Gå til innhold

Blr invitert på middag hos date, han prompet under hele måltidet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en mann og i går ble jeg bedt på middag og vin hjemme hos ham. Det var utrolig koselig med god mat, tente lys, og han hadde virkelig gjort seg flid med hele settingen. Vi sitter og spiser, og han begynner å prompe i ett sett, det lukter ganske ille, men han reagerer ikke i det hele tatt. Jeg har aldri måtte be et voksent menneske om å ikke prompe foran meg før så jeg visste ikke hva jeg skulle si. Etter middagen takket jeg for meg og dro siden jeg skulle tidlig opp på jobb i dag. 

Han er en ordentlig fin kjekk mann jeg kunne tenkt meg noe med,men hvordan adressere dette?

Anonymkode: 3d953...d24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trolletråd?

Anonymkode: 15a7b...2b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trolletråd?

Nei..... dette er sant. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trolletråd?

Det er neimen meg ikke sikkert.

Jeg kjenner en mann som har holdt på sånn i alle år. Nå er han i 50 årene og han går rundt på jobb og slipper seg hele tiden.

Han bryr seg ikke om det er sjefer der eller andre for den saks skyld.

En gang ble ett møte opphevet fordi han bare satt og prompet hele tiden. En sjef fra ett samarbeidende firma fant seg ikke i sånt. Han jobber hos oss ennå.

Jeg hadde bedt daten din skjerpe seg og sagt dere spiser. Samtidig er det jo rart at etterhvert som dere blir bedre kjent, så kommer dere til å ikke bry dere om sånt

Anonymkode: a4091...06a

• Liker 1
Skrevet

Hmm magetrøbbel? Burde nesten ha sagt ifra da kanskje hehe... Kommer ikke på noe annet til hans «forsvar»

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo bare spørre hvorfor han sitter å promper?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik promping er en dealbreaker for meg, så om han ikke begynte å ta hensyn og gå på toalettet for å prompe ferdig der ville jeg takket for meg.

Siden han prompet i vei ved bordet uten å engang se brydd ut antar jeg at han mener dette er noe du må finne deg i. Spørsmålet er bare hva du syns om det.

Jeg ville sagt at det er normal høflighet å ikke prompe ved bordet under måltider i det minste. Og sett an reaksjonen. Du bør ta dette ansikt til ansikt.

Anonymkode: 3cd5d...801

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt en mann og i går ble jeg bedt på middag og vin hjemme hos ham. Det var utrolig koselig med god mat, tente lys, og han hadde virkelig gjort seg flid med hele settingen. Vi sitter og spiser, og han begynner å prompe i ett sett, det lukter ganske ille, men han reagerer ikke i det hele tatt. Jeg har aldri måtte be et voksent menneske om å ikke prompe foran meg før så jeg visste ikke hva jeg skulle si. Etter middagen takket jeg for meg og dro siden jeg skulle tidlig opp på jobb i dag. 

Han er en ordentlig fin kjekk mann jeg kunne tenkt meg noe med,men hvordan adressere dette?

Dette må vel være tull? Jeg ser på dette som totalt selvutslettende, uavhengig om han har en sykdom eller ikke. Da kunne han informert deg først. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig han har mageproblemer, eller bare har dårlig folkeskikk. Dealbreaker er det uansett hvordan man snur og vender på det. 

Anonymkode: 744c0...412

AnonymBruker
Skrevet

Prompet han høylytt?

Mulig han har mageproblemer og tenkte det beste var å late som ingenting. Noen mennesker har en del mageproblemer, og det er ganske fælt for dem å ha det slik. Ikke alle vet hvordan de skal reagere eller hva de skal si. Jeg mener, hvordan ville du taklet det om du hadde en sykdom du var flau og ukomfortabel med, som du tenkte daten din ville dømme deg for? Noen ville forsøkt late som ingenting, noen ville blitt dødsflau og så stresset at de ikke hadde klart si noe om det, selv om en del av dem visste at det kanskje var verre enn å bare si at man har en sykdom/ et problem

Anonymkode: 09269...118

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han prompet ikke høylytt, mrn man kjenner jo igjen stanken og det var ganske ekkelt. Selv er jeg alltid på badet for å prompe ferdig og jeg slipper meg ikke rundt andre unødvendig, det synes jeg ikke noe om. Så hvis han mener drt er greit å prompe rundt meg, selv når vi spiser, så er det over for min del..

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan finne ut om det er sykdom eløer latskap? Sende sms? "Jeg la merke til at du prompe rundt matbordet, sliter du med helseproblemer?"

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

promping er en dealbreaker for

Hva har dette med en avtalebryter å gjøre? Prøv å formulere deg på morsmålet ditt.

Anonymkode: 4a549...3b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mageproblemer eller ei - dette er ekkelt og utrolig uhøflig og mangel på folkeskikk. Hvis han hadde en dårlig magedag kunne han ha bedt om å ta daten en annen dag. Eventuelt kunne han ha gått på toalettet. Dette hadde vært en dealbreaker for meg hvertfall! Hvis han slipper seg så laus på første date, hvordan tror du det blir i fremtiden? Nei hoff.. 

Anonymkode: 894d0...07d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Garantert mageproblemer. En ting hadde vært om han slapp en og trodde det ikke kom til å lukte, men når han promper gjentatte ganger og det stinker? Jeg vet ikke helt jeg. Selv har jeg mageproblemer og hadde ikke turt å slippe en lydløs heller. Å ta opp at man har mageproblemer er ubehagelig. Enten burde han ha sagt det rett ut at han dessverre har litt problemer med magen, eller gått på do eller noe.

Anonymkode: ddb17...8f8

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke noen av dere kan ha hatt alvorlige problemer med magen. De kan komme plustelig og når de først er der kan de vare i timsvis. Å gå på toalettet vil ikke hjelpe, da det er konstant. Med mindre man vil gå på toalettet hvert 5 min, noe som er like rart. Mulig han kunne avbrutt daten, men han tenkte kanskje det ville gi verre inntrykk å si fra om et slikt flaut problem, enn å forsøke overleve det. 

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, han prompet ikke høylytt, mrn man kjenner jo igjen stanken og det var ganske ekkelt. Selv er jeg alltid på badet for å prompe ferdig og jeg slipper meg ikke rundt andre unødvendig, det synes jeg ikke noe om. Så hvis han mener drt er greit å prompe rundt meg, selv når vi spiser, så er det over for min del..

Ts

Så du har tydeligvis bestemt deg. Hvorfor lagde du en tråd om det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med en avtalebryter å gjøre? Prøv å formulere deg på morsmålet ditt.

Anonymkode: 4a549...3b5

Promping er en fuc... dealbreaker. Deal with it istedenfor å bedrive brukerdebatt.

Anonymkode: 3cd5d...801

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke noen av dere kan ha hatt alvorlige problemer med magen. De kan komme plustelig og når de først er der kan de vare i timsvis. Å gå på toalettet vil ikke hjelpe, da det er konstant. Med mindre man vil gå på toalettet hvert 5 min, noe som er like rart. Mulig han kunne avbrutt daten, men han tenkte kanskje det ville gi verre inntrykk å si fra om et slikt flaut problem, enn å forsøke overleve det. 

Jeg har selv (alvorlige) mageproblemer. Hadde jeg fått akutt vondt i magen eller prompet i ett sett hadde jeg beklaget meg og sagt at daten måtte gå hjem og vi kunne ha tatt det igjen en annen dag.

Anonymkode: ddb17...8f8

• Liker 1
Gjest Sjokoladeknask
Skrevet

Så i følge en artikkel på nett så er det å prompe foran en kjæreste, et bevis på tillit og trygghet. Min samboer og jeg har vært gjennom det der, både små og store varianter. Holder sammen ennå. 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei har egentlig ikke bestemt meg, det kommer jo an på om det er fordi han bare er sånn, eller om han faktisk sliter med magen og ikke visste hva han skulle si eller gjøre. Er jo det jeg vil finne ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...