AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Noen som har erfaring fra lønnsgarantifondet?? firmaet kjæresten min jobbet for gikk konkurs i januar, men det skjedde et eller annet og firmaet bytta navn, og han måtte jobbe ut februar pga 1 mnd oppsigelse, han fikk allerede ny jobb i mars. Han har ikke fått utbetalt lønn fra andre jobben siden januar, han måtte da låne penger med broren sin for å kunne betale utgiftene sine, søkte om lønnsgaranti sammen med de andre som jobbet i dette firmaet.. vi reiser på ferie om 2 uker og han har enda ikke hørt noe angående lønn eller feriepenger, og han stresser veldig mye fordi vi bestilte ferien før firmaet gikk konkurs, og han er avhengig av de feriepengene for å dra på ferie.. noen som vet hvor lang behandlingstid kan det være på sånn lønnsgaranti? Om man kan sende klag eller noe?? Anonymkode: c8730...a7e
Husholdning1 Skrevet 1. juli 2018 #2 Skrevet 1. juli 2018 (endret) Det kan være flere års behandlingstid. Normalt skal det være oppgjort på under et år. Han bør spørre bostyrer etter informasjon. Endret 1. juli 2018 av Husholdning1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #3 Skrevet 1. juli 2018 Firmaet jeg jobbet i gikk konkurs i midten av juli i fjor. Pengene fra lønnsgarantifondet (lønn og feriepenger) kom i slutten av april i år. Det er lang behandlingstid der, så tror nok ikke dere kan regne med at det er på plass før dere reiser på ferie, TS. Som @Husholdning1 skriver bør han ta kontakt med bostyrer for å få informasjon om hvordan det ligger an med søknaden. Jeg fikk brev fra bostyrer like etter konkursen med informasjon om diverse, bl.a. lønnsgarantifondet og et skjema jeg måtte fylle ut som jeg returnerte til bostyrer. Han sendte søknader for alle ansatte samlet til lønnsgarantifondet. Anonymkode: 28cf8...843
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå