Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives ikke veldig godt i ekstrajobben min, og jeg tenker å si opp. Jeg har bare fire timer på en måned i kontrakten min, og jeg får ikke mer enn det heller. Er oppsigelsestiden annerledes når man har en så ubetydelig stillingsprosent?

Jobbet der 70% før, og fikk ikke ny kontrakt etter at jeg fikk nye arbeidstider. Derfor er jeg litt usikker på hva som gjelder, og tenker derfor å sjekke ut det juridiske rundt dette :)

Jeg har bare èn vakt igjen før september, og det er egentlig en dag som ikke passer spesielt godt for meg å jobbe på. Det er litt under fire uker til jeg har den vakta.

Ønsker å vente til etter den vakta med å si opp hvis jeg må jobbe, for å unngå ubehageligheter.

(Oppsigelsen er basert på dårlig arbeidsmiljø etter at vi fikk en ny leder og medarbeider)

Anonymkode: 73893...49e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og - vil ledelsen (over min nærmeste leder) få innsikt i oppsigelsarket? Jeg kommer til å begrunne oppsigelsen, og er veldig interessert i at min leders ledere skal se det.

Anonymkode: 73893...49e

Skrevet

Du har nok arbeidsplikt den siste dagen. Men det er jo mulig å ta en sykedag. 

Jeg antar du har en måned oppsigelsestid, det er vanlig. 

Jeg ville heller skrevet en kort oppsigelse, uten å gi noen skyld. Så ville jeg tatt en prat med de rette overordnede og forklart årsaken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke og begrunner oppsigelse, spør de kan du si at det er av personlige grunner og nok om det :)

Anonymkode: 7999a...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...