Er dette noe du finner på? 😠 Tror jeg vet hvem det er og de er hyggelige og "promper ikke". Er du fremmed fiendtlig for de jeg har møt står hardt på selv om de kanskje ikke alltid forstår språket. Noen ganger har de kanskje tatt opp ordbok å prøvd å få dette oversatt på telefon om enn hvor vanskelig det kan være, men de jeg har møt er ikke sånn som prater i telefon. Regner da med dette er i Oslo. Om du ikke er i Oslo kan du overse fremmedfiendtlige delen. Telefon låses ikke i skap, man har det på seg i tilfelle sjef trenger kontakt, noe skjer, osv.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #18 Skrevet 2. juli 2018 15 minutter siden, Drakan skrev: Er dette noe du finner på? 😠 Tror jeg vet hvem det er og de er hyggelige og "promper ikke". Er du fremmed fiendtlig for de jeg har møt står hardt på selv om de kanskje ikke alltid forstår språket. Noen ganger har de kanskje tatt opp ordbok å prøvd å få dette oversatt på telefon om enn hvor vanskelig det kan være, men de jeg har møt er ikke sånn som prater i telefon. Regner da med dette er i Oslo. Om du ikke er i Oslo kan du overse fremmedfiendtlige delen. Telefon låses ikke i skap, man har det på seg i tilfelle sjef trenger kontakt, noe skjer, osv. Nei jeg finner ikke på dette. Da jeg selv var på tiltak i en fretex butikk i Oslo for ca 4 år siden fikk vi ikke lov å ha med oss telefoner inn i butikken. Det var en felles regel for alle på tiltak fikk vi vite. Vi skulle ikke føre private samtaler i butikken. Hun her var ikke ansatt men på tiltak i butikk på vestlandet. Ei venninne dro innom den aktuelle butikken i helgen og sjekket ut hvem som var ansatt og på tiltak. Hun jeg snakker om sto igjen og pratet i tlf på et fremmed språk og prompet rett foran en kunde. Det var ikke snakk om noen ordbok eller noen kommunikasjon med kunde eller sjef. Butikken bør få denne personen ut av tiltaket for slik oppførsel er meg bekjent ikke akseptabel på Fretex. Anonymkode: 4472c...640
Drakan Skrevet 2. juli 2018 #19 Skrevet 2. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg finner ikke på dette. Da jeg selv var på tiltak i en fretex butikk i Oslo for ca 4 år siden fikk vi ikke lov å ha med oss telefoner inn i butikken. Det var en felles regel for alle på tiltak fikk vi vite. Vi skulle ikke føre private samtaler i butikken. Hun her var ikke ansatt men på tiltak i butikk på vestlandet. Ei venninne dro innom den aktuelle butikken i helgen og sjekket ut hvem som var ansatt og på tiltak. Hun jeg snakker om sto igjen og pratet i tlf på et fremmed språk og prompet rett foran en kunde. Det var ikke snakk om noen ordbok eller noen kommunikasjon med kunde eller sjef. Butikken bør få denne personen ut av tiltaket for slik oppførsel er meg bekjent ikke akseptabel på Fretex. Anonymkode: 4472c...640 Vestlandet... så er butikken i eller utfor Oslo? Er du ansatt i butikken? I dette tilfellet om det er sånn at du dro inn på en Fretex butikk uten å være ansatt der, for å klage om det du ser, så mister du troverdighet. Om du hadde vært en med ansatt ville jeg antatt at du var i en posisjon og viste litt for å hjelpe henne. Du kan ringe butikken, hovedkontor eller fortelle sjefen om hvordan hun var i telefon i stede for jobb. Men om du har tenkt å klage på fjertingen, så har du ingen anelser hva hun eventuelt sliter med. Kanskje hun til og med ringte nav og snakket med noen som kunne språket for å få hjelp med å forstå hva kunden hadde sagt. Du gjorde meg skeptisk. -__-
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #20 Skrevet 2. juli 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: Vestlandet... så er butikken i eller utfor Oslo? Er du ansatt i butikken? I dette tilfellet om det er sånn at du dro inn på en Fretex butikk uten å være ansatt der, for å klage om det du ser, så mister du troverdighet. Om du hadde vært en med ansatt ville jeg antatt at du var i en posisjon og viste litt for å hjelpe henne. Du kan ringe butikken, hovedkontor eller fortelle sjefen om hvordan hun var i telefon i stede for jobb. Men om du har tenkt å klage på fjertingen, så har du ingen anelser hva hun eventuelt sliter med. Kanskje hun til og med ringte nav og snakket med noen som kunne språket for å få hjelp med å forstå hva kunden hadde sagt. Du gjorde meg skeptisk. -__- Bevares. Anonymkode: 4472c...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå